Økonomisk konsulent (finans og bogholderi)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:
Har du lyst til at arbejde med opgaver inden for finans- og bogholderiområdet og deltage i implementering af nye teknologiske muligheder?

Vi tilbyder en spændende og udfordrende stilling, hvor du som økonomisk konsulent bliver en del af holdet i Økonomistyring og Finans. Økonomistyring og Finans varetager centrale opgaver indenfor regnskab & kommunal styringspraksis, finansiel styring, økonomistyring og økonomistyringsværktøjer herunder kommunens ERP-løsning (KMD Opus/SAP-løsning), bogholderi, finansadministration og fælles ledelsesinformation.

Vi søger en person med god forretningsmæssig forståelse indenfor finans- og bogholderiområdet med stor motivation for varetagelse af driftsopgaver og rådgivning/support til brugerne/afdelingerne. Du skal have talforståelse, interesse for brugen af data og analytisk sans – gerne med erfaring med og lyst til at effektivisere finans- og bogholderiområdet.  Det er vigtigt, at du kan omsætte viden om effektivisering og kvalitetssikring til driftsopgaver. 

Du vil få et bredt netværk, hvor du som økonomisk konsulent i Økonomistyring og Finans er nøgleperson i varetagelsen af opgaver inden for finans og bogholderiområdet for Borgmesterens Afdeling. Derudover vil du være en del af implementering og drift af nye teknologiske muligheder inden for finans og bogholderiområdet. Der vil være en bred kontaktflade både internt i kommunen og med eksterne samarbejdspartnere og leverandører, hvorfor det er vigtigt med gode kommunikative evner.

Du vil både få driftsansvar for bogholderi- og controlling-opgaver og deltage i projekter på tværs af kommunen. 

Opgaverne vil bl.a. kunne bestå af følgende:

  • Drift, controlling og udvikling i forhold til bogholderi- og finansopgaver
  • Håndtering af fakturaer i Borgmesterens Afdeling
  • Besvarelse af henvendelser fra leverandører og borgere
  • Diverse afstemningsopgaver
  • Opfølgning og controlling på betaling af fakturaer
  • Udarbejdelse af vejledninger indenfor finans- og bogholderiområdet 
  • Deltagelse i projekter relateret til ERP-løsningen, herunder implementering af nye funktionaliteter, supportopgaver og sparring med brugerne samt magistratsafdelingerne.
  • Udarbejdelse af analyser 
  • Ad hoc-opgaver inden for finans og bogholderi

De konkrete opgaver vil dog afhænge af din faglige profil og erfaringer. 

Aarhus Kommune anvender ERP-systemet SAP/KMD Opus, og vil i de næste par år i samarbejde med KMD forberede og overgå til SAP S/4 Hana (SAP’s og KMD’s nye cloudbaserede ERP-løsning).


Din profil:
Du brænder for at arbejde med drifts- og udviklingsopgaver inden for finans- og bogholderiområdet. Du bliver motiveret af at være en del af en stor organisation med en stor kontaktflade – og så vægter du fremragende service højt. 

Du er finansøkonom, har en kontoruddannelse, er revisor-assistent, finansbachelor eller lignende. Du må gerne have erfaring med finans- og bogholderiopgaver med anvendelse af ERP-systemer, men du kan også være nyuddannet – så skal vi nok klæde dig på til opgaverne.

Du motiveres af at arbejde med driftsopgaver, og du har lyst til at udvikle og effektivisere processer med de nye teknologier og dataværktøjer. Du kan have erfaring fra fx en kommune, revision eller bank.

Som person er du fagligt dygtig, selvstændig, initiativrig og er i stand til at holde mange bolde i luften. Du evner desuden at kommunikere og samarbejde. Du kan balancere mellem at være en god holdspiller og at arbejde selvstændigt ud fra eget initiativ.

Du er serviceminded, da vi yder service såvel eksternt til leverandører og borgere samt internt til de øvrige afdelinger i Aarhus Kommune. 


Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder en spændende og udfordrende stilling i en engageret og ambitiøs afdeling. Vi har fokus på økonomiske udfordringer og effektivisering af kommunens samlede virksomhed.

Økonomistyring og Finans er opdelt i 3 sektioner, hvor du bliver en del af sektionen ØkonomiService. Sektionen består af 8 medarbejdere og varetager opgaver indenfor bogholderi, herunder leverandørbetalinger, kommunens NemKonto, afstemninger samt finansadministration, herunder betalingsformidling, bankadministration og låneadministration.

Du vil få kontor på Aarhus Rådhus sammen med resten af Økonomistyring og Finans. Kulturen er uformel og ligeværdig, hvilket giver rig mulighed for indflydelse og medbestemmelse. Vi forventer til gengæld, at du er engageret, initiativrig og tager ansvar for dit arbejde.

Der er mulighed for hjemmearbejde efter aftale.


Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37 timer


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Sektionsleder, Økonomi Service, Rikke Lilleris Nielsen tlf. 8940 2151. 


Ansøgning
Stillinger i Aarhus Kommune søges elektronisk. Klik på ”søg job” for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Kopi af eksamensbevis skal vedlægges.

Ansøgningsfrist: 3. marts 2024

Vi forventer, at 1. samtale finder sted uge 10. Evt. 2. samtale finder sted uge 11. 

Aarhus Kommune ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion og nationalitet til at søge.


Om os
Med et job i Økonomistyring og Finans, der er en del af Borgmesterens Afdeling med ca. 360 ansatte, er du tæt på beslutningerne i landets næststørste kommune med over 22.000 fuldtidsstillinger.

Visionen er i 2030 at være 50.000 flere aarhusianere og have skabt 40.000 flere arbejdspladser i forhold til i dag. I 2017 var vi Europæisk Kulturhovedstad, og i 2030 er ambitionen, at vi er en CO2-neutral by.

Som medarbejder i Aarhus Kommune er du med til at gøre visionerne til virkelighed. Vær med til at skabe rammerne. Vær med til at skabe bevægelse i Aarhus, og skabe fremtidens Aarhus.

Vil du vide mere om Borgmesterens Afdeling, så se på: 

www.aarhus.dk/borgmesterensafdeling


Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle. 

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!


 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Rådhuspladsen 2, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5992618

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet