1 jobkonsulent søges til Sanktionsenheden i Center for Job og Integration, Jobcenter Aarhus.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Center for Job og Integration søges en jobkonsulent til Sanktionsenheden. Der er tale om en fuldtidsstilling med ønsket tiltrædelse 1. oktober 2023.

Ansættelsesstedet er Jægergården, Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C.

Om jobbet:
Stillingen er placeret i Sanktionsenheden, der er en del af Center for Job og Integration, som varetager den beskæftigelsesrettede indsats for aktivitetsparate modtagere af kontanthjælp og overgangsydelse over 30 år.

Sanktionsenheden understøtter kommunens beskæftigelsesindsats på tværs af centre og driftsområder, som by-dækkende enhed - og varetager den tværgående sanktionsopgave for alle kommunens borgere på offentlig forsørgelse.

Kerneopgaven for Sanktionsenheden er at sikre en ensartet, kontinuerlig og målrettet indsats i arbejdet med mange forskellige borgere. Målet er således ikke, at der gennemføres flest mulige sanktioner, men at øge rådigheden ift. de igangsatte beskæftigelsesrettede indsatser. Sanktionsenhedens opgaver er bl.a. at partshøre og træffe afgørelse i henhold til sanktionsbestemmelserne i lov om aktiv socialpolitik, såfremt en borger udebliver fra samtaler eller tilbud - eller der i øvrigt kan stilles tvivl ved en borgers rådighed ift. arbejdsmarkedet.

Arbejdsopgaver
Som jobkonsulent i Sanktionsenheden vil du have en afvekslende og uforudsigelig hverdag med et højt aktivitets- og serviceniveau. Din primære opgave vil være at forestå sanktioner af borgere ifm. udeblivelse fra samtaler, tilbud og aktiviteter. Der er en bred og alsidig vifte af arbejdsopgaver, heriblandt, men ikke udtømmende:

  • Følge op på, hvorvidt forudsætningerne for sanktionering er på plads i borgers sag
  • Sende partshøringsbreve til borger og tage imod partsindlæg, når borger henvender sig enten telefonisk eller personligt
  • Træffe afgørelse om sanktion, hvor betingelserne herfor er opfyldte
  • Sagsbehandling i forbindelse med modtagelse af klager over afgørelser
  • Indgå i et tæt samarbejde med interne kollegateams og andre aktører om sanktionsopgaven
  • Arbejde med fælleseje i opgaveløsningen, hvilket stiller krav om præcis skriftlighed og fælles forståelsesramme for opgaven i teamet
  • Udføre de nødvendige administrative opgaver i sagsbehandlingen, herunder varetage ydelses-fradrag
  • Forsøge udtømmende kontakt på borgers bopæl, såfremt borger ikke kan kontaktes på anden vis

Din profil:
Vi søger en kollega, der:

  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler, subsidiært anden relevant uddannelsesbaggrund eller erfaring fra fagområdet
  • Har kendskab til relevant lovgivning, og kan agere ud fra den
  • Er fortrolig med myndighedsrollen og forener dette med at møde borgerne med respekt og ordentlighed
  • Har gode kommunikations- og formidlingsevner
  • Har erfaring i brug af Fasit og evt. KY
  • Kan arbejde selvstændigt, systematisk og skabe overblik i en til tider travl hverdag.
  • Har flair for administrativt arbejde, og kan arbejde struktureret hermed
  • Bidrager aktivt til et godt arbejdsmiljø – ud fra en forståelse af, at trivsel udspringer af at lykkes med vores kerneopgave
  •  Er afklaret omkring, at vi arbejder datainformeret i Centret

Personligt må du gerne:

  • Være en teamplayer med gode samarbejdsevner og sociale kompetencer
  • Have mod på mangeartede arbejdsopgaver og evnen til at arbejde i en uforudsigelig hverdag
  • Være serviceminded, og kunne arbejde selvstændigt og være åben overfor nye udfordringer
  • Forstå, at administrativt arbejde og systematik understøtter opgaveløsning og effekt

Sagsbehandlingen i Sanktionsenheden er baseret på teamwork, hvor nøgleordene for teamarbejde bl.a. er: Høj faglighed, høj produktivitet og høj trivsel.

Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder:

  • En spændende stilling inden for et fagområde i rivende udvikling - med stort politisk og ledelsesmæssigt fokus i kommunen
  • En organisation med højt til loftet og mod på at udfordre og tænke nyt
  • Et selvstændigt arbejdsområde med indflydelse og ansvar for eget arbejde
  • Et godt arbejdsklima med faglig opbakning af leder og kollegaer
  • Et stort og alsidigt netværk af både interne og eksterne samarbejdspartnere
  • Et job fuld af dynamik med mulighed for fortsat personlig og faglig udvikling
  • Tillidsbaseret arbejdstidstilrettelæggelse

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Marianne Forsberg på telefon 4185 6697 (ferie indtil den 7. august 2023)

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist: 23. august 2023.
 
Ansættelsessamtaler: Forventes afholdt tirsdag den 29. august 2023

Om os
I Center for Job og Integration varetager vi den beskæftigelsesrettede indsats for aktivitetsparate modtagere af kontanthjælp og overgangsydelse over 30 år. Vi er ca. 130 ansatte fordelt i fem afdelinger. Fire afdelinger arbejder med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år. Derudover udgør Sanktionsenheden en afdeling. Fælles for alle afdelingerne er, at vi arbejder tæt sammen i et teamsamarbejde mellem jobkonsulenter og virksomhedskonsulenter.

Centeret er en del af driftsområdet Job, Udsatte og Socialpsykiatri i Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse. Læs mere om Center for Job og Integration her.
 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

23-08-2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/1-jobkonsulent-soges-til-sanktionsenheden-i-center-for-job-og-integration-jobcen/6f8f2o/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5879876

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet