Udviklings- og løsningsfokuseret afdelingskoordinator til at sikre faglig retning i to afdelinger på Ungecentret Værkmestergade (UCV).

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en engageret og udviklingsorienteret afdelingskoordinator, som skal understøtte vores afdeling med speciale i psykiatri og vores modtagelse, som rådgiver, samarbejder og yder støtte til unge mellem 15 og 29 år ud fra serviceloven. 

Afdeling psykiatri består af 14 rådgivere og en fagkoordinator, som samarbejder med unge med psykiatriske vanskeligheder og hertil består modtagelsen af 8 rådgivere, som tager imod nye henvendelser på centret samt rådgiver unge og pårørende ifht. relevant støtte. 

Begge afdelinger refererer til den samme afdelingsleder og som afdelingskoordinator refererer du ligeledes til afdelingslederen. 

Du har som primære opgave at understøtte din afdelingsleder, herunder at sikre drift og udvikling i begge afdelinger. Derudover skal du være med til at sikre det tværgående fokus på UCV, herunder samspillet mellem de socialfaglige afdelinger og ligeledes have fokus på samarbejdet med kolleger på uddannelses- og beskæftigelsesområdet, for at sikre sammenhængende og velplanlagte forløb for de unge. 

Afdelingskoordinator har ansvar for og kompetence til at træffe beslutninger, der vedrører det faglige indhold i opgaveløsningen, herunder kvalitetssikring af den daglige drift, f.eks.

  • Har kompetence til at forestå sagsgennemgang og gennemgang af afdelingens sager efter nærmere aftale med afdelingsleder
  • Har ansvar for at både sikre og understøtte et tværgående perspektiv på centrets unge, at binde afdelingerne sammen på tværs og understøtte det tværfaglige arbejde på centret

Herudover har afdelingskoordinator følgende opgaver og ansvarsområder:

  • At være rollemodel ift. den tværfaglige tilgang og være metodisk fyrtårn ift. at arbejde med kuvertmodel og koblingskompetencer, relationel koordinering mv.
  • Give faglig sparring, individuelt og i afdelingen
  • At processtyre eller understøtte processer, både faglige og i personalegruppen: f.eks. udviklingstiltag, implementering af tiltag både faglige, økonomiske og mere strategiske
  • At deltage i udvikling af nye indsatser og metoder
  • At bistå med løbende forventningsafstemning med det sociale udførerområde og øvrige centre i UJU
  • Løbende ajourføring af procedurer og arbejdsgange
  • Indgår i tæt samarbejde med de andre afdelingskoordinatorer og fagkoordinatorer, som understøtter UCV, og har heraf funktioner på tværs af afdelingerne, dels på rekvisition dels på eget initiativ.
  • ledelsestilsyn
  • Stå for sparringsmøder mm.
  • Bidrage med oplæg til drøftelser på f.eks. P-møder og til udviklingsopgaver i samspil med afdelingsledere
  • Deltage i koordinerende møder med afdelingsleder og ledelsen af centret når relevant
  • Der vil derudover være en del ad hoc-opgaver i funktionen

Din profil:

  • Du skal kunne indgå i et parløb med afdelingens leder og understøtte denne i sin opgave med at lede drift, økonomi og udvikling i afdelingen
  • Du skal have en stærk faglighed, men vi forventer ikke, at du er faglig ekspert i alle afdelingens forhold. Du skal give kunne give sparring og bidrage med nye perspektiver og løsningsmuligheder i afdelingens sager og sætte relevante rådgiveres viden i spil. 
  • Du har som afdelingskoordinator et særligt ansvar for at sikre, at der er sammenhæng i de borgerforløb, som går fagligt på tværs af UCVs afdelinger/specialiseringer og i at sikre ensartethed og serviceniveauer på tværs mellem UCVs afdelinger
  • Du skal kunne agere selvstændigt og selv kunne identificere, hvor der er potentiale for udvikling eller forbedring og præsentere mulige løsninger på disse
  • Du har et godt kendskab til det psykiatrifaglige område på både under 18 år og over 18 år og kan bygge bro mellem de forskellige lovgivninger, udfører mm.
  • Du skal have stærke relationelle kompetencer, så du understøtter opgaven med at sikre det bedste samarbejde omkring borgeren, med kolleger og styrker det tværfaglige mindset i organisationen.
  • Du skal være en dygtig facilitator, være løsningsfokuseret og kunne se veje og muligheder, både for borgerne og for kolleger og i organisationen
  • Du skal kunne beskrive, igangsætte og køre processer i afdelingen og på tværs, f.eks. ift ændring af tilgange, metoder, arbejdsgange, ny lovgivning el.a.

Ungecentret Værkmestergade er et socialt myndighedscenter med ca. 150 medarbejdere tilknyttet. Ungecentret er en del af driftsområdet Unge, Job og Uddannelse (UJU), som også rummer de uddannelses- og beskæftigelsesrettede indsatser for unge.

Vi har derfor et særligt fokus på styrke de unges overgang fra ung til voksen og at binde sociale, uddannelses- og beskæftigelsesrettede indsatser tættere sammen.

Ungecentret blev oprettet i august 2019 som led i etablering af en enhedsforvaltning i Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse: Borgernes MSB med mere sammenhængende og enkle borgerforløb.

 

Vi arbejder på Ungecentret Værkmestergade ud fra visioner om:

  • At styrke sammenhængene i forløb og indsatser for vores unge – de gode overleveringer og overgange
  • At skabe et stærkt samlet ungeområde, hvor den unges egne ønsker og behov kommer i centrum
  • At flere unge kommer i uddannelse og beskæftigelse samt rykker mod det almene og mod meningsfulde fællesskaber
  • At alle unge kan udnytte deres potentialer med et aktivt og meningsfuldt liv med størst mulig grad af selvhjulpenhed

 

Løn og ansættelsesvilkår:

Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

 

Hvis du vil vide mere:

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Lion Rokx telefon 41854265 

 

Ansøgningsfrist er den 19. oktober 2023

Samtaler forventes at blive afholdt onsdag den 25. oktober 2023



Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 

 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

19-10-2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 3, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5914529

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet