BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet:
Har du lyst til at arbejde med opgaver inden for økonomistyring, og bidrage til udviklingen af den til lederne i Borgmesterens afdeling med fokus på nye teknologiske muligheder?
Opgaven med at understøtte ledere i Borgmesterens afdeling med økonomistyring er pr. 1. maj 2024 placeret i Økonomistyring og Finans, hvor opgaven vil blive varetaget af et lille team af medarbejdere. Til dette team søger vi en ny medarbejder, som vil få en helt central rolle i at bidrage til at etablere, varetage og udvikle økonomistyringen og -opfølgningen i Borgmesterens Afdeling.
Vi tilbyder en spændende og udfordrende stilling, hvor du som økonomikonsulent i Økonomistyring og Finans får ansvar for at understøtte ledere i forhold til økonomistyringen i Borgmesterens afdeling og den sammenhæng der er til økonomistyringen i kommunes øvrige afdelinger. Det vil ske i tæt samarbejde med andre økonomikonsulenter i Økonomistyring og Finans.
Du vil sammen de andre i teamet få ansvaret for at følge udviklingen i Borgmesterens afdelings økonomi hele året rundt (årshjulet) og levere prognoser, økonomiopfølgning og sparring/ controlling til lederne i Borgmesterens Afdeling, bidrag til budgetter, forventede regnskaber og årsregnskabet. Der vil også løbende være behov for at udarbejde forskellige økonomiske beslutningsoplæg til forvaltningscheferne i Borgmesterens afdeling, til det politiske niveau samt til dialog og forhandling med øvrige afdelinger i forhold til at gøre politik muligt. Det er derfor vigtigt, at du har indsigt i politiske processer og gode kommunikative evner.
Du vil i tæt samarbejde med andre medarbejdere i teamet og (i Økonomistyring og Finans) stå i spidsen for at udvikle nye metoder, processer og løsninger til økonomistyringen med fokus på, at lederne i Borgmesterens afdeling kan være mere selvhjulpne og får bedre indsigt i og kan se muligheder og udfordringer i økonomien på deres område, og tage ansvar for den.
Det kan bl.a. ske ved at udvikle brugen af Aarhus kommunes ERP-løsning (pt. SAP/KMD Opus, fra forventet 2027 SAP S4 Hana samt på løn- og vagtplansområdet EG/SD’s løsninger fra 1. januar 2025).
Du vil få et bredt netværk både i Borgmesterens Afdeling og i øvrige afdelinger, hvor du som Økonomikonsulent er en nøgleperson i økonomistyringen for Borgmesterens Afdeling. Du vil desuden deltage i funktions- og arbejdsgrupper vedr. økonomistyringen i Aarhus Kommune.
Opgaverne vil bl.a. bestå i at:
- Økonomikonsulent for en række kontorer i Borgmesterens Afdeling
- Økonomisk sekretariatsbetjening af Chefteamet og Økonomidirektøren: Budget, kvartalsvis opfølgning, forventede regnskaber, regnskab samt ad hoc-opgaver
- Bidrag til budgetredegørelse og årsberetning
- Udarbejde og sikre datagrundlaget til at understøtte lederne i Borgmesterens Afdelings løbende økonomistyring
- Projekter: Økonomistyring og regnskaber
- Lønprognose
- Legalitetskontrol
- Rådgive ledere i Borgmesterens afdeling omkring økonomistyringen og principperne herfor
- Bidrage til udarbejdelsen af halvårsregnskab / forventet regnskab for Borgmesterens Afdeling
- Udarbejde kvartalsvis økonomiopfølgning til lederne i Borgmesterens Afdeling
Din profil:
Du brænder for at arbejde med at udvikle økonomistyringen i Borgmesterens afdeling. Du bliver motiveret af at give lederne i Borgmesterens Afdeling den bedste viden om deres økonomiske situation i ”øjenhøjde” og sparre med dem om udfordringer og handlemuligheder. Du sætter en ære i at levere et solidt og let tilgængeligt datagrundlag til lederne i Borgmesterens afdeling. Du er udviklingsorienteret, og ser muligheder i dataunderstøttet ledelse. Du sætter pris på at være en del af en stor organisation med en stor kontaktflade, og du værdsætter samarbejdet med fagligt dygtige kolleger.
Du er cand.oecon, cand.merc.aud eller lignende. Du har erfaring med kommunal økonomistyring og regnskaber fra fx en kommune eller en revision.
Du har udpræget flair for tal og blik for detaljen. Du ser potentialet i nye teknologiske løsninger til at behandle data, forenkle arbejdsgange osv. Du kan eller har potentiale til at kunne tage et stort selvstændigt fagligt ansvar. Du trives med at give god service.
Som person er du selvstændig og initiativrig, og er i stand til at holde mange bolde i luften. Du tager ansvar for at levere et solidt og gennemarbejdet økonomistyringsgrundlag. Du kan kommunikere til forskellige målgrupper og samarbejde med alle. Du kan balancere mellem at være rådgiver og vogter af kommunens og borgmesterens afdelings økonomistyringspraksis.
Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder en spændende og udfordrende stilling i en engageret og ambitiøs afdeling. Vi har fokus på økonomiske udfordringer og effektivisering af kommunens samlede virksomhed.
Økonomistyring og Finans varetager centrale opgaver indenfor regnskab og kommunal styringspraksis, finansiel styring, økonomistyring og økonomistyringsværktøjer herunder kommunens ERP-løsning (KMD Opus/SAP-løsning), bogholderi, finansadministration og fælles ledelsesinformation. Økonomistyring og Finans spiller en vigtig koordinerende rolle i økonomistyringen i en stor magistratsstyret kommune, hvor der også er stærke økonomiafdelinger i de enkelte magistratsafdelinger, som er vigtige samarbejdspartnere og interessenter i forhold til kontoret.
Økonomistyring og Finans er opdelt i 3 sektioner, hvor du bliver en del af sektionen Økonomistyring og Regnskab. Sektionen består af 12 medarbejdere og varetager opgaver vedr. regnskab og regnskabsprognoser, finansiel styring, økonomistyring og økonomistyringsværktøjer (herunder kommunens ERP-løsning KMD Opus/SAP), revision, moms mv.
Du vil få kontor på Bautavej i nyindrettede lokaler med mulighed for parkering (cykel og bil) sammen med resten af Økonomistyring og Finans. Kulturen er uformel og ligeværdig, og der er rig mulighed for indflydelse på kontorets udvikling. Vi forventer til gengæld, at du er engageret, initiativrig og bidrager både fagligt og socialt.
Der er mulighed for hjemmearbejde efter aftale.
Pr. 1. august 2024 bliver Økonomistyring og Finans en del af en ny organisation. Den nye organisation får navnet Fælles Økonomi og Løn (FØL)
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: 37 timer
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Chef for Økonomistyring og Finans, Jan Trosborg tlf. 29208041.
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Kopi af eksamensbevis skal vedlægges.
Ansøgningsfrist: 13. maj 2024
Vi forventer, at 1. samtale finder sted 16. maj 2024. Evt. 2. samtale finder sted 22 maj 2024.
Aarhus Kommune ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion og nationalitet til at søge.
Om os
Med et job i Økonomistyring og Finans, der er en del af Borgmesterens Afdeling med ca. 420 ansatte, er du tæt på beslutningerne i landets næststørste kommune med over 23.000 fuldtidsstillinger.
Vil du vide mere om Borgmesterens Afdeling, så se på: www.aarhus.dk/borgmesterensafdeling
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Rådhuspladsen 2, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 13-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6035918