Faglig stærk lederprofil inden for handicapområdet til ambitiøst Ungecenter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at lede og videreudvikle myndighedsarbejdet indenfor handicapområdet for unge mellem 15 og 29 år? Står du fagligt stærkt indenfor handicapområdet, og har du erfaring med at sikre at nye initiativer bliver ført ud i livet til gavn for de unge? Så er du måske den leder, vi søger

Vi søger en udviklings- og løsningsfokuseret afdelingsleder til vores afdeling H (handicap), hvor 30 ungerådgiverne samarbejder med unge mellem 15-29 år med en fysisk og/eller psykisk funktionsnedsættelse. Med din ansættelse vil der være to afdelingsledere i afdelingen. Sammen vil I sikre fælles faglig retning og rammer for udviklingsarbejdet på handicapområdet samt en stabil drift. 

 

Om jobbet

I afdeling H arbejder 18 af rådgivere i en udviklingsmodel ”Tættere på de unge” (TPU), som primært samarbejder med unge med en autismespektrum-forstyrrelse og 12 rådgivere arbejder med klassisk myndighedsarbejde, primært i samarbejde med borgere som har udfordringer i form af udviklingshæmning eller senhjerneskade. Du vil få til opgave at stå i spidsen for de 12 dygtige og selvkørende ungerådgivere, som har opgaver på tværs af både børne- og voksenområdet, og som arbejder på at skabe det gode ungeliv for borgerne i målgruppen. [MHJ1] 

Derudover er der en afdelingskoordinator, faglig koordinator og en TPU-koordinator tilknyttet afdelingen.

Der er mange gode og spændende initiativer i gang i afdelingen og et stort fokus på sammenhængskraft på tværs af afdelinger på centret. Det er derfor også en del af din opgave at bidrage til, at der altid arbejdes relevant tværfagligt omkring og sammen med den enkelte unge.

 

Ledelse i Ungecenteret Værkmestergade 

Du vil blive en del af et lederteam, som ud over dig, består af fem socialfaglige afdelingsledere, en administrativ leder samt en centerchef.

Ungecentret Værkmestergade er et myndighedscenter med ca. 150 medarbejdere tilknyttede. Centret har ansvaret for at samarbejde med og yde støtte til unge udsatte og unge med handicap 15-29 år ud fra serviceloven. Ungecentret er en del af driftsområdet Unge, Job og Uddannelse (UJU), som også rummer de uddannelses- og beskæftigelsesrettede indsatser for unge. Vi har derfor et særligt fokus på styrke de unges overgang fra ung til voksen og at binde sociale, uddannelses- og beskæftigelsesrettede indsatser tættere sammen. 

 

Ungecentret blev oprettet i august 2019 som led i etablering af en enhedsforvaltning i Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse: Borgernes MSB med mere sammenhængende og enkle borgerforløb. 

Vi arbejder ud fra visioner om

  • At styrke sammenhængene i forløb og indsatser for vores unge – de gode overleveringer og overgange
  • At skabe et stærkt samlet ungeområde, hvor den unges egne ønsker og behov kommer i centrum
  • At flere unge kommer i uddannelse og beskæftigelse samt rykker mod det almene og mod meningsfulde fællesskaber
  • At alle unge kan udnytte deres potentialer med et aktivt og meningsfuldt liv med størst mulig grad af selvhjulpenhed

 

Din profil:

Den ideelle kandidat har stærk ledererfaring og praksiserfaring indenfor målgruppen og indenfor myndighedsarbejde. Du kan dokumentere viden, erfaring og resultater indenfor følgende ledelseskompetencer:

  • Faglig ledelse[MHJ2] – du kan bedrive faglig ledelse tæt på. Du har en stærk faglighed og erfaring med myndighedsområdet og de udfordringer, området står med. Det vil være en stor fordel, at du har erfaring og viden indenfor handicapområdet. Erfaring med udviklingshæmning eller senhjerneskade er en fordel.
  • Du er en stærk kommunikator, som kan omsætte og formidle organisationens overordnede strategiske retning til vores medarbejdere og dermed sikre følgeskab
  • Du kan spille vores dygtige medarbejdere endnu bedre og skabe fundamentet og rammerne for, at de kan arbejde selvstændigt og træffe kompetente beslutninger
  • Du er en holdspiller, som kan bidrage til at skabe sammenhænge på tværs og fælles ansvar for opgaveløsningen
  • Du kan gå forrest ift. at opbygge de gode relationer til vores mange samarbejdspartnere, som er indenfor udfører, uddannelse og beskæftigelse, myndighed på børne- og voksenområdet, eksterne mfl. 

Derudover skal du

  • Trives i og se mulighederne i at arbejde i en politisk styret organisation
  • Have økonomisk sans og interesse i at sikre stabil drift

 

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

 

Hvis du vil vide mere

Du er velkommen til at rette henvendelse til Centerchef Rune Meyer på telefon 4185 4586.

Ansøgning

Stillinger i Aarhus Kommune søges elektronisk. Klik på ”Søg job” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

 

Ansøgningsfristen er 20. oktober 2023 kl. 12.00.

Samtaler forventes afholdt i uge 43.

 

Om os

Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse yder hjælp til kommunens borgere på social- og beskæftigelsesområdet. Magistratsafdelingen beskæftiger omkring 4.000 medarbejdere. 

Sociale Forhold og Beskæftigelse er ansvarlig for tilbud til borgere, der står uden for eller er i risiko for at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet. Det kan blandt andet være kontanthjælpsmodtagere, revalidender, førtidspensionister, sygedagpengemodtagere samt nyankomne flygtninge og indvandrere. 
Forvaltningen er også ansvarlig for kommunens tilbud til personer med handicap, sindslidende, misbrugere samt udsatte børn og unge.


  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

20-10-2023 12:00

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 3, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5919554

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet