BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du stærk på at opbygge struktur og har du en stærk økonomifaglighed og lyst til at bruge den i et internationalt universitetsmiljø? Trives du samtidig i en rådgiverrolle, hvor du bliver en nøgleperson i den økonomiske styring af projekter?
Ønsker du en udviklende arbejdsplads med gode kolleger, en værdibåret organisation og fleksible arbejdsforhold?
Så er du et rigtig godt bud på den projektcontroller, vi søger til vores afdeling.
Der er tale om en fast stilling med start den 1. august 2023 eller snarest muligt herefter.
Jobbeskrivelse
Som projektcontroller bliver du en del af afdelingen Nat-Tech Økonomi og du kommer primært til at arbejde med en række økonomiopgaver vedrørende forvaltningen af eksternt finansierede projekter. Jobbet i sin helhed er en blanding af faste driftsopgaver og løbende styrings-, udviklings- og opfølgningsopgaver.
Dette indebærer blandt andet:
- Varetagelse af rollen som primær kontaktperson og sparringspartner for forskere om økonomien i deres eksternt finansierede projekter
- Økonomisk administration af projekter, herunder budgetlægning, løbende opfølgning og afrapportering
- Udarbejdelse af forskellige økonomiske analyser i samarbejde med bevillingshaver og andre interessenter
- Rådgivning i forbindelse med fondsansøgninger i samarbejde med universitetets centrale forskningsstøtteenhed
- Understøtte udarbejdelse af forecasts i samarbejde med institutteamet
- Generel overvågning og drift ift. egne projekter
Dine kvalifikationer
- Relevant økonomifaglig uddannelse (HK eller AC baggrund)
- Solid regnskabsforståelse og detaljesans
- Gode kommunikative evner, som gør dig i stand til at tilpasse og formidle opfølgning og analyser til modtager (formidle økonomi til ikke-økonomer)
- Forstår at afbalancere regler og principper med en serviceorienteret tilgang til forskere og projektledere
- Gode engelskkundskaber i skrift og tale
- Faglig stolthed, lyst til at tage ansvar og evnen til at følge opgaver til dørs
- Imødekommende og løsningsorienteret indstilling
Erfaring med økonomistyring fra lignende stillinger vil være en fordel men ikke en betingelse.
Vi bruger særligt Navision, Power BI og Office pakken, samt systemerne RejsUd, IndFak og WorkZone.
Det er vigtigt, at du evner at balancere behovet for høj grad af selvstændighed i opgaveløsningen med det grundvilkår, at du indgår i et team, hvor vi er afhængige af hinanden for at kunne levere en helhed. Vi lærer meget af hinanden og det er derfor vigtigt at du har evnen og viljen til at dele din viden med dine kolleger og også selv kan og vil drage nytte af kollegers erfaringer. Nat-Tech Økonomi er en del af Administrationscenter Nat-Tech og betjener fakulteterne Natural- og Technical Sciences.
Vi varetager den økonomiske administration og servicerer fakulteternes institutter, centre, administration og ledelse med budgetter og økonomisk opfølgning.
Vi har medarbejdere der er placeret i Aarhus, Roskilde, Foulum og Flakkebjerg.
Den ledige stilling er fysisk placeret i enten Aarhus eller Foulum, afhængig af kandidatens præference.
Læs mere om os på vores hjemmeside: Nat-Tech Økonomi (au.dk)
Vi tilbyder
- En spændende værdibåret arbejdsplads, hvor vi tilstræber en sund balance mellem arbejds- og privatliv.
- Et dynamisk og godt arbejdsmiljø med respekt for den enkeltes faglighed, der indbyder til livlig og åben diskussion, hvor humor og godt kollegaskab betyder meget
- Kolleger med høj faglighed og gode muligheder for udvikling gennem opgaver og sparring
- Afvekslende arbejdsdage, særligt som følge af vores meget brede kontaktflade både internt i Økonomi og med de øvrige afdelinger på AU, men i høj grad også medarbejdere på institutterne og partnere uden for AU.
- Fleksible arbejdsvilkår, blandt andet mulighed for op til 2 dages distancearbejde pr. uge.
- Gratis parkering, diverse personalegoder og en aktiv personaleforening
- En ledelse der inspirerer til åbenhed og giver plads til forskellighed.
Har du spørgsmål?
Spørgsmål vedrørende stillingen kan rettes til Teamleder Jens Andersen pr. mail jena@au.dk eller på mobil 9352 2980.
Deadline
Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 7. juni 2023.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 15. juni 2023.
Formalia
Løn- og ansættelsesvilkår sker i forhold til uddannelsesmæssig baggrund og gældende overenskomst, hvilket f.eks. kunne være fællesoverenskomsten mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer samt organisationsaftalen mellem Skatteministeriet og HK/STAT for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere eller AC-overenskomsten.
Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.
Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.
Om Aarhus Universitet
Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Universitet, Jens Baggesens Vej 51-53, 8200 Aarhus N
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://AU.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=7b178695-91d1-4449-b1ce-bb56ee832e7d
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5836440