Databeskyttelsesrådgiver til Borgmesterens Afdeling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:
Har du stærke juridiske kompetencer inden for databeskyttelsesområdet og en solid organisationsforståelse for politisk ledede organisationer? Så er du måske vores nye databeskyttelsesrådgiver. 

Jura i Borgmesterens Afdeling søger en databeskyttelsesrådgiver til en fast stilling med tiltræden den 1. juni 2024. 

Der er tale om en alsidig, spændende og udfordrende stilling, hvor du får en vigtig rolle i kommunens arbejde med at passe på borgernes personoplysninger og sammen med de relevante samarbejdspartnere skal bidrage til at sikre efterlevelsen af de databeskyttelsesretlige krav. 

I funktionen som databeskyttelsesrådgiver får du en bred vifte af opgaver, som skal understøtte kommunens efterlevelse af reglerne på databeskyttelsesområdet. 

Dine opgaver bliver blandt andet at:

  • Rådgive ledelse og medarbejdere om reglerne på området samt overvågning af kommunens efterlevelse af reglerne, herunder bidrage til at sikre awareness i organisationen.
  • Rådgive ved udarbejdelse af risiko- og konsekvensanalyser.
  • Håndtere henvendelser fra borgere om kommunens behandling af personoplysninger.
  • Samarbejde med tilsynsmyndighederne, andre kommuner mv. og fungere som kontaktpunkt.
  • Afrapportere årligt til ledelsen om efterlevelse af databeskyttelsesforordningen og dertilhørende regler.
  • Samarbejde med relevante nøglepersoner på informationssikkerhedsområdet med henblik på at sikre overensstemmelse mellem IT-sikkerhedspolitikker og regler på databeskyttelsesområdet.
     

Din profil:
Du er formentlig uddannet jurist eller har en anden uddannelse af relevans for området. Du har en stærk faglighed, erfaring med opgaven og viden og erfaring inden for IT-sikkerhed, beskyttelse af persondata samt rådgivning. Det er afgørende for stillingen, at du kan arbejde selvstændigt, og at du evner at være lydhør over for de lokale forhold, der gør sig gældende i organisationens mange forskelligartede forretningsområder. Du vægter samarbejdet og dialogen højt og har blik for at se muligheder og finde løsninger i praksis. 

Du får en bred samarbejdsflade, og det er vigtigt, at du formår at tilpasse din formidling både mundtligt og skriftligt til målgruppen, som kan være alt fra byrådspolitikere til sagsbehandlere og IT-sikkerhedsansvarlige, systemejere, jurister samt borgere. 
 

Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder:

  • et job tæt på beslutningerne i landets næststørste kommune,
  • et udfordrende og selvstændigt job med spændende opgaver,
  • dygtige kollegaer, der sikrer sparring og godt humør i en alsidig hverdag,
  • mulighed for faglig og personlig udvikling og
  • gode og fleksible arbejdsforhold.
     

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37 timer.

Der vil blive indhentet privat straffeattest og ansættelse sker under forudsætning af, at attesten ikke viser, at du er uegnet/uværdig til stillingen. Du kan læse mere her om hvordan vi behandler dine oplysninger her.  Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende privat straffeattest.


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til chef for Byrådssekretariatet og Jura, Berit Kornbæk Boisen på telefon 3082 3074 eller juridisk konsulent Christin Jensen på telefon 2757 6292. 


Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Kopi af eksamensbevis skal vedlægges.

Ansøgningsfrist: 14. april 2024

Vi forventer, at 1. samtale finder sted i uge 16. 2. samtale finder sted i uge 17.  Mellem de to samtaler vil der blive udarbejdet en personlighedsprofil, og i forbindelse med 2. samtale skal der løses en opgave, som drøftes på 2. samtalen.

Aarhus Kommune ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion og nationalitet til at søge.


Om os
Jura i Borgmesterens Afdeling yder juridisk og strategisk rådgivning i sager, der taler ind i en politisk, strategisk eller principiel dagsorden. Vi yder også specialiseret juridisk rådgivning inden for formueret, offentligret og personalejura. I vores rådgivning er vi fokuserede på at finde værdiskabende løsninger. I Jura rådgiver vi både Borgmesterens Afdeling og Aarhus Kommunes fem øvrige magistratsafdelinger.

Juristerne i Jura arbejder med udgangspunkt i den juridiske faglighed men samtidig også med processer, projekter og kommunikation samt netværksopgaver og sekretariatsbetjening af nævn og politiske udvalg. Der er aktuelt otte jurister i afdelingen.


Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle. 

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!


 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Rådhuspladsen 2, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6019643

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet