Handicapområdet for unge 15-29 år på Ungecenter Rådgivning og Visitation søger 3 afdelings- og fagkoordinatorer til udrulning af den relationelle og helhedsorienterede tilgang ”Tættere på de unge”

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi udruller nu den relationelt baserede tilgang ”Tættere på de unge” til hele handicapområdet for unge 15-29 år (myndighed) i Aarhus Kommune. Derfor søger vi 3 nye kolleger til koordinatorstillinger i vores to teams på handicapområdet. 

På baggrund af de mange gode erfaringer i Aarhus Kommune med relationelle metoder på handicapområdet og med omsætning af sverigesmodellen til handicapområdet i ”Tættere på familien” og ”Tættere på de unge” skal vi nu i gang med en spændende udviklingsproces, hvor ”Tættere på unge” skal udbredes til alle unge med handicap og funktionsnedsættelser 15-29 år. Det drejer sig samlet set om ca. 1300 unge. 

Kernen i arbejdet som myndighedsrådgiver i ”Tættere på de unge” er - via relationsarbejde med tæt koordinering og samarbejde med den unge, familien, netværk og samarbejdspartnere - at skabe bæredygtige helhedsorienterede løsninger for den unge. Målet er at støtte de unge i at blive så selvhjulpne som muligt, og at alle unge får mulighed for at anvende deres evner bedst muligt og kommer i meningsfuld uddannelse og beskæftigelse.  Vi arbejder ud fra Aarhus-Kompasset som forståelsesramme. Med sigtet om ’mindre system, mere borger’, arbejder vi på at styrke vores fokus på netop dét, der har værdi for den unge og for samfundet, hvilket også vil være udgangspunktet for de faglige drøftelser.  

Vores handicapafdeling er organiseret i to teams. Det ene team har særligt fokus på autismespektrumforstyrrelser; det andet team har særligt fokus på udviklingshæmning, senhjerneskade samt fysiske funktionsnedsættelser. Arbejdsopgaverne spænder bredt fra det forebyggende arbejde til komplicerede problemstillinger i forhold til støtte efter Serviceloven samt samskabelse af løsninger, som vedrører de unges uddannelse og beskæftigelse med andre fagligheder omkring den unge. 

 

Vi søger 

  • 2 afdelingskoordinatorer; en til hvert af vores to teams på handicapområdet. Det ene er en fast stilling og den anden stilling er foreløbigt tidsbegrænset til et år.  
  • 1 fagkoordinator til det af vores to teams, som har et særligt fokus på unge med autismespektrumforstyrrelser

Som koordinator refererer du til afdelingslederen i dit eget team og har som din primære opgave at bistå afdelingslederen i drift og udvikling af dit team og af hele handicapafdelingen - herunder implementering af mindset og arbejdsgange ifm. ”Tættere på de unge”. Derudover skal du sikre koordination mellem alle Ungecenter Rådgivning og Visitations afdelinger og med samarbejdspartnere i uddannelses- og beskæftigelsesområdet, så vi understøtter helhedsorienterede ungeforløb. 

Du bliver del af både handicapafdelingen og af centrets tværgående team af koordinatorer. 

Vores koordinatorer har følgende opgaver: 

  • at sætte faglig retning i det daglige arbejde i teamet i samarbejde med afdelingslederen
  • ansvar for og kompetence til at træffe beslutninger, der vedrører det faglige indhold i opgaveløsningen på handicapområdet
  • kvalitetssikring af teamets arbejde, bl.a. forestå sagsmøder, sagsgennemgange, ledelsestilsyn, udarbejdelse af procedurer mv. 
  • har ansvar for at både sikre og understøtte et tværgående perspektiv på centrets unge, at binde afdelingerne sammen på tværs og understøtte det tværfaglige arbejde på centret
  • at være rollemodel ift. den tværfaglige, helhedsorienterede og løsningsfokuserede tilgang til de unge
  • give faglig sparring, individuelt og i afdelingen 
  • undervise og gå forrest ift. nye procedurer og arbejdsgange samt løsningsfokuserede tilgange, SOS mv.
  • at processtyre eller understøtte processer, både faglige og i personalegruppen: f.eks. udviklingstiltag, implementering af tiltag både faglige, økonomiske og mere strategiske
  • at bistå med løbende udvikling og dialog med aktørerne på udfører området og de øvrige centre i UJU

Afdelingskoordinatorerne har særligt ansvar for at koordinere på tværs af teamet og af afdelingen og for at sikre, at der er sammenhæng på tværs centrets 6 afdelinger/specialiseringer samt ensartethed i tilgange og serviceniveauer på tværs mellem centrets 6 afdelinger. 

 

Din profil som koordinator:

  • du skal kunne indgå i et parløb med afdelingens leder og understøtte denne i sin opgave med at lede drift, økonomi og udvikling i afdelingen – særligt implementering af tilgange og metoder ifm. ”Tættere på de unge”
  • du skal kunne indgå i tæt samarbejde og koordination med de øvrige koordinatorer i afdelingen og de øvrige koordinatorer på Ungecenter Rådgivning og Visitation
  • du skal have en stærk faglighed, men vi forventer ikke, at du er faglig ekspert i alle afdelingens forhold og bevillingsområder. Du skal give kunne give sparring og bidrage med nye perspektiver og løsningsmuligheder i afdelingens sager og sætte vores dygtige rådgiveres viden i spil
  • du skal kunne agere meget selvstændigt og selv kunne identificere, hvor der er potentiale for udvikling eller forbedring og præsentere mulige løsninger på disse
  • du skal have stærke relationelle kompetencer, så du understøtter opgaven med at sikre det bedste samarbejde omkring borgeren, med kolleger og styrker det tværfaglige mindset i organisationen.
  • du skal være en dygtig facilitator, være løsningsfokuseret og kunne se veje og muligheder, både for borgerne og for kolleger og i organisationen
  • du skal kunne beskrive, igangsætte og køre processer i afdelingen og på tværs, f.eks. ift. ændring af tilgange, metoder, arbejdsgange, ny lovgivning el.a.
  • der vil derudover være en del ad hoc-opgaver i funktionen

For afdelingskoordinatorerne gælder særligt, at du skal have et godt blik for helheder og sammenhænge i opgaver og imellem afdelinger samt et godt organisatorisk blik. 

Vi tilbyder: 

  • En arbejdsplads med de unge borgere i fokus 
  • En udviklingsorienteret arbejdsplads med et stærkt fagligt miljø  
  • En arbejdsplads med stor fleksibilitet og hvor du får mulighed for at præge dagligdagen 
  • Gode og dygtige kollegaer med mange forskellige vidensområder 
  • En arbejdsplads, hvor vi vægter trivsel og godt humør 
  • Supervision 

Om Ungecenter Rådgivning og Visitation 

Som ungerådgiver i Ungecenter Rådgivning og Visitation bliver du en del af Unge, Job og Uddannelse, som samler udsatte- og handicapområderne for unge i alderen 15 – 29 år sammen med de uddannelses- og beskæftigelsesrettede indsatser i et driftsområde.  

Ungecenter Rådgivning og Visitation har ansvaret for at yde støtte til de unge, der er udsatte og/eller har funktionsnedsættelser eller lidelser, og har behov for støtte ud fra servicelovens bestemmelser.  

Vores organisering 15-29 år giver et fundament i forhold til at skabe og udvikle gode overgange til voksenlivet for den unge. De gode overgange er en krumtap i det tværfaglige samarbejde i Unge, Job og uddannelse, også lovgivningsmæssigt.  

I Ungecenter Rådgivning og Visitation er vi omkring 120 ansatte. 

 

Løn og ansættelsesforhold 

Løn forhandles efter gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer. 

Der er mulighed for ansættelse på både fuld- og deltid 

Arbejdspladsen er i Værkmestergade 3, 8000 Aarhus. 

 

Hvis du vil vide mere:  

Du er velkommen til at rette henvendelse til afdelingsleder Rikke Wonsyld på tlf. nr.:  24 59 45 67 

Ansøgningsfrist: fredag d. 21. februar 2024 kl. 12.00

Samtaler forventes afholdt den 26. februar 2024

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 

  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

21-02-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 3, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5983347

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet