BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet:
Pr. 1.1.24. etableres en ny afdeling for Helhedsorienterede Indsatser og Projekter og derfor søger vi en dygtig og alsidig faglig koordinator!
I afdelingen etableres et nyt indgangstilbud til unge uddannelses- og kontanthjælpsmodtagere mellem 18 og 29 år, som vurderes værende ’åbenlys’ aktivitetsparate ved første henvendelse i Jobcentret. Formålet med indsatsen er at sikre en tidlig og kvalificeret indsats for målgruppen herunder en afdækning af de unges ressourcer, udfordringer, håb og drømme indenfor de første 3-6 måneder. Indsatsen varetages af et nyetableret team af uddannelses- og virksomhedskonsulenter. Afdelingen rummer desuden helhedsorienterede indsatser for hjemløse unge samt projekt SPACE.
Derfor har afdelingen nu brug for en positiv, engageret og meget alsidig faglig koordinator, som kan understøtte arbejdet med at udvikle, etablere og drifte en tidlig kvalificeret indsats for aktivitetsparate unge samt bidrage til den faglige understøttelse i den øvrige afdeling.
Vær opmærksom på at vi ligeledes aktuelt søger uddannelseskonsulenter og virksomhedskonsulenter ind i indsatsen. Ved interesse i forhold til disse stillinger, skal der laves særskilt ansøgning via det respektive stillingsopslag.
Om jobbet som faglig koordinator
Din kerneopgave som faglig koordinator er at understøtte afdelingslederen i den faglige ledelse af medarbejdere, så opgaveløsningen er kvalificeret og i overensstemmelse med afdelingens målsætninger.
Det er vigtigt, at du har blik for helheden og forståelse for de organisatoriske sammenhænge og rammer, som afdelingen og centret indgår i, så du kan opdage og udnytte nye koblinger på tværs. Derudover skal du have en god forståelse for- og viden om lovgivning på området. Du skal evne og turde tage ansvar i komplicerede sager ved at træde til og kunne overtage sagsansvar.
Du skal have mod på at arbejde med udvikling og understøttelse af implementeringen af ’Tidlig Kvalificeret Indsats’, som bliver din første opgave og som kommer til at fylde en stor del af din arbejdstid. Som faglig koordinator forankres du i denne indsats, men du vil også indgå i fællesskaber med andre faglige koordinatorer. De faglige koordinatorer i Ungecenter Uddannelse og Aktivitet arbejder tæt sammen og koordinerer løbende opgaver med afdelingslederne og hinanden, så alles kompetencer sættes i spil bedst muligt.
Arbejdsopgaverne
Som faglig koordinator skal du have en stor faglig alsidighed og gå på mod ift. mange forskellige opgavetyper. Du vil som faglig koordinator have sagsansvar for et mindre antal sager.
Dagligdagen er præget af et højt aktivitetsniveau og ikke mindst en til tider uforudsigelig hverdag. Dette kræver, at du er omstillingsparat, har en fleksibel indstilling til jobbet og kan håndtere at arbejde med komplekse problemstillinger – alt sammen med den unge i fokus.
Den faglige koordinator er sparringspartner for både afdelingsleder, medarbejdere og samarbejdspartnere.
Der er en bred og blandet vifte af arbejdsopgaver heriblandt:
- Understøtte udvikling og implementering af nye indsatser og initiativer
- Understøtte den daglig drift, så alle teams præstere på fagligt højt niveau
- Sikre vidensdeling og sammenhænge på tværs af teams og ift. eksterne samarbejdspartnere
- Understøtte at medarbejderne føler sig fagligt klædt på til at håndtere opgaverne
- Kunne varetage opgaver overfor de unge såsom sagsansvar samt facilitering af workshops i den tidlige kvalificerede indsats
- Ajourføre kolleger og ledelse ift. relevant lovgivning og juridiske spørgsmål, herunder samarbejde med Faglig Service omkring faglige og juridiske spørgsmål samt sikre vidensdeling med afdelingens medarbejdere
- Sikre implementering af ny lovgivning/lovændringer/principafgørelser samt udvikle, implementere og vedligeholde arbejdsgange
- Understøtte faglige udviklingsforløb i afdelingen, herunder oplæring af nye medarbejdere og undervisning af medarbejdergruppen, individuelle sagssparringer, udarbejdelse af ledelsestilsyn m.m.
