BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet:
Vil du være med til at opstarte og drive et nyt projekt målrettet borgere med Mild Cognitive Impairment (MCI) og deres pårørende? Så kan du være vores nye kollega, der skal have særligt fokus på styrkelse af indsatsen for pårørende til borgere med MCI gennem rådgivning og praksisnær undervisning i projektperioden, som forventes at køre frem til juni 2028.
DemensHjørnet har fået en unik mulighed for at afprøve målrettede forløb for borgere med MCI og deres pårørende som led i tidlig opsporing og forebyggelse af demens. Pårørende til såvel borgere med MCI som borgere med demens er i højere risiko for at udvikle MCI eller demens end andre pårørende. I indsatsen sættes der således fokus på, hvordan den pårørende kan understøtte hverdagen og borgeren med MCI, men også styrke sin egen mentale sundhed.
Pårørendeindsatsen lægger sig op ad erfaringer fra allerede eksisterende pårørendegrupper og pårørendeuddannelser målrettet pårørende til borgere med demens i DemensHjørnet. I stillingen ligger et ansvar for planlægning, koordinering og facilitering samt udvikling af pårørendetilbuddene i tæt samarbejde med projektets tovholder og den demensfaglige rådgiver med særlig fokus på pårørende til borgere med demens.Tilbuddene kan finde sted i både dag- og aftentimer, hvilket betyder, at du er fleksibel i forhold til arbejdstider.
I dagligdagen tilknyttes du DemensHjørnets rådgivningsenhed, hvor du bliver en del af et tværfagligt team bestående af psykolog, socialrådgiver og demensfaglige rådgivere. Samtidig bliver du en del af et projektetteam, der udgør 2-3 ergo-/fysioterapeuter med fokus på borgerforløb samt en tovholder, der har et særligt ansvar for udvikling af forløb og tilrettelæggelse af indsats og opgaver.
Stillingen er på 30 timer ugentligt og er tidsbegrænset.
Din profil:
Du er uddannet sygeplejerske eller ergoterapeut eller har anden mellemlang sundhedsfaglig uddannelse, og du
- Har erfaring fra arbejde med mennesker med demens og deres pårørende
- Er i stand til at arbejde ud fra en rehabiliterende og sundhedsfremmende tankegang
- Er dygtig til relationsarbejde, både ift. borgere, pårørende og samarbejdspartnere
- Trives i rollen som konsulent og underviser
- Forholder dig nysgerrigt og undersøgende i relationen til andre, kan gå foran og inspirere samt tage medledelse på konkrete opgaver
- Giver tydeligt følgeskab til ledelse og kolleger
- Er tydelig og anerkendende i din kommunikation og tilgang til andre menneskerer
- Er god til at skabe refleksion og struktur for dig selv og for andre
- Har et godt overblik og kan være med til at styre initiativer sikkert i mål
- Kan arbejde selvstændigt og samtidig indgå i arbejdsfællesskab, hvor relationel koordinering er central for opgaveløsningen
- Kan være til stede i nuet, improvisere og gribe det opdukkende
- Kan bevare ro og refleksionsevne selvom den du sidder i en samtale med, er følelsesmæssigt påvirket
- Kan arbejde styrkebaseret og hjælpe borgere og pårørende med at få øje på egne ressourcer
- Er nysgerrig, reflekterende, fordomsfri og har et godt humør
- Er fleksibel ift. arbejdstider og evner at arbejde selvtilrettelæggende
- Kan se dig selv i Sundhed og Omsorgs ledetråde og Aarhus Kommunes sundhedspolitik
- Kan arbejde struktureret og opsamle erfaringer med henblik på at udvikle og opnå størst mulig kvalitet og effekt i indsatsen
Derfor skal du vælge os:
Du bliver en del af et stærkt fagligt og udviklingsorienteret team, der prioriterer fællesskabet, ser forskelligheder som en styrke, og prioriterer ledelsesmæssig opbakning og nærvær.
Vi arbejder for at skabe sammenhængende forløb for borgerne, hvilket betyder, at vi har mange forskellige samarbejdspartnere, som vi lærer af og med og som medvirker til at gøre arbejdet udviklende og interessant. Vi insisterer på en lærende tilgang, hvor der er plads til at prøve sig frem. Vi ved, at opfattelsen af et godt liv kan være forskelligt fra person til person, derfor øver vi os hele tiden på at ’at banke på’ med vores faglighed og ikke antage at vi ved, før vi har undersøgt. Dette gælder også i vores møde med hinanden. Vi er en arbejdsplads med fokus på godt arbejdsmiljø, som vi alle tager del i og hvor vi prioriterer deltagelse i interne og eksterne faglige udviklingsrum. Vi tilbyder et uhøjtideligt miljø med et godt kollegialt sammenhold.
Om afdelingen:
DemensHjørnet er organisatorisk forankret i Sundhed og Forebyggelse, Sundhed og Omsorg, Aarhus Kommune. DemensHjørnet er et hus for alle aarhusianere, der gerne vil vide mere om demens. Vi er Aarhus Kommunes kraftcenter i forebyggelsesarbejdet på demensområdet, hvor målet er at understøtte den enkelte borger og de pårørende i at klare livet med demens mest muligt selvstændigt – ”Vi holder borgerne væk”, men går samtidig ved siden af – ”Vi er sammen med borgerne”, for at understøtte og initiere kontakt ud fra grundprincippet om ”Rette hjælp til rette tid” og et sammenhængende forløb.
Vi er et hus med liv alle ugens hverdage, som er bygget op omkring en rådgivningsenhed, en træningsenhed og en uddannelsesenhed for pårørende. Den fælles mission er forebyggelse og tidlig indsats fra mistanke om sygdom eller diagnose. For de pårørende rummer indsatsen imidlertid også det lange perspektiv, hvor indsatsen følger den demensramtes sygdomsudvikling fra tidlig til sen fase og palliation. Læs mere om DemensHjørnet på vores hjemmeside https://demenshjoernet.aarhus.dk
Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen ønskes tiltrådt 1. december 2023.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter konkret forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation.
Ugentligt timetal: 30 timer
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Tina Normann Andersen på tlf. 4023 1096 og/eller tan@aarhus.dk og projektleder Linn Wittendorff på tlf. 4185 8761 og/eller lwl@aarhus.dk
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfristen er den 16. oktober 2023.
Vi forventer at afvikle jobsamtaler den 27. oktober 2023.
I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.
Om Sundhed og Omsorg og Aarhus Kommune:
Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
Leder- og medarbejderroller
Via linket nedenfor finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Tidsbegrænset ansættelse: deltid (1-36 timer ugentligt)
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Ceres Allé 13, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5914966