BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du erfaring med personaleledelse og sekretariatsfunktioner?
Får du energi af at få andre til at lykkes? Har du betydelig sans for personaleledelse, koordinering og eksekvering? Så er du måske lige den vi leder efter.
Vi har været i en rivende udvikling siden vores opstart for 4 år siden. For at sikre fortsat højt service- og eksekveringsniveau på vores mange strategiske, organisatoriske og administrative indsatsområder, har vi brug for en souschef i fakultetssekretariatet, til personaleledelse af en stor andel af sekretariatets dygtige medarbejdere.
Sekretariatets opgaveportefølje favner bredt og omhandler rådgivning og ledelsesbetjening indenfor forskning, uddannelse, eksternt samarbejde og myndighedsbetjening, samt kommunikation. Sekretariatet er inddelt i teams, som bruger hinanden til sparring og koordinering. Souschefens opgave vil være som personaleleder at understøtte koordinering, prioritering og et godt arbejdsmiljø for sekretariatets medarbejdere. Dette sker i tæt samspil med sekretariatschefen og dekanatet, som indenfor hver deres område udøver den faglige ledelse af sekretariatet.
Souschefen vil også fungere som sparringspartner for dekanatet og sekretariatschefen i forhold til sekretariatets opgaveløsning og udvikling. Souschefen refererer til sekretariatschefen og vil fungere som stedfortræder ved sekretariatschefens fravær.
Eksempler på arbejdsopgaver
- Bidrage til den daglige koordinering og opgavefordeling i sekretariatet, i tæt samarbejde med sekretariatschefen
- Personaleledelse af sekretariatets medarbejdere, herunder medvirke til udvikling af sekretariatet, sikre videndeling, refleksion og faglig udvikling i sekretariatet
- Motivere, støtte og vejlede sekretariatet for at fremme den enkeltes mulighed for læring og udvikling
- Understøtte koordinering i sekretariatet og til resten af organisationen
- Understøtte porteføljestyring i sekretariatet og dekanatet
- Fungere som ressourceperson og sparringspartner for dekanatet og fakultetets institutter i forhold den kommende implementering af kandidatreformen
- Medvirke til implementering af vores strategiske målsætninger
Forventninger til dig
Det er en fordel at du har erfaring med uddannelsessektoren, men det er ikke et krav. Du har erfaring med og interesse i personaleledelse af en bred kreds af medarbejderprofiler. Du skal kunne agere og navigere i en stor, kompleks organisation, med mange snitflader og samarbejdspartnere. Du skal kunne bevare overblikket i en travl hverdag, og du skal være samarbejdsorienteret og trives i at få andre til at lykkes.
Vores organisation har mange internationale medarbejdere, hvorfor vores kommunikation i stigende omfang foregår på engelsk. Sekretariatet er i gang med at opbygge teams med en høj grad af ejerskab, og det er vigtigt at din ledelsesstil baserer sig på værdier som ordentlighed, respekt, tillid og frihed under ansvar. Du skal kunne agere med begrænset supervision, men også være fokuseret på koordinering og tæt samarbejde med sekretariatschefen omkring ledelsen af sekretariatet. En af dine opgaver vil blive at være i første linje på haste og ad hoc opgaver og hjælpe opgaverne godt på vej i organisationen.
Lidt om os
Technical Sciences har en strategisk ambition om at være det grønne og samarbejdende fakultet, der uddanner kandidater til, og forsker i, fremtidens løsninger på samfundets udfordringer, med afsæt i grønne og digitale løsninger. Fakultetets fagmiljøer omhandler miljø, landbrug, fødevarer og ingeniørteknologiske løsninger og den digitale omstilling af vores samfund. Det er fagområder som er i stadigt stigende fokus politisk og samfundsmæssigt, og ikke mindst hos de store offentlige og private fonde.
Fakultetssekretariatet er den administrative understøttelse af dekanatet og fakultetet som helhed, i forhold til at fakultetet kan lykkes med denne ambition. Det gør vi i form af klassisk sekretariatsbetjening og via diverse rådgiverfunktioner til dekanatet på hhv. forskning, uddannelse, talentudvikling, erhvervs- og myndighedsområdet, med juridisk rådgivning til fakultetet, med et kommunikationsteam og med projektledelse af større tværgående strategiske initiativer.
Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Mie Lundgaard, på tlf. 28 99 60 30 eller mail mie.lundgaard@au.dk.
Stillingen er en fuldtidsstilling og vil blive aflønnet efter statens overenskomst for akademikere i staten som chefkonsulent med personaleledelse, eller anden relevant overenskomst.
Der er ansøgningsfrist 28. februar 2024. Vi afholder samtaler i uge 10 og 11, og eventuelle 2. samtaler i uge 12. Ved 2. samtalen vil der blive udført en personlighedstest. Vi forventer ansættelse pr. 1. maj 2024.
Formalia
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og akademikere i staten som Chefkonsulent med personaleledelse, eller anden relevant overenskomst.
Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.
Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.
Om Aarhus Universitet
Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Universitet, Ny Munkegade 120, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5990285