- Sikre samarbejde på tværs af centre og driftsområder gennem et tæt samarbejde med andre faglige koordinatorer og jurister i Faglig Service, herunder deltagelse i samarbejdsmøder samt understøtte samarbejdspartnere til at forstå lovområdet og interne arbejdsgange via oplæg og løbende sparring
- Udarbejde datamateriale til ledelsen.
Faglig og personlig profil
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi lægger særligt vægt på, at du har erfaring med målgruppen og at du
- får energi af at være med til at skabe og udvikle
- tør at tænke ud af boksen og gå nye veje
- har stærke relationelle kompetencer og som mestrer at sætte dem og dig selv i spil i samarbejdet med de unge
- tror på - og kan efterleve mindre system mere borger jf. Aarhus Kompasset
- tager smilet og det gode humør med på arbejde og bidrager til et godt arbejdsmiljø og en sund samarbejdskultur både i relationen til de unge såvel som kollegaer og samarbejdspartnere
- ikke er bange for at begå fejl i forsøget på at gøre noget anderledes, men drager læring af det skete og reflekterer åbent herom
- ser myndighed som en mulighedsrum ind i samarbejdet med de unge og som har erfaring med at varetage myndighed efter Lov om en Aktiv Beskæftigelsesindsats og Lov om en Aktiv Socialpolitik.
- har lyst til at bidrage med din faglighed og ikke er bange for at kaste dig ud i nye roller som virksomhedskonsulent, mentor og uddannelseskonsulent (myndighed), der hvor det giver mening for den unge.
Derudover lægger vi stor vægt på, at du har gode samarbejdsevner og befinder dig rigtig godt ved at være forankret i et team og en afdeling, hvor der er stort fokus på samarbejde, som en væsentlig del af opgaveløsningen – ligeledes med mange samarbejdspartnere fra andre steder i vores organisation samt eksterne aktører.
Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder
- en ansættelse, hvor du selv kan være med til at sætte dit præg på opgaveløsningen
- spændende og udfordrende opgaver i et projekt der er under udvikling
- en arbejdsdag, hvor vidensdeling vægtes højt, og hvor der er mulighed for faglig udvikling
- en attraktiv arbejdsplads med et udviklingsorienteret miljø og mange berøringsflader
- en meget åben dialogkultur og en tillidsdagsorden – både til hinanden, samarbejdspartnere og ikke mindst de unge
- engagerede og dygtige kolleger.
- supervision som en del af den faglige udvikling
- fleksibel arbejdstid.
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst og lokale aftaler med DS/HK. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: Fuldtid
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Mette Mondrup Pedersen på telefon +4541858714.
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfrist: 08-11-2023
Vi forventer at kontakte de udvalgte kandidater d. 10/11 og afholde ansættelsessamtaler d. 15/11
Om Ungecenter Kalkværksvej – pr. 1.1.24. Ungecenter Uddannelse og Aktivitet
Indgangstilbuddet bliver forankret i afdelingen for Helhedsorienterede Indsatser og Projekter på Ungecenter Uddannelse og Aktivitet i driftsområdet Unge Job og Uddannelse.
I Ungecenter Uddannelse og Aktivitet varetager vi de beskæftigelses-, uddannelsesrettede og sociale indsatser for unge mellem 18 og 29 år, der vurderes aktivitetsparate eller er i et ressourceforløb. Centret består primært af myndighed og interne tilbud i forhold til beskæftigelse.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
08-11-2023
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Kalkværksvej 40, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5930746