Vil du være med til at skabe fremtidens studievejledning?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du se et kæmpe potentiale i digitale vejledningstilbud? Er du dygtig til at spotte digitale muligheder og til at omsætte dem til konkrete løsninger? Hos Nat-Tech Uddannelse søger vi en ny kollega, der vil være med til at skabe de rette digitale studievejledningsløsninger og til at gå forrest i udviklingen af den digitale vejledning.

Stillingen favner meget bredt, og du skal have lyst til både at fordybe dig i opgaver inden for udvikling af digitale vejledningsløsninger, administrative opgaver samt koordinering af gymnasierettede aktiviteter.   

Der er tale om en 3-årig projektstilling med mulighed for forlængelse. 

Dine arbejdsopgaver inden for information og vejledning (cirka 2/3 af stillingen): 

Du vil få en central rolle i at føre vores digitale idéer ud i det digitale liv. Du vil skulle omsætte vores vejlednings- og kommunikationsfaglighed til digitale løsninger dér, hvor det giver mening. Du skal derfor have styr på dine digitale designfærdigheder, og samtidig skal du forstå vejledningsfagligheden eller have et brændende ønske om at lære den at kende. Du vil ligeledes og løbende være med til at løfte vejledningsopgaver.  

Vi er (blandt meget andet) inspireret af digitale løsninger, som bruges i kulturbranchen, og vi er nysgerrige på, om vi kan bruge løsningerne i en studievejledningskontekst. Det har vi brug for din hjælp til at vurdere, afprøve og rådgive os om. Du vil både være med, når vi henter inspiration, når vi finder på idéerne, når vi undersøger og afdækker mulighederne, når vi inddrager målgruppen, og når idéerne skal blive til virkelighed. Med andre ord forventer vi, at du er med i hele processen, når vi skaber konkrete og fremtidige vejledningsløsninger.  

Du er i meget tæt dialog med dine dygtige kolleger, og du er yderst nysgerrig på deres faglighed og tanker om, hvad vejledning og studieinformation skal kunne. Du ved, hvordan du kommer helt i mål med teamets idéer, og du tør at udfordre "plejer” og sammen med dine kolleger skabe noget helt nyt. Og så du er indstillet på at have det sjovt samtidig! 

Dine administrative og gymnasiekoordinerende opgaver (cirka 1/3 af stillingen): 

I dine administrative og koordinerende opgaver arbejder du hele tiden med vores kommende og nuværende studerende for øje. Opgaverne består blandt andet af at: 

  • vedligeholde og opdatere vores hjemmeside med gymnasierettede tilbud 

  • udvikle og vedligeholde et attraktivt nyhedsbrev til vores gymnasielærernetværk

  • koordinere udvælgelse og ansættelse af kandidater til Det Rullende Universitet og SubUniversity

  • sikre orden og system i forhold til vores studenteransattes timer og lønninger sammen med en kollega 

  • besvare mails fra studerende gennem vores Studieservice og udvikle digitale løsninger, der kan forbedre denne service 

Dine kompetencer 

Vi har ikke lagt os fast på én bestemt profil eller uddannelsesmæssig baggrund. Det vigtigste er, at du har indgående viden om og erfaring med at skabe digitale løsninger og brænder for vores målgruppe, kommende og nuværende studerende. 

Du kan for eksempel have en kandidatuddannelse, professionsbachelor eller diplomuddannelse inden for medievidenskab, ITKO, digital design, oplevelsesøkonomi, vejledning, æstetik og kultur, dramaturgi, softwareteknologi eller noget lignende. 

Derudover vægter vi højt, at du: 

  • har interesse for og viden om oplevelsesøkonomi og kulturbranchens digitale løsninger 

  • er nysgerrig på AI's anvendelse inden for studievejledning 

  • er en dygtig projekt- og/eller procesleder, som kan føre projekter ud i livet og arbejde efter design-thinking-principper 

  • har lyst til at arbejde med fundraising på sigt 

  • har evnen til at forstå og arbejde med vejledningsfagligheden 

  • har flair for excel, tal, data og systemer 

  • er dygtig til at skabe relationer på tværs af fagligheder og formår at bevare roen, selvom der er mange forskellige interesser i spil 

  • har kendskab til uddannelsesverdenen og til en politisk styret organisation 

  • er detaljeorienteret i den forstand, at du er dygtig til at organisere og planlægge processer 

Vi vægter samarbejde og sparring højt og forventer, at du selvstændigt og opsøgende går ind i tværgående samarbejder med kolleger i Nat-Tech Uddannelse, andre administrative afdelinger på Aarhus Universitet og med de faglige miljøer. Vores samarbejde med de faglige miljøer er altafgørende for, at de studerende oplever en nærværende information og vejledning. Derfor forudsætter vi, at du er rigtig dygtig til at skabe og pleje relationer. 

Hvem er vi? 

Du bliver en del af en afdeling, der hedder Vejledning og Studieinformation, som er én af de fire afdelinger i Nat-Tech Uddannelse. Vi er 13 fastansatte, 17 studenterstudievejledere og 10 studieformidlere. Vores primære opgave er at sikre en forventningsafstemt rekruttering af nye studerende og at klæde de nuværende studerende på til en vellykket gennemførelse af deres uddannelse. Vi lægger stor vægt på samarbejde og videndeling i vores afdeling og forventer, at du har lyst til at arbejde med både drifts- og udviklingsopgaver. 

Afdelingen tilbyder 

  • en spændende og nytænkt stilling, hvor der er mulighed for at udvikle sig og lære en masse om digital vejledning og digitale løsninger. Du vil selv være med til at præge stillingen, men du kan forvente, at dit primære fokus bliver digitalt

  • et hold af kolleger, som altid er klar til at sparre om opgaveløsningen. Vi brænder for at arbejde med trivsel og rekruttering og skabe de bedste betingelser for et godt studieliv – og vi elsker at få tingene til at lykkes sammen

  • en arbejdsplads med høj grad af professionalisme, en uformel tone og et stort fokus på en sund balance mellem arbejdsliv og privatliv

Arbejdssted og ansættelsesområde 

Studieadministrationen for fakulteterne Natural Sciences og Technical Sciences: Nat-Tech Uddannelse, Vejledning og Studieinformation, Ny Munkegade 120, 8000 Aarhus C. 

Kontakt os ved spørgsmål til stillingen 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder, Catalina Kjær, 2057 1104, cakj@au.dk Læg gerne en besked på telefonsvaren, hvis telefonen ikke bliver taget. 

Deadline 

Alle ansøgninger skal være modtaget senest den 24. november 2023. 

Samtaler 

Der vil blive afholdt to samtalerunder. Første samtalerunde foregår d. 5. og 7. december. Anden samtalerunde foregår d. 12. december. Hvis du bliver inviteret til anden samtalerunde vil du få udleveret en case, som du præsenterer dine løsningsforslag til.  

Forventet startdato og varighed 

Der er tale om en 3-årig projektansættelse med start d. 1. februar 2024 eller snarest muligt derefter. 




Formalia

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og den relevante organisation. 

Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.

Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.


Om Aarhus Universitet

Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Universitet, Ny Munkegade 120, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5935823

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet