Bliv virksomhedskonsulent i integrationsafdelingen hos Jobcenter Aarhus

dato

Jobcenter Aarhus søger en virksomhedskonsulent til Integrationsafdelingen i Center for Job Virksomhedsservice og Integration. Stillingen er på 37 timer, og du vil blive en del af integrationsafdelingen, som varetager indsatsen for borgere under integrationsloven.

I Center for Job, virksomhedsservice og Integration er der 122 medarbejdere fordelt på 5 afdelinger. Stillingen som virksomhedskonsulent er placeret i Integrationsafdeling 2 – hvor der i dag er 16 engagerede og dygtige virksomhedskonsulenter. I centeret har vi en bred samarbejdsflade til de aarhusianske virksomheder, hvor fokus på virksomhedernes efterspørgsel er med til at sikre effekt og resultater i beskæftigelsesindsatsen. Målet er at tilbyde en indsats, der bringer borgeren hurtigst muligt i job via jobformidling og beskæftigelsesrettede indsatser. Vi arbejder dagligt på at sikre gode match mellem virksomheder og vores borgere med udenlandsk baggrund.  

Om jobbet:
Virksomhedskonsulenterne i integrationsafdelingen varetager den beskæftigelsesrettede indsats med jobformidling og virksomhedsrettede forløb for borgere under integrationsprogrammet. Lige nu fylder især fokus på målgruppen af ukrainske flygtninge, der skal hjælpes i arbejde og lære dansk, men vi varetager indsatsen for alle flygtninge i den 5 års integrationsperiode – også flygtninge fra andre lande. Indsatsen sker i et tæt samarbejde med jobkonsulenter og integrationsmedarbejdere, der arbejder med borgernes etablering i egen bolig, henvisning til danskuddannelse samt koordinering af den samlede integrationsindsats. Desuden i samarbejde med kolleger fra virksomhedsservice. 

Vi arbejder ambitiøst sammen med virksomheder og borgere om at opnå de bedste match mellem kompetencer og rekrutteringsbehov. Når vi ikke kan finde jobbet med det samme, arbejder vi med den virksomhedsrettede indsats ud fra tesen om, at man bliver klar til arbejdsmarkedet på arbejdsmarkedet. Vi er hele tiden optaget af at udvikle den virksomhedsrettede og tværfaglige indsats med henblik på at flere borgere opnår beskæftigelse.  

Arbejdsopgaver:

Du vil få et job med en afvekslende og uforudsigelig hverdag med et højt aktivitets- og serviceniveau. Der er en bred og alsidig vifte af arbejdsopgaver, heriblandt men ikke udtømmende: 

  • Motivere borgere til realistiske jobønsker og progression mod job 
  • Hjælpe borgere med at udarbejde og opdatere CV på Jobnet 
  • Opsøge virksomheder mhp. at finde relevante jobmuligheder for vores målgruppe   
  • Matche borgernes kompetencer med virksomhedernes efterspørgsel  
  • Etablere beskæftigelsestilbud gennem anvendelse af relevante værktøjer, fx opkvalificering, virksomhedspraktik, løntilskud m.m. 
  • Opfølgninger på virksomhedsforløb med henblik på at udvikle og beskrive borgernes kompetencer og samlede arbejdsevne. 
  • Varetage administrative arbejdsopgaver, herunder journalisere og dokumentere dit arbejde i vores fagsystem, hvilket er en stor del af opgaven som virksomhedskonsulent. 


Din profil:

Faglig profil 

Vi søger en kollega, der: 

  • Har erfaring med arbejdet som virksomhedskonsulent eller opsøgende salg  
  • Trives med virksomhedsvendt/opsøgende arbejde og gerne med et aktivt virksomhedsnetværk eller personligt netværk, du kan bringe i spil i denne stilling  
  • Har erfaring med at arbejde med borgere med anden etnisk baggrund end dansk - herunder anvendelse af tolk  
  • Er resultatorienteret og indstillet på at arbejde efter tydelige mål og resultater 
  • Kan samarbejde og koordinere med andre fagprofessionelle omkring den enkelte borger  
  • Formår og vægter den respektfulde dialog med både borgere, kolleger og samarbejdspartnere   
  • Arbejder systematisk og har god datadisciplin, da der stilles høje krav til skriftlig dokumentation 
  • Kendskab til fagsystemerne Fasit og Vitas vægter positivt. 

Personlig profil:   

Vi lægger desuden vægt på, at du: 

  • Trives med at lave opsøgende virksomhedskontakt  
  • Brænder for at arbejde resultatorienteret med jobformidling og jobtræning for udlændinge
  • Kan agere i et forhandlingsrum mellem borger og arbejdsgiver 
  • Har mod på mangeartede arbejdsopgaver og evnen til at arbejde i en uforudsigelig hverdag
  • Er en teamplayer med gode samarbejdsevner og sociale kompetencer   
  • Er serviceminded og åben overfor nye udfordringer samt kan arbejde selvstændigt 
     

Derfor skal du vælge os: 
Vi er en spændende arbejdsplads i en af landets største kommuner, som har mod på at udfordre og tænke nyt. Vi kan tilbyde et alsidigt og udfordrende job i en organisation under stadig forandring. 

Du bliver en del af et stærkt kollegaskab med højt til loftet, fleksible arbejdsvilkår, mange udfordringer og spændende arbejdsopgaver, samt gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Vi er ambitiøse, fleksible og alle hjælper, når det brænder på.

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår, sker i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation, på baggrund af kvalifikationer.

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Anne Gunst på telefon 41 87 36 90

Ansøgning:
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansøgningsfrist: torsdag d. 12. december 2024 kl. 12:00

Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 17. december 2024 

Arbejdstid: fuld tid

Ansættelse: fast

Tiltrædelse: 1 januar eller snarest muligt

1.kontaktperson Anne Gunst, Afdelingsleder, JVI Integration afd. 2, tlf. 41873690

Lokation: Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C 


Om Job og Virksomhedsservice:
Jobcenter Aarhus, Job og Virksomhedsservice er ét af seks driftsområder i Aarhus Kommunes Magistrat for Sociale Forhold og Beskæftigelse. Vi består af tre centre, hvoraf to er placeret i Værkmestergade og ét på Silkeborgvej. Vi har et tæt samarbejde med de lokale virksomheder og er optaget af, at udvikle og kvalificere den virksomhedsrettede indsats for vores borgere via vores Virksomhedsstrategi, som er den styrende strategi i vores daglige arbejde.

Du kan læse mere om Aarhus kommunes beskæftigelsespolitik og virksomhedsstrategi på vores hjemmeside:  

https://www.aarhus.dk/demokrati/politikker-og-planer/erhverv-og-beskaeftigelse/
  
Om Sociale Forhold og Beskæftigelse

I Sociale Forhold og Beskæftigelse (MSB) er vi flere end 5.000 medarbejdere, som hvert år samarbejder med 80.000 børn, unge og voksne. Uanset om vi støtter med sociale- eller beskæftigelsesrettede indsatser, følger vi sammen den vision og mission, som vi kalder Fælles Formål. Vi fremmer Aarhusianernes handlekraft, så de kan skabe den tilværelse de ønsker - på trods af livets udfordringer. Det er vores eksistensberettigelse. Der er derfor, vi kan gå på arbejde hver dag med rank ryg og faglig stolthed.  

Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

12-12-2024 12:00

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6153605

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet