Juridisk blæksprutte til Team Parkering og Råden over Vejareal i Teknik og Miljø

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:
Du vil få en central placering i organisationen med en bred berøringsflade i hele Aarhus Kommune. Det er derfor vigtigt, at du er god til at samarbejde og kan kommunikere tydeligt på mange forskellige niveauer. Vi søger en udpræget serviceminded og fleksibel medarbejder, som også kan være principfast, når omstændighederne kræver det. Du vil til daglig referere til én af de to afdelingsledere i Parkering. 

Kerneopgaven består i at hjælpe og vejlede byens borgere og virksomheder i forhold til parkering og tilladelser til råden over vejareal (tilladelse til brug af det offentlige vejareal). 

Parkering 
Aarhus Kommune står blandt andet for etablering og administration af beboerparkeringszoner, betalingsparkering og varetagelse af parkeringskontrol mv. 

Du kan læse mere på www.aarhus.dk/parkering

Råden over Vejareal
Aarhus Kommune er desuden vejmyndighed for offentlige veje og private fællesveje. Det vil sige, at det er Aarhus Kommune, der administrerer og giver tilladelse til brugen af disse veje i kommunen.

Du kan læse mere på www.aarhus.dk/rov

Det er en fordel, hvis du har en positiv, analytisk og udviklende tilgang til opgaveløsningen. 

Du kommer til at indgå i afdelingen for Parkering og Råden over Vejareal, hvor vi p.t. er 43 ansatte. Dine tætteste samarbejdspartnere vil være afdelingslederne, de øvrige sagsbehandlere samt de udegående teams (cityassistenter og reparatører). 

Dine arbejdsopgaver: 

  • Omfattende myndigheds- og klagesagsbehandling på parkeringsområdet
  • Møde i Fogedretten
  • Vejledning og formidling ift. gældende lovgivning
  • Udarbejde notater mv. til ledelsen og kollegaer
  • Diverse ad hoc-opgaver  
  • Telefonisk kontakt med borgere og ansøgere 

Den rette kandidat: 

  • Du formulerer dig klart og præcist både på skrift og i tale. Du har en god portion tålmodighed og evner at have en pædagogisk tilgang til at lære fra dig. 
  • Du har flair og interesse for at arbejde i en dynamisk, politisk styret organisation. 
  • Du er fagligt ambitiøs og har lyst til at bidrage konstruktivt til, at forvaltningen drives så effektivt som muligt. 
  • Du har indsigt i og/eller interesse for det specialiserede område indenfor Teknik og Miljø.
  • Du er omhyggelig, ansvarsbevidst og kan arbejde selvstændigt, men altid i dialog og samarbejde med kolleger og ledelse.
  • Du trives i en fagligt ambitiøs, men uformel kultur, hvor der undertiden arbejdes i et højt tempo og med mange opgaver samtidigt.
  • Du kan arbejde på tværs med blik for helheden, du er proaktiv og har et godt humør.
  • Du har sans for det gode samarbejde og processer.

Vi forventer, at du har en juridisk baggrund. 
 
Vi kan tilbyde
Et meningsfuldt, varieret og fagligt spændende arbejdsfelt, som løbende udvikler sig. Vi tilbyder desuden en arbejdsplads, hvor man arbejder tæt sammen om opgaven – og hvor det er den tværfaglige indsats, som gør forskellen. Endelig er vi en afdeling, hvor humor og kollegialt sammenhold værdsættes og prioriteres.

Løn og ansættelsesvilkår 
Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer om ugen med opstart den 1. august 2023.

Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation og på baggrund af kvalifikationer.

Læs mere om Teknik og Miljø, hvad du kan forvente af rekrutteringsprocessen og vores generelle løn- og ansæt­telsesvilkår. Bliv en del af Teknik og Miljø (aarhus.dk)

Ansøgning 
Ansøgningsfrist mandag den 26. juni. 2023. 

Ansættelsessamtaler forventes at finde sted umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb i dagene 28. - 29. juni 2023. 

Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Hvis du vil vide mere
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Felix Vestergaard på telefon 4185 9725 eller afdelingsleder Joshua Krogager på telefon 4185 5765. 
   
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/juridisk-blaeksprutte-til-team-parkering-og-raden-over-vejareal-i-teknik-og-miljo/1uygjs/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5849295

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet