Aarhus Kommune: Intranet manager

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:
Intranet. Ordet får nogle mennesker til at ryste på hovedet, andre ryster på hånden. Men ikke dig. Du ved nemlig allerede, at opgaven med udvikling og drift af et intranet med 32.000 brugere rummer alle de udfordringer og muligheder, der gør et arbejdsliv værd at leve. 

Du får fingrene i intern kommunikation, der gør os klogere. Dit blik for at udvikle gode brugeroplevelser sætter spor i hverdagen for tusinder af mennesker. Har du også mod på at holde godt styr på både penge og leverandører i dine projekter, så har vi et sjældent udbudt drømmejob til dig.

I Aarhus Kommune søger vi en ny intranet manager til AarhusIntra, da vi siger farvel til den kollega, der har haft opgaven fra starten. Dit hjemsted inde på Rådhuset bliver kommunikationsafdelingen i Borgmesterens Afdeling. Du og en række dygtige kollegaer bringer jeres tekniske og organisatoriske viden i spil for at nå det fælles mål: at sikre sikker og professionel kommunikation på kommunens vegne.

Opgaverne er mange og forskelligartede, og du kan se mere om dem i listen længere nede. Fælles for dem alle er, at de er højt prioriteret i Aarhus Kommune, og at de ligger i både det strategiske, organisatoriske og tekniske felt. Derfor er du også en del af et lille, men stærkt web/intra-team, hvor dine nærmeste to hjælpsomme og erfarne kolleger sørger for, at du kommer godt ind i maskinrummet og lærer kommunen at kende indefra. Dertil bliver du del af et lille og engageret kommunikationsteam, der håndterer alt fra kommunikation på både den interne og eksterne bane. 

Dit ansvar inkluderer support og undervisning af redaktører og brugere, samt at sørge for det gode sammenspil i den fælles intragruppe på tværs af afdelingerne. Din hovedopgave i teamet vil være ansvaret for at drive følgende systemer:

  • AarhusIntra (udviklet af Colibo A/S) med i alt ca. 32.000 brugere.
  • Siteimprove, vores statistik- og kvalitetssikringsværktøj til som også anvendes på AarhusIntra.

Vi forventer, at du vedligeholder og udvikler vores gode relationer til leverandørerne. Samtidig vil du få en central rolle, når vi i kommunen eventuelt skifter leverandører i forbindelse med et udbud i 2024/2025. Her forventer vi, at du vil gå udviklings- og fremtidsorienteret til opgaven, blandt andet med blik for de nye muligheder, der ligger i AI.

Dine primære opgaver, som de ser ud i punktform:

  • Definere og drive intranettets strategi i samarbejde med interessenter fra forskellige magistratsafdelinger
  • Udarbejde udbudsmateriale og have nøglerollen i udbud af intranettet i løbet af 2024/2025
  • Sikre en optimal brugeroplevelse og anvendelighed af intranettet for medarbejderne
  • Identificere og implementere relevante funktioner og værktøjer for at forbedre intranettets funktionalitet
  • Udvikle og vedligeholde intranettets indhold og strukturStyre projektøkonomi for intranettet og sikre en effektiv ressourceallokering
  • Gennemføre digitale udviklingsprojekter relateret til intranettet
  • Undervise brugere i intranettets anvendelse og funktionaliteter
  • Håndtere support til redaktører og øvrige brugere af intranettet
  • Deltage i systemejerskabet for Siteimprove
  • Bistå afdelingen med diverse større og mindre kommunikationsopgaver


Din profil:
Din profil – du er / har:

  • Relevant uddannelsesbaggrund inden for IT, kommunikation, digitalisering eller lignende
  • Erfaring med digitale udviklingsprojekter, projektøkonomistyring og leverandørkontakt
  • Solid erfaring med intranetløsninger, digital kommunikation og brugeroplevelse
  • Teknisk indsigt og forståelse af webteknologier og content management systems (CMS)
  • Erfaring med udbud og udarbejdelse af udbudsmateriale
  • En god kollega, indstillet på samarbejde med mange parter, og du bidrager til at skabe en god hverdag i afdelingen 
  • Arbejder selvstændigt
  • Evnen til at undervise og formidle teknisk information til forskellige brugergrupper
  • Erfaring med support og håndtering af brugernes behov
  • Analytisk sans og evnen til at omsætte data til handling
  • God kommunikator med evnen til at samarbejde på tværs af forskellige faggrupper og niveauer i organisationen
  • Kendskab til den offentlige sektor og kommunal drift er en fordel


Derfor skal du vælge os:
Din opgave er helt central for kommunen:  Du bliver ansvarlig for, at dine tusindvis af kolleger har let adgang til den viden, de søger internt. Vores ambition er et levende intranet, der ikke blot eksisterer, men konsekvent bliver valgt til som det primære værktøj til intern kommunikation i organisationen. Vi forventer at du med gåpåmod og en sikker hånd bruger din iderigdom til at drive intranettets udvikling. Her er brugernes perspektiv naturligt det første blik, du kaster på nye initiativer. Til gengæld lover vi masser af muligheder for digitale udviklingsprojekter i tæt samspil med IT og Digitalisering.


Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timeantal: 37 timer.


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Kommunikationschef Henning Mols, på telefon 51576711


Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Kopi af eksamensbevis skal vedlægges.

Ansøgningsfrist: 12. september 2023.

Vi forventer, at 1. samtale finder sted 18. september 2023. Evt. 2. samtale finder sted 26. september 2023. 

Aarhus Kommune ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion og nationalitet til at søge.


Om os
Aarhus Kommune er en af Danmarks største og mest dynamiske kommuner. Vi er en moderne og visionær organisation, der arbejder målrettet på at skabe værdi for borgere og medarbejdere. Aarhus Kommune er også en kompleks organisation. Nogle gange går vejen til resultater over snørklede veje, tilbageløb, uformelle møder ved kaffeautomaten og ikke mindst din stædige fokusering på vejen og målet, som vi har aftalt sammen. Kort sagt: Godt samarbejde.


Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Rådhuspladsen 2, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/intranet-manager/znwuft/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5894482

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet