BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Baggrunden er, at Aarhus Byråd har bevilget midler til en investeringsmodel vedr. ”Ansættelse og opkvalificering af ledige borgere inden for bygge- og anlægsbranchen herunder logistik”.
Der er fortsat mangel på faglærte medarbejdere inden for flere områder i bygge- og anlægsbranchen. Derfor er der behov for at erstatte/substituere faglært arbejdskraft med ufaglært arbejdskraft for at imødekomme virksomhedernes behov.
Den kommende indsats omfatter dels en målrettet opsøgende virksomhedskontakt for at formidle/matche ledige ufaglærte med ledige jobs hos virksomhederne. Derudover er der behov for at opkvalificere ledige inden for bygge- og anlægsbranchen, herunder logistik i Østjylland.
Dine arbejdsopgaver som opsøgende virksomhedskonsulent:
Som virksomhedskonsulent vil du have en afvekslende hverdag med et højt aktivitets- og serviceniveau. Opgaverne omfatter primært:
- Opsøgende virksomhedskontakt – både fysiske besøg, telefonkontakt og mailkontakt - for at skabe jobåbninger.
- Markedsføre Jobcenter Aarhus ved opsøgende virksomhedskontakt som en attraktiv samarbejdspartner i forhold til at tiltrække og fastholde arbejdskraften således, at virksomhederne sikres den fornødne arbejdskraft.
- Tæt samarbejde i afdelingen samt med andre afdelinger i jobcentret
Dine arbejdsopgaver som rekrutteringskonsulent:
Som rekrutteringskonsulent vil du have en afvekslende hverdag med et højt aktivitet- og serviceniveau. Opgaverne omfatter primært:
- Etablering af jobmatch mellem ledige borgere og virksomheder
- Administrative opgaver i forbindelse med projektet
- Ad hoc opgaver
- Tæt samarbejde i afdelingen samt med andre afdelinger i jobcentret
Personlig profil
Din dagligdag vil være præget af et højt aktivitets- og serviceniveau, og du skal trives i en hverdag, hvor opgaven hurtigt kan ændre karakter, og vi sammen skal finde nye løsninger. Du får stor grad af indflydelse på dine opgaver og fleksibilitet i din arbejdsdag.
Vi lægger vægt på, at du
- Har erfaring som virksomhedskonsulent eller som sælger i det private erhvervsliv, og gerne et udbygget og aktivt virksomhedsnetværk, som kan bringes i spil i denne stilling.
- Er indstillet på at arbejde efter tydelige mål og konkrete resultater.
- Har kendskab til lovgivningen på beskæftigelsesområdet - en fordel, ikke et krav.
- Er indstillet på, at IT-værktøjer indgår som en naturlig del af arbejdet, da der stilles store krav til skriftlig dokumentation.
Vi lægger desuden vægt på, at du
- Har personlig gennemslagskraft
- Kan arbejde selvstændigt og samtidig være en god teamspiller
- Har gode samarbejds- og formidlingsevner
- Arbejder systematisk og resultatorienteret
- Er nysgerrig og kan se muligheder fremfor begrænsninger
- Har et godt humør og en positiv indstilling
Derfor skal du vælge os:
Vi arbejder ud fra værdierne åbenhed, ærlighed og tillid, og du bliver en del af et team, der har det sjovt undervejs. Vi er en attraktiv arbejdsplads med et udviklingsorienteret miljø, plads til selvstændighed og mange berøringsflader.
- Vi er en organisation med højt til loftet, mod til at udfordre og tænke nyt
- Du bliver en del af en arbejdsplads med engagerede og dygtige kolleger og ledere
- Vores tilgang er ambitiøs, og vi har et klart mål om at være blandt landets førende kommuner ift. selvforsørgelse i målgrupperne
Løn og ansættelsesvilkår:
Der er tale om to faste stillinger med en ugentlig arbejdstid på 37 timer.
Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til overenskomst mellem KL og HK/DS. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
For den opsøgende konsulent er kørekort et krav.
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Jacob Sonne på tlf. 41 88 41 45 eller centerchef Bine Jenshøj Elmose på tlf. 2920 4354.
Ansøgning:
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfrist: 23.november 2023.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 27. eller 28. november 2023
Tiltrædelse: Snarest muligt eller senest den 1. januar 2024.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
23-11-2023
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Værkmestergade, 5, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5939180