BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Forestil dig en hverdag på værkstedet, hvor du
- Stimulerer samarbejdet om en stabil og smidig produktion for alle medarbejdere, så togene kan komme planmæssigt ud på skinnerne igen
- Bliver personaleleder og daglig go-to-person for de koordinatorer, som kontrollerer den samlede værkstedsdrift og produktion.
- Optimerer vores processer, så vi bliver endnu bedre til at planlægge og kvalitetssikre vores produktion
Driftsværksted Vest – din nye arbejdsplads i Århus På værkstedet er vi ca. 350 medarbejdere, der arbejder med at lave eftersyn, reparation og ombygninger af 96 IC3- og 62 IC4-tog. Vi holder åbent døgnet rundt på alle årets dage.
Du bliver en del af en ledergruppe på 10, som tæller produktionsledere, tværgående specialister og vores administrator. Vi har et fælles ansvar for, at produktionen er stabil. Per er vores værkstedschef.
”Vi lægger altid en plan men har respekt for, at den skal laves om. Driften er så uforudsigelig, der er utilsigtede hændelser – den omskiftelighed er det, der gør det mest spændende og sjovt for mig” fortæller Sune, der tiltræder som produktionsleder d. 1. februar. Sune startede på værkstedet som elektriker i 2010 og har senere arbejdet som koordinator og planlægger.
LEAN og ”et værksted” Vi har fokus på den fælles opgave i værkstedet, og vi koordinerer indbyrdes under ultrakorte, daglige tavlemøder.
Kl. 8:15 mødes lederne med medarbejderne på sporene
Kl. 8:30 har du som planlægningsleder tavlemøder med koordinatorerne
Kl. 9 mødes vi i ledergruppen
Kl. 16 har koordinatorerne på eftermiddagsholdet tavlemøde med medarbejderne på værkstedet
Vi bruger bl.a. følgende værktøjer fra LEAN
- 5S-modellen: Sortér, Sæt i system, Systematisk rengøring, Standardisér og Selvdisciplin
- Go to Gemba: se, hvad der sker på værkstedet
- 3C-problemløsning: Hvad er problemet? Hvorfor opstår det? Hvilke løsninger kan du se?
- A3-rapportering: problemanalyse på én side
- Kaizen: problemløsning og løbende forbedringer
Dit nye planlægningsteam – værkstedets kontrolcenter Du bliver leder for et nyoprettet team på plus 20 medarbejdere, hvor hovedparten er planlægningskoordinatorer og opgavekoordinatorer. Alle kommer med en håndværkerbaggrund som fx mekaniker, elektriker eller smed.
Teamets opgave er at tilse den samlede værkstedsdrift og sikre produktionen.
Værkstedets opgaver skal verificeres og kvalitetssikres, så vi bevæger os i den rigtige retning. Du og dine medarbejdere vil sætte standarden for en effektiv planlægning af hele produktionen.
Teamets opgaver bliver bl.a. at
- Gennemgå produktioner og opgaver med de forskellige værkstedshold
- Skabe fælles forståelse og retning på tværs af opgaveløsning og produktioner
Helt konkret står du på mål for
- teamets leverancer og KPI’er på daglig basis
- fordeling af ressourcer og komponenter på alle togindgange til værkstedet
- at der er beslutningstagere til stede på alle døgnets timer
- rekruttering af nye koordinatorer ved behov
Nærværende ledelse i form af personalepleje og medarbejderudvikling er en væsentlig del af dit job. Du vil modtage validt input fra dine koordinatorer, og de trives og vokser med det mandat, du giver dem til at agere. Det er engagerede medarbejdere.
Sune uddyber: ”Folk, som rækker hånden op eller viser en særlig interesse, får lov at udfolde sig i andre roller – der er masser af muligheder for dem, der er opsøgende”.
Dine arbejdstider Du planlægger selv din arbejdstid, så du er der mellem kl. 6 og 16. Koordinatorerne arbejder i vagtplan fra kl. 6 til 22 i hverdagene og dagtimerne i weekenden.
Det tidlige hold går kl. 14, og det giver god værdi, at du er til stede ved vagtskifte. I særligt tilspidsede situationer kan der være brug for dig i weekenden eller om aftenen.
Hvem er du? Det vigtigste er din motivation. Vi er på udkig efter en leder, som er dedikeret til det gode samarbejde, og som stortrives med at se sine medarbejdere vokse.
Erfaring med ledelse og planlægning er vigtigt. Kendskab til tog er ikke en forudsætning – det skal du nok få her.
Vi forestiller os, at du kan nikke genkendende til følgende
- ledererfaring fra større produktionsvirksomhed eller værksted
- en teknisk baggrund (fx som maskinmester eller håndværker)
- teoretisk lederuddannelse
- Produktionsplanlægning og -tilpasning
- Procesoptimering
- IT-workflows
• Gratis transport med DSB
• Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde en gang i mellem
• Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
• Pension og sundhedsforsikring
• Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem
Læs gerne mere her om personalegoder og om DSB som arbejdsplads.
Søg nu Ansøgningsfristen er d. 28. januar 2024.
Vi holder løbende samtaler, så ansøg snarest muligt via vores portal inkl. CV, ansøgning eller ansøgningsvideo og evt. andre relevante papirer.
Spørgsmål? Kontakt Per Hedemann Mikkelsen på tlf. 2468 4000.
#LI-SR1
#LI-Onsite
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
DSB, Sonnesgade 21 Århus, Sonnesgade , 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5971808