"Skab de bedste fysiske rammer på den nye campus i Aarhus - bliv driftschef hos Aarhus BSS"

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at skabe de bedste fysiske rammer for studerende og medarbejdere? Ønsker du at være en del af og sætte dit aftryk på drift og udvikling af den kommende nye campus i Universitetsbyen i Aarhus? Motiveres du af at sikre fremdrift og kvalitet i drifts- og udviklingsopgaver?

Arbejdet med at omdanne det tidligere Aarhus Kommunehospital til en moderne universitetscampus er i fuld gang, og fakultetet Aarhus BSS på Aarhus Universitet flytter dele af fakultetet til Universitetsbyen i 2025.

Aarhus BSS søger en ny driftschef til bygningsdriften, som kan være med til at sikre den driftsmæssige klargøring og efterfølgende ibrugtagning af bygningerne i vores nye campus i Universitetsbyen.

Opgaven og ansvaret

Som driftschef skal du kunne samarbejde bredt og bidrage med ledelse, kvalitetssikring og udvikling af den daglige bygningsdrift på Aarhus BSS.

Fokus i jobbet i de første år er på processerne før, under og efter flytningen fra fakultetets campus på Fuglesangs Allé til Universitetsbyen. Du skal sammen med lederkolleger og medarbejdere i bygningsdriften sikre, at såvel fraflytning som indflytning og ibrugtagning forløber gnidningsfrit og professionelt.

Såvel før som efter gennemført flytning vil fokus generelt være på sikker drift, energioptimeringer, løbende driftsoptimering og – udvikling. Du får på den baggrund en central rolle i at sikre, at universitetets krav og standarder overholdes i arbejdet, og at brugen af Facility Management systemernes potentialer udnyttes i opgaveløsningen.

Du indgår i lederteamet i fakultetets bygningsserviceafdeling sammen med den tekniske chef, som du refererer til, samt tre driftsinspektører. Du har et fagligt koordineringsansvar, der bl.a. indebærer at skabe sammenhæng på tværs af driftsområderne.

Du fungerer som sparringspartner for den tekniske chef, og du vil efter nærmere aftale også kunne agere souschef og stedfortræder.

Du vil overtage det daglige personaleansvar for en del af bygningsdriften i forbindelse med indflytning i Universitetsbyen. Medarbejdergruppen består pt. af otte medarbejdere.

Sammen med lederteamet har du ansvar for at kortlægge bygningsdriftens kompetencebehov i forbindelse med ibrugtagningen af bygningerne, og i den forbindelse er du med til sikre, at bygningsdriften har de rette kompetencer fremadrettet.

Af konkrete opgaver kan bl.a. nævnes:

  • Commissioning i forbindelse med overtagelse af bygninger i Universitetsbyen.
  • Bidrage til at planlægge og gennemføre flytteprocessen fra Fuglesangs Allé til Universitetsbyen
  • Opbygning af fakultetets driftsorganisation i Universitetsbyen
  • Ansvar for og styring af den daglige drift og vedligeholdelse af bygningerne i fakultetets driftsområde
  • Ansvar for implementering og planlægning af nye arbejdsgange og driftsmanualer
  • Sikre dialogen og samarbejdet med brugerne gennem gode løsninger
  • Medvirke til energieffektiv udnyttelse af de tekniske anlæg i samarbejde med brugerne og driftspersonalet.
  • Ledelse og afvikling af mindre renoverings- og ombygningsopgaver


Faglige og personlige kompetencer

Samarbejdsrelationerne er mange og omfatter både kolleger på institutterne og tekniske/administrative kolleger på tværs af fakultetet og universitetet. I alle opgaver og relationer er du samarbejdsorienteret, venlig, imødekommende og serviceminded.

Som driftschef i bygningsdriften er det helt afgørende, at du både kan være den udførende og kan bidrage med faglig sparring i det daglige arbejde. Derfor lægger vi vægt på, at du har et solidt fagligt, teknisk fundament.

Der er flere indgange til jobbet, og du kan have baggrund som maskinmester, bygningskonstruktør, ingeniør, installatør e.l. Det er af stor betydning, at du har indsigt i bygningernes tekniske infrastruktur og anvendelsesmønster.

Det er samtidig afgørende, at du har interesse og meget gerne erfaring inden for ledelse/koordinering af bygningsdrift og vedligeholdelse.

Vi lægger vægt på, at du:
  • Har ledertalent  
  • Kan indgå i en alsidig hverdag med kontakt til mange brugere
  • Har kendskab til bygningsservice/Facility Management, herunder opgavestyring og serviceintervaller
  • Kan arbejde selvstændigt og er grundig
  • Er dygtig til at gennemskue sammenhænge og finde løsningerne sammen med medarbejderne i driftsorganisationen
  • Har indsigt i og kendskab til BMS og it generelt i relation til driftsopgaven.
  • Har kendskab til CTS-anlæg
  • Har praktisk erfaring med styring og regulering af større tekniske anlæg og udarbejdelse af driftsmanualer etc.


Om Aarhus BSS Bygningsservice

Aarhus BSS Bygningsservice er en del af fakultetets administrative center, som
understøtter fakultetets kerneopgaver inden for forskning og uddannelse med support
til fakultetets studerende og institutter inden for HR og ph.d.-administration, økonomi, it og kommunikation samt studieadministration og studenterservice.

Hos Aarhus BSS Bygningsservice har vi ansvaret for bygningsdriften, som omfatter kontor- og studiemiljø, herunder undervisningslokaler, auditorier, læsepladser, kantineområder, konferenceområder og mødelokaler mv. Derudover varetager Aarhus BSS Bygningsservice opgaver inden for adgangsforhold, sikkerhed, beredskab, vedligehold og rengøring og omfatter pt. i alt 49 medarbejdere.

I afdelingen lægger vi vægt på, at vores forskellighed styrker samarbejdet, og vi arbejder kontinuerligt med kerneopgaven for at optimere vores service, udvikle og hæve fagligheden, kvaliteten i planlægning og digitalisering af arbejdsgange.

Du kan læse mere om fakultetet, herunder om fakultetets administration her samt om Aarhus BSS Bygningsservice her

Om ansættelsesprocessen

Ansættelsessamtaler gennemføres i to runder. Den første samtalerunde forventes at
være i uge 24. Kandidater, der efterfølgende går videre til anden samtalerunde,
forventes at deltage i en ledervurdering. Den anden samtalerunde forventes at være i
uge 26.

Stillingen ønskes besat senest 1. september 2024.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teknisk chef Peter Bachmann Vestergaard på telefon: 4037 2188 eller mail:  pbv@au.dk.

Hvis du har behov for hjælp til at uploade din ansøgning eller har spørgsmål vedr. rekrutteringsprocessen, bedes du kontakte HR-supporter Jeannette Guldborg Petersen på jeannette.petersen@au.dk.

Løn og ansættelsesvilkår.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og relevant organisation. Der er tale om en 37 timers stilling med forventet tiltrædelse snarest mulig.

Arbejdsstedet er Bartholins Allé 16, 8000 Aarhus C.
 

Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.


Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.


Om Aarhus Universitet

Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Universitet, Bartholins Allé 16, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6049459

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet