BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Nyt arbejde og pension venter forude for 2 af vores dygtige kollegaer – derfor har vi brug for dig! Vi søger to ydelsessagsbehandlere til Sygedagpengeøkonomi pr. 1. november 2024 og pr. 1.januar 2025.
Om jobbet:
Sygedagpengeøkonomi er organisatorisk forankret i Center for Virksomhedsvendte Ydelser og Pension i Ydelsescenter Aarhus og en del af Driftsområdet Job, Sundhed & Ydelse.
I afdelingen varetager vi opgaver omkring beregning og udbetaling af sygedagpenge til borgere, refusion til arbejdsgivere, bevilling af §§56/58a samt refusion af ressourceforløbsydelse til arbejdsgivere, når borgeren er i et jobafklaringsforløb.
Du kan se frem til at blive en del af en afdeling, der består af 16 medarbejdere og en afdelingsleder. Afdelingen er en engageret medarbejdergruppe med et højt fagligt niveau, hvor sparring er en stor del af hverdagen og hvor vi har et fokus på høj trivsel og et godt arbejdsmiljø. Vi arbejder med fælles opgaveløsning, hvorfor det stiller store krav til at du har evnen til at tage selvstændigt ansvar for løsning af opgaverne og være med til at sikre en fleksibel opgaveløsning i afdelingen.
Vi er ambitiøse i forhold til centrets kerneopgave som er at sikre at borgere og arbejdsgivere får den rette ydelse til rette tid og med den rette begrundelse.
Arbejdsopgaver:
De arbejdsopgaver, som du kommer til at løse sammen med dine nye kollegaer, er følgende;
- Vurdering af berettigelse til sygedagpenge/sygedagpengerefusion, herunder varetager udbetalingen heraf
- Formidling af regler og digitale selvbetjeningsløsninger på sygedagpengeområdet til borgere, virksomheder og forskellige samarbejdspartnere
- Telefonbetjening og skriftlig korrespondance
- Vejlede og rådgive borgere og arbejdsgivere indenfor sygedagpengelovens rammer
- Behandle klagesager på området
- På sigt vil der mulighed for at byde ind opgaver vedr. §§ 56/58 samt refusion af ressourceforløbsydelse til arbejdsgivere, når borgeren er i et jobafklaringsforløb.
Derudover tager vi, i Ydelsescenter Aarhus, et fælles ansvar for at hjælpe til med at uddanne fremtidige kollegaer. Du skal i den forbindelse være klar på at påtage dig opgaver vedr. elever i afdelingen på sigt.
Din profil:
- Din baggrund; Du er uddannet kontorassistent gerne indenfor offentlig administration, eller har lignende uddannelse.
- Du er grundig; Det er et område med meget lovgivning, som forudsætter, at du har en systematisk og struktureret tilgang til opgaven, samt evne til at skabe overblik.
- Du kan se nuancerne: Vi arbejder i en verden, hvor der skal laves konkrete individuelle vurderinger og faglige skøn. Vi arbejder ud fra helhedsløsninger, med borgeren i centrum.
- Du kan trives med et arbejdsområde der konstant udvikler sig; Vi arbejder hele tiden på at optimere vores arbejdsgange og samarbejde. Det forudsætter, at du har gode samarbejdsevner og er omstillingsparat. Du bidrager til, og støtter op om den positive udvikling.
- Du er god til at skrive og tale med borgerne og arbejdsgivere; Du skriver et enkelt, forståeligt dansk og er bevidst om, at borgerne har vidt forskellige forudsætninger og baggrunde. Du er serviceminded og kommunikerer respektfuldt og anerkendende med borgerne og arbejdsgiverne.
- Du har en god talforståelse; Vores opgave er bl.a. at sikre korrekt udbetaling til den sygemeldte eller udbetaling af refusion til dennes arbejdsgiver. Det er derfor vigtigt at du har flair for tal og kan gennemskue og forklare grundlaget for en beregning.
- Dine IT-forudsætninger; Du har flair for at arbejde i IT-systemer, og kan navigere rundt i de forskellige fagsystemer. Vi arbejder blandt andet i systemer som KSD, KMD Nova, KY, Sapa med flere.
- Du kan lide at være en del af fællesskabet; Du kan bidrage positivt til det sociale og faglige i afdelingen.
Vi lægger vægt på at du har kendskab til en eller flere af overstående arbejdsopgaver.
Det vil derudover være en fordel at du har kendskab til Sygedagpengeloven, Retsikkerhedsloven og Forvaltningsloven, men det er ikke et krav.
Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder:
- Grundig introduktion og oplæring til dine arbejdsopgaver samt generel onboarding til din nye arbejdsplads
- Altid mulighed for faglig støtte og sparring i opgaveløsningen
- En arbejdsplads med en uformel stemning, hvor der er let til humor
- En afdeling, hvor dialog og samarbejde med arbejdsgivere og borgere er i høj prioritet
- Vi arbejder efter princippet ”frihed under ansvar”, hvor du får indflydelse på egen tilrettelæggelse af arbejdet i det daglige
- Kaffe- og frugtordning, fleksibel arbejdstid, motionsrum og mulighed for hjemmearbejde efter aftale
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst med HK på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: Fuldtid
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Camilla Rau Salsgaard på telefon +4541872608.
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfrist: 19-09-2024
Vi forventer, at samtaler finder sted tirsdag den 24 september 2024.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
19-09-2024
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6106649