Vær med til at styrke kompetenceudviklingen i Sociale Forhold og Beskæftigelse (MSB)

Profilbillede
dato

2 udviklingskonsulenter til MSB Akademiet

Har du lyst til at styrke medarbejdernes faglige kompetencer på social- og beskæftigelsesområdet? Har du erfaring med kompetenceudvikling af voksne eller kendskab til de borgernære opgaver, som varetages af socialrådgivere, socialpædagoger, terapeuter, sygeplejersker, SUSU-assistenter m.fl., så har du mulighed for at blive vores nye kollega.

Vi søger to udviklingskonsulenter til vores team MSB Akademiet, der arbejder med kompetenceudvikling. Den ene stilling er en fast stilling og den anden et barselsvikariat. MSB Akademiet udbyder praksisnære kompetenceudviklingsforløb, der understøtter de fælles faglige strategier og tilgange i MSB – det kan fx være et forløb om Recovery eller om Motivationssamtalen. 

Du bliver en del af kontoret ”Civilsamfund- og Projektunderstøttelse”, som er et af fire kontorer i Fagligt Sekretariat. Kontorerne samarbejder tæt ud fra den fælles kerneopgave, som er at understøtte og udvikle social- og beskæftigelsesområdet.

Om stillingerne:
Din hovedopgave bliver at udvikle og tilrettelægge kortere kompetenceudviklingsforløb til organisationens medarbejdere. Opgaverne vil være en variation af behovsafklaring, udvikling, planlægning, koordinering, gennemførelse og evaluering i tæt samarbejde med stabsenheder, ledere og medarbejdere på tværs af organisationen.  

Opgaveteamet omkring MSB Akademiet består af tre udviklingskonsulenter og en kursusadministrator. Hertil kommer resten af Fagligt Sekretariats medarbejdere, der også bidrager med konkrete input og viden i forhold til udvikling af kompetenceudviklingsaktiviteter.

Det meste kompetenceudvikling foregår ved medarbejdernes fysisk tilstedeværelse, suppleret med digitale læringsformer. Vi arbejder hele tiden på at udvikle værdien og anvendelsen af kompetenceudviklingen. Den lokale arbejdsplads har selv ansvar for at sikre forankringen på længere sigt. På kort sigt tilbyder vi forskellige former for støtte til at huske, øve og træne nye metoder og redskaber i den sammenhæng, som de skal anvendes i. 

Om opgaverne:
Din kerneopgave bliver at understøtte god og effektiv læring og undervisning uden selv at undervise, og vil bestå af:

  • Udvikling, planlægning, tilrettelæggelse, og i mindre grad, praktisk afvikling og facilitering af kursusaktiviteter. Opgaven indeholder diverse aktiviteter fra a – z, bl.a. udviklingsopgaver, skriftlig og mundtlig kommunikation, administrative opgaver, kontrakter med undervisere og kursussteder og udarbejdelse af og opfølgning på budgetter. 
  • Samarbejde med ledere og medarbejdere i driften og de øvrige faglige stabe om udvikling af nye kompetenceudviklingsforløb. 
  • Samarbejde med ledelse og MED-systemet om prioritering af kompetenceudviklingsaktiviteter og overordnet om rammen og retningen for MSB Akademiet. Dette indebærer udarbejdelse af indstillinger, notater og budgetter. Det vil også være godt, hvis du har stabserfaring. 
     

Din profil:
Vi lægger vægt på at:

  • Du har en relevant mellemlang eller lang videregående uddannelse
  • Du har erfaring med kompetenceudvikling af voksne og viden om pædagogiske tilgange
  • Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til det sociale-og/eller beskæftigelsesrettede område (indsigt og forståelse for medarbejdergrupperne, deres fagligheder, tilgange og opgavefelter)
  • Du sætter pris på et tæt samarbejde med dine kollegaer, samarbejdspartner og ledelsen samtidig med at du kan arbejde selvstændigt og strukturere dine egne opgaver.
  • Du er parat til at påtage dig ansvaret for den samlede opgaveløsning, inkl. administrative og praktiske opgaver

Særligt gældende for den faste stilling: 
Du har mindst tre års relevant erhvervserfaring - gerne fra en politisk ledet organisation.

Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder et spændende og udfordrende job i et kontor med engagerede kolleger, der åbent og uhøjtideligt arbejder såvel selvstændigt som på tværs med mangeartede opgaver. Vi er en fleksibel arbejdsplads med gode muligheder for personlig og faglig udvikling. Vi er ambitiøse og har et stærkt fagligt miljø, hvor sparring og samarbejde er en vigtig del af opgaveløsningen.

Den enkelte medarbejder har en høj grad af eget ansvar i opgaveløsningen samt medindflydelse på opgaveorganisering og arbejdsmiljø. Medarbejdere på tværs af kontorerne i Fagligt Sekretariat er koblet på matrixorganiseringer, hvor man henter en del af sin faglige sparring og tværgående samarbejde i opgavevaretagelsen.

Løn og ansættelsesvilkår:
Der er tale om 1 fast stilling på 37 t/uge og 1 barselsvikariat på 37t/uge, med tiltrædelse 15. august eller 1. september 2024. Barselsvikariatet er af 10-12 måneders varighed. 

Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Arbejdsstedet er Jægergården, Værkmestergade 15B, Aarhus C.

Hvis du vil vide mere:
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte: 

Kontorchef Mette Svarre, telefon 51 57 61 26, mail mesv@aarhus.dk 

Udviklingskonsulent Rikke Storck, telefon 41 88 41 31, mail strik@aarhus.dk

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Vedhæft venligst eksamensbevis/er.  Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning. 

Ansøgningsfrist den. 24. maj 2024. 

Vi forventer at afholde samtaler den 3. og 4. juni 2024 og anden samtalerunde den 10. juni 2024.

Til anden samtale vil der være en case, der danner baggrund for samtalen. 

Du bør angive, om du søger begge stillinger eller hvilken af de to, du søger. 

Vi ser forskellighed som en styrke og opfordrer derfor alle til at ansøge uanset baggrund. 

Om os
Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse yder hjælp til kommunens borgere på social- og beskæftigelsesområdet. Magistratsafdelingen er organiseret i seks driftsområder og beskæftiger samlet omkring 4.000 medarbejdere. 

Sociale Forhold og Beskæftigelse er ansvarlig for kommunens tilbud til personer med handicap, sindslidende, misbrugere samt udsatte børn og unge. Sociale Forhold og Beskæftigelse er også ansvarlig for tilbud til ledige og borgere, der er i risiko for at miste tilknytningen til arbejdsmarkedet. Det kan blandt andet være kontanthjælpsmodtagere, revalidender, førtidspensionister, sygedagpengemodtagere samt nyankomne flygtninge og indvandrere. Fagligt Sekretariat er en stabsenhed med fire kontorer, der understøtter, forvaltningsledelsen, driftsområderne og det politiske niveau. Arbejdsstedet for Fagligt Sekretariat er Jægergården (bag Bruuns Galleri). 
 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

24-05-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6041017

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet