Sagsbehandlere til udveksling af kontroloplysninger med udlandet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du interesse for internationale forhold? Har du gode samarbejdsevner? Vi søger grundige og imødekommende sagsbehandlere til udveksling af oplysninger med udlandet. Lyder det spændende - så læs med her!

Vi søger lige nu sagsbehandlere til Kompetent Myndighed. Du bliver en del af et eksisterende team af 9 medarbejdere, som alle arbejder med udveksling af oplysninger. Kompetent Myndighed er forankret under Person Udland og du vil derfor også indgå i en større gruppe af medarbejdere under denne fagsøjle.

Udveksling af kontroloplysninger i et internationalt samarbejde
Skatteforvaltningen kan udveksle oplysninger med mere end 140 lande. Grundlaget for disse udvekslinger er, at der foreligger en udvekslingsaftale med det enkelte land. Hos Kompetent Myndighed er vores kerneopgave at forestå disse udvekslinger af oplysninger med andre lande både efter anmodning og spontant, herunder at sikre at vi i forbindelse med udvekslingen overholder de internationale aftaler. Hos Kompetent Myndighed udveksler vi oplysninger omkring skat, moms og afgifter.

Du vil indgå i samarbejdet med dine kollegaer hos Kompetent Myndighed, hvor opgaverne dagligt prioriteres og fordeles imellem jer. Derudover vil du indgå i samarbejdet med sagsbehandlerne i Skattestyrelsen. Samarbejde er derfor et grundelement for arbejdet hos Kompetent Myndighed.

Dine primære arbejdsområder bliver:

  • Udsendelse og modtagelse af anmodninger om bistand til og fra udlandet
  • Kvalitetssikring af anmodningerne i forhold til de internationale standarder
  • Sparring med sagsbehandlerne i forbindelse med udarbejdelse af bistandsanmodninger
  • Udsendelse og modtagelse af spontane kontroloplysninger til og fra udlandet
  • Arkivering i systemet Workzone
Hvad laver Kompetent Myndighed i øvrigt?

Kompetent Myndighed repræsenterer Danmark gennem deltagelse i nationale og internationale fora, seminarer m.v. i EU- og OECD-regi i direkte tilknytning til kerneopgaven. Kontoret bidrager også til udarbejdelse af diverse besvarelser i forbindelse med undersøgelser og spørgeskemaer, som modtages fra EU og OECD. Ligeledes leverer enheden bidrag i forbindelse med blandt andet lovhøringer og høringer i forbindelse med nye direktiver.

Gode samarbejdsevner og ansvarsbevidst

Det er væsentligt, at du er imødekommende, servicemindet og har gode samarbejdsevner, da du vil fungere som bindeled både til sagsbehandlerne i Skattestyrelsen samt i forhold til de udenlandske skattemyndigheder.

Du formår at holde hovedet koldt selv hvis der er travlt og du har mange bolde i luften, samtidig med at du til enhver tid har fokus på at være grundig i din opgaveløsning. Du trives med opgaver som i en vis grad har karakter af ekspeditionssager og kan være af rutinemæssig karakter, hvor hver enkelt sag dog kræver en individuel vurdering og behandling og hvor der nogle gange kræves en mere grundig indsigt i sagerne. Kompetent myndighed har ansvaret for at udvekslingen af oplysninger foregår korrekt og efter gældende regler.

Det er vigtigt at du udover dansk behersker engelsk, da vi kommunikerer på engelsk med udlandet, fortrinsvis skriftligt.

Det vil være en fordel men ikke et krav med et grundlæggende kendskab til moms, skat eller afgifter. Vi forestiller os derfor at du fx har en af følgende uddannelser; akademiuddannelse i skatter og afgifter, diplom i skat eller professionsbachelor i skat. Du kan også have en relevant kontoruddannelse. Den egentlige oplæring i det konkret område skal vi nok stå for.

Vi tilbyder et tillidsbaseret arbejdsmiljø, som i høj grad lægger vægt på samarbejde og fælles mål om at løfte opgaven sammen.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Søg stillingen” senest den 15. juni 2023.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Sandie Nyhuus på tlf. 72 37 74 81.

Vi forventer at afholde 1. runde samtaler den 19. juni 2023 og 2. runde samtaler den 22. juni 2023.

Der kan forekomme test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der bliver indhentet straffeattest og referencer i forbindelse med ansættelsen.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Tiltrædelse pr. 1. august 2023 eller efter aftale.

Dit arbejdssted bliver Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Aarhus, Lyseng Allé, Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169584&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5845062

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet