Aarhus Kommune: Kørselskoordinator til Kørselskontoret

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Aarhus Kommune søger en medarbejder til Kørselskontoret 

Om jobbet:
Brænder du for at bruge dine evner i planlægning og optimering af kørselsopgaver på kontrakter som kommunen har indgået på kørselsområdet med persontransport i fokus. Så er du på vej til et spændende job som kørselskoordinator  i landets 2. største kommune.

Kørselskontoret har til formål at varetage en helhedsorienteret koordinering af den borgerrettede kørsel. Vi søger derfor en dedikeret person, der har erfaring med disponering af kørsel, gerne på befordringsområdet.

Arbejdet i teamet omfatter oprettelse og planlægning af bevilliget kørsel fra de forskellige magistratsafdelinger, Telefonbetjening og digitale henvendelser fra borgere, skoler og institutioner i og omkring kommunen.

Du vil desuden også være contract manager på de udbudte kørselsområder, hvor du i samarbejde med kollegaer fra Indkøb & Udbud får den nødvendige sparring og hjælp på problemstillinger der måtte være.

Om Kørselskontoret 
Aarhus Kommune varetager planlægning af kørsel med borgere inden for flere forskellige områder. Eksempler er befordring af specialbørn til daginstitutioner og aflastning, ældre til dagcentre, borgere til genoptræning, osv. Kørselskontoret vil både skulle varetage periodebestillinger (faste ture) og enkelt bestillinger (supplerende ture).  

Vi er pt. Ca. 20 skønne kollegaer ved kørselskontoret som sidder på Rådhuset i Aarhus.

Team Kørsel udgør det ene af 6 teams i Indkøb & Udbud, som er en del af Fælles Service i Borgmesterens Afdeling. Vi er pt. Ca. 80 medarbejdere i Indkøb & Udbud. 

Som medarbejder på Kørselskontoret vil du indgå i et team, der skal samarbejde tæt sammen om at levere en engageret indsats, som betyder, at borgere og samarbejdspartnere – interne såvel som eksterne – føler sig i trygge hænder og får leveret en god og imødekommende service inden for de aftalte rammer. 

Dit hovedområde bliver at være i tæt dialog med borgere og eksterne samarbejdspartnere samt at planlægge og koordinere kørslen.

De typiