Barselsvikar søges til spændende HR- og personalestilling i Aarhus Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:
HR og Personale søger en barselsvikar

Er du skarp på HR- og personaleområdet, og motiveres du af at være lederens faglige sparringspartner og at arbejde med arbejdsmiljø – så er det her den helt rigtige stilling for dig!

Du har nu muligheden for at blive en del af en velfungerende HR- og personaleafdeling med et administrativt team og et konsulentteam, der i tæt samspil sætter en ære i at servicere kunderne med høj professionalisme. Vi arbejder med den brede vifte af HR- og personaleopgaver – de administrative i forhold til løn- og personaleforhold, der varetages af det administrative team, og de rådgivende, juridiske, analytiske samt rekrutterings- og udviklingsopgaver på både det organisatoriske niveau og individniveauet, som vores konsulentteam er udførende på. Du bliver en del af konsulentteamet.  

Vi lægger i Center for Økonomi og Personale vægt på, at kunden kommer i 1. række. Vi er nysgerrige og interesserede i at forstå deres forretning, og vi bidrager til at understøtte dem i at levere den kerneopgave, som skaber værdi for borgerne. Kunderne er de forskellige forvaltninger i Kultur og Borgerservice. Vi har også flere kunder, som er selvejende institutioner – bl.a. Kunsthal Aarhus, Det Jyske Kunstakademi og Aarhus Festuge.

Vi forventer, at du kan servicere og understøtte med konsulentopgaverne indenfor HR- og personaleområdet til gavn for de lokale personaleledere, der har fokus på de borgerrettede opgaver. Derfor skal du være dygtig til at yde rådgivning, sparring og konkret sagsbehandling for lederne i forbindelse med ansættelser, ændringer i ansættelsesforhold, sygefraværshåndtering og lønforhandling samt afskedigelser.

Vores opgavevaretagelse omhandler i overvejende grad ovenstående, men vi har også specialiserings- og udviklingsopgaver f.eks. indenfor trivselsmålinger samt varetagelse af Kultur og Borgerservices arbejdsmiljøledelsessystem, herunder interne og eksterne audits, planlægning af den årlige arbejdsmiljødag, ledelsesevaluering, sekretær for Hovedarbejdsmiljøudvalget m.v. og indgår i forskellige tværmagistratslige arbejdsgrupper. Disse opgaver vil være en væsentlig del af din opgavevaretagelse. Når du starter i det nye job, er vi i gang med processen med trivselsmålinger og forberedelse til re-certificering i vores arbejdsmiljøledelsessystem for hele Kultur og Borgerservice, hvilket vil skulle have dit fokus det første stykke tid. Den, du er vikar for, vil introducere dig til opgaven, idet den pågældende først går på barselsorlov medio november.

Hvis du er certificeret til at kunne lave personlighedstests (DISC og/eller NEO-PI), vil det også blive din opgave – ligesom du vil kunne indgå i rollen som rekrutteringskonsulent, som er organiseret i vores sektion Rekruttering og Organisationsudvikling. Vi tilpasser din opgaveportefølje ud fra dine kvalifikationer hertil.

Vi står grundlæggende på det personalejuridiske fundament i samspil med ordentlighed og sund fornuft i alt, hvad vi laver.

Som vikar kan du forvente at blive HR- og personalekonsulent for bl.a. Kulturforvaltningen og Aarhus Symfoniorkester. De konkrete opgaver bliver tilpasset – vi finder den bedste profil til teamet og tilpasser opgaveporteføljen efter det.


Din profil:
Vi ser gerne, at du:

  • har en lang videregående uddannelse (f.eks. cand.jur., cand.merc.jur., cand.scient.pol, cand.merc.sol.) 
  • har interesse, indsigt og grundlæggende forståelse for kommunale overenskomster, løn- og ansættelsesvilkår samt erfaring med sagsbehandling og rådgivning i personalesager
  • har stærke skriftlige og mundtlige kommunikationsevner
  • er serviceminded og har en professionel og løsningsorienteret tilgang i dialogen med kunden og samarbejdspartnere
  • er selvstændig, pligtopfyldende og tager ansvar for opgaven, er arbejdsom og fleksibel i forhold til varierende arbejdspres
  • er innovativ og kan håndtere kompleksitet i opgaven samt projekt-/udviklingsarbejde
  • har gode IT-kompetencer og gerne kendskab til OPUS og/eller SD-løn (som vi skifter til pr. 1. januar 2025)
  • i samspil med dine kolleger bidrager positivt til fællesskabet i HR- og Personalesektionen og er en holdspiller samtidig med, at du varetager dine egne opgaver
  • er god til videndeling internt og har lyst til samarbejde på tværs af enhederne i Center for Økonomi og Personale samt aktiv deltagelse i tværmagistratslige grupper
  • har erfaring med arbejdet med arbejdsmiljøledelsessystemer og har kendskab til at arbejde indenfor ISO 45001 eller lignende 
  • kan indgå i arbejdet med trivselsmåling for Kultur og Borgerservice
     

Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder:

  • et stærkt kollegialt sammenhold, hvor vi ser og hører hinanden baseret på tillid og ansvar
  • høj grad af selvstændigt ansvar og gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • et spændende job, hvor du arbejder i en organisation, der har et højt fagligt niveau og hvor et alsidigt jobindhold er kendetegnende 
  • fleksible arbejdsvilkår med et gennemsnit på 37 timer om ugen og sundhedsordninger
  • en løn, jfr. gældende overenskomst, der matcher stillingen og dine kvalifikationer

Center for Økonomi og Personale har en vision om at være en attraktiv arbejdsplads baseret på værdier som ærlighed, åbenhed, udvikling, sociale initiativer og positiv livsindstilling. Vi tilbyder en fleksibel arbejdsplads, da distancearbejde og Teams-møder er kommet til at fylde mere. Nøgleordene er tillid, fleksibilitet og ansvarlighed med fokus på kerneopgaverne. 

Vi er i alt ca. 25 medarbejdere fordelt i fire enheder. Du får 12 kolleger i HR og Personale, hvoraf nogle også har opgaver i de andre enheder. Vi sætter en ære i det tværgående samarbejde. 


Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37

Der er tale om en tidsbegrænset stilling i perioden 1. oktober 2024 til barselsorloven slutter.


Der vil blive indhentet privat straffeattest og ansættelse sker under forudsætning af, at attesten ikke viser, at du er uegnet/uværdig til stillingen. Du kan læse mere her om hvordan vi behandler dine oplysninger her.  Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende privat straffeattest.

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til kontorchef Charlotte Buhl på telefon 24463922.

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist:  1. september 2024

Vi forventer, at 1. samtale finder sted den 13. september 2024. Evt. 2. samtale finder sted den 20. september 2024.

Om Kultur og Borgerservice
Kultur og Borgerservice er hjertet i Aarhus' identitet. Vi fokuserer på at gøre kulturproduktion, kulturelle oplevelser, borgerservice og fritidsaktiviteter tilgængelige og inkluderende for alle. Det styrker fællesskabet, øger livskvaliteten og skaber en attraktiv kommune, der tiltrækker nye borgere, turister og virksomheder. Kulturen og fritidslivet er afgørende for at forme vores samfund og inspirere kommende generationer. Kom og vær med!


Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgerne og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt, og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus en god by for alle. 

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med! 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Rådhuspladsen 2, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6090653

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet