BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du engageret, fleksibel og driftig, og er du i stand til at omsætte din juridiske viden til brugbare, faglige løsninger, som kan anvendes i praksis til gavn for borgerne? Vil du indgå i arbejdet med kontraktindgåelse, indkøb og udbud af opkvalificeringsforløb og tilbud til en bred gruppe af borgere på beskæftigelsesområdet og samtidig betjene det strategiske beslutningsniveau? Så er jobbet måske noget for dig.
Fagligt Sekretariat består af fire kontorer, der samarbejder tæt ud fra den fælles kerneopgave, som er at understøtte og udvikle social- og beskæftigelsesområdet.
Kontoret Faglig Service søger en jurist til en fast stilling med tiltræden den 1. august 2023. Udover selve udbudsopgaven løser kontoret en lang række strategiske og driftsunderstøttende opgaver for det politiske niveau og ledelsen både centralt og decentralt i MSB. Kontoret har en tværgående arbejdsform, som betyder, at du vil få en bred berøringsflade med ledere og kollegaer i hele organisationen. Medarbejdere på tværs af kontorerne i Fagligt Sekretariat er koblet på matrix organiseringer, hvor man henter en del af sin faglige opkobling og tværgående samarbejde i opgavevaretagelsen. Desuden vil du indgå i teamet Udbud og Kontrakter.
Det er et spændende og omskifteligt miljø, hvor der er fokus på at finde fleksible og brugbare løsninger.
Dine opgaver
Du får hovedansvaret for at indgå aftaler med en række eksterne leverandører, der støtter op om kommunens ambitiøse dagsorden om, at flere personer skal i job eller uddannelse. Du vil indgå i teamarbejde, men du vil være den primære ansvarlige for udbudsprocesserne. Arbejdsopgaverne omkring udbudsprocesserne omfatter bl.a. markedsafdækninger, udarbejdelse af udbudsstrategi, udbudsmateriale og kontrakter, leverandørforhandlinger i samarbejde med driften og overordnet sikre at udbuddet og den efterfølgende kontraktindgåelse går hånd i hånd.
Din profil
Vi søger en kollega, som har gode juridiske og analytiske evner, samtidig med at du er imødekommende, nysgerrig og løsningsorienteret. Du kan arbejde selvstændigt og med sikker hånd koble de udbudsretlige principper til den praktiske gennemførelse af en udbudsproces. Derudover trives du i en udadvendt rolle, hvor du kommer til at inddrage og samarbejde med mange forskellige samarbejdspartnere både internt og eksternt i kommunen og påtage dig ansvaret for at drive processen i mål. Vi lægger vægt på, at du har erfaring med udbudsområdet, ligesom det også vil være en fordel men ikke et krav, at du har kendskab til arbejdet i en politisk ledet organisation
Derfor skal du vælge os
Du vil komme til at sætte dit præg på en spændende arbejdsplads i landets næststørste kommune. Det gør du ved at komme tæt på faglige og politiske kerneopgaver, hvor du skal omsætte strategier og politiske beslutninger til konkrete indsatser på et område med stor politisk bevågenhed.
Faglig Service består af ca. 20 medarbejdere i alle aldre, hovedparten med samfundsvidenskabelig/juridisk og socialfaglig baggrund. Der er et godt socialt sammenhold i kontoret og i Fagligt Sekretariat generelt, der er kendetegnet ved et uformelt og rart arbejdsmiljø, hvor der er humor og højt til loftet. Vi er ambitiøse og fleksible med et stærkt fagligt miljø, hvor sparring og samarbejde er en vigtig del af opgaveløsningen.
Vi har ofte nok at se til og kender sjældent dagens fulde program. Vi lægger derfor også vægt på at hjælpe hinanden – både i kontoret og på tværs af Fagligt Sekretariat.
I Fagligt Sekretariat vægter vi højt, at medarbejderne har rum til og mulighed for udvikling af kompetencer.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er til besættelse pr. 1. august 2023. Aflønning i henhold til gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Jægergården, Værkmestergade 15B, Aarhus C.
Hvis du vil vide mere
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til kontorchef Jesper Bork (2920 3890).
Ansøgning
Stillinger i Aarhus Kommune søges elektronisk. Klik på ”Søg job” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning. CV og karakterudskrift skal vedlægges ansøgningen.
Ansøgningsfristen er den 12. juni 2023. Samtaler forventes afholdt i løbet af uge 25.
Om Sociale Forhold og Beskæftigelse
I Sociale Forhold og Beskæftigelse (MSB) understøtter vi det gode liv for borgerne. Det gør vi gennem social- og beskæftigelsesfaglige indsatser, der ruster borgerne til at mestre deres eget liv og skabe sig en aktiv tilværelse på egne præmisser. MSB er en enhedsforvaltning med seks driftsområder, der er organiseret efter målgrupper – børn, unge og voksne - men hvor vi samarbejder på tværs.
Driftsområderne understøttes af fire stabe i forhold til økonomi, digitalisering, faglig rådgivning og udvikling, personalejura, arbejdsmiljø, organisations- og ledelsesudvikling, kommunikation og ledelsesbetjening mv. Fagligt Sekretariat er den ene af de fire stabe. Se organisationsdiagram for MSB her.
Sociale Forhold og Beskæftigelse er ansvarlig for kommunens tilbud til personer med handicap, sindslidende, misbrugere samt udsatte børn og unge. Sociale Forhold og Beskæftigelse er også ansvarlig for tilbud til ledige og borgere, der er i risiko for at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet. Det kan blandt andet være kontanthjælpsmodtagere, revalidender, førtidspensionister, sygedagpengemodtagere samt nyankomne flygtninge og indvandrere.
Se mere her om Borgernes MSB i Aarhus Kommune.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
12-06-2023
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/jurist-til-magistratsafdelingen-for-sociale-forhold-og-beskaeftigelse/cniqqi/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838200