Virksomhedsservice i Jobcenter Aarhus søger en virksomhedskonsulent til The International Employment Unit

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kort beskrivelse af centeret:
Center for Job, Virksomhedsservice og Integration varetager den beskæftigelsesrettede indsats for dele af de Jobparate Kontanthjælpsmodtagere over 30 år, den beskæftigelsesrettede indsats for integrationsborgere, herunder danskuddannelse og modtagelse af flygtninge samt Virksomhedsservice. Området ledes af én centerchef med 5 afdelingsledere. Centeret er en del af driftsområdet Job og Virksomhedsservice i Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse. 

Om jobbet: 

Udover The International Employment Unik består Virksomhedsservice af Ukraine- og Østeuropæisk Job Task Force, et opsøgende team, et rekrutteringsteam, et team som arbejder med borgere, som har modtaget tabt arbejdsfortjeneste samt vores Småjob & Nytteindsatsteamet.

I The International Employment Unit arbejder vi med at hjælpe selvforsørgede kandidater i gang på arbejdsmarkedet. Rekruttering og match er nøgleopgaver – det gode match mellem kandidat og virksomhed er altid vores mål.

Vores målgrupper er selvforsørgede ledige, der ønsker vores hjælp til sparring om jobsøgning samt medrejsende partnere til internationale specialister. 

The International Employment Unik har endvidere opgaven med afholdelse af engelsksprogede jobsøgningskurser samt give råd og vejledning til internationale borgere om arbejdsmarkedsrelaterede spørgsmål samt assistance i jobsøgning for alle samarbejdskommuner i International Citizen Center West (ICS West).

Dine arbejdsopgaver:

  • Undervisning og afholdelse af webinarer på engelsk om jobsøgning i Danmark om emner som CV writing, Cover letter solicited and unsolicited, coffee meetings, LinkedIn, Jobinterview og gerne flere
  • Rådgive og assistere internationale jobsøgere herunder hjælpe med CV og ansøgninger
  • Udvikling af vejledningsmateriale og foldere samt levere indhold til online platforme
  • Vejledning omkring det danske arbejdsmarked
  • Administrative arbejdsopgaver, som dokumenteres i journalsystemet Fasit

Din profil:

Det daglige arbejde er præget af et højt serviceniveau med mange samarbejdsflader. Du skal derfor være omstillingsparat, samarbejdsvillig og have en fleksibel indstilling til jobbet. Desuden vil der være mulighed for at være med til udvikling af nye metoder/værktøjer i samarbejde med din kollega i teamet. 

Vi lægger vægt på, at du

  • Har erfaring med at vejlede om jobsøgning og CV
  • Kendskab til det danske arbejdsmarked og arbejdskultur 
  • Har god erfaring med at undervise og afholde workshops/webinarer samt er en motiverende oplægsholder
  • Flydende på engelsk i skrift og tale
  • Er stærk til kommunikation både mundtligt og skriftligt
  • Arbejder struktureret og velorganiseret med sans for detaljen
  • Er proaktiv og udviklingsorienteret
  • Trives med administrative opgaver
  • Er god til at arbejde selvstændigt i tæt dialog med dine kollegaer
  • Gerne erfaring med grafisk arbejde samt at lave indhold til SoMe platforme (primært LinkedIn)

Derfor skal du vælge os: 
Vi tilbyder

  • en attraktiv arbejdsplads med et udviklingsorienteret miljø
  • et job med udfordringer og udviklingsmuligheder
  • god kollegial sparring
  • flekstidsordning 

Løn og ansættelsesvilkår:
Der er tale om en fast stilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer.
Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til overenskomst mellem KL og HK/DS. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Kørekort (B) er en fordel, men ikke et krav. 

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Sif Roest på tlf. 23381155 eller virksomhedskonsulent Camilla Johansen på tlf. 41856080. 

Ansøgning:
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansøgningsfrist: 21. januar 2024

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 29. januar 2024.

Tiltrædelse: Snarest muligt eller den 1. marts 2024 
  
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

21-01-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 5, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5964422

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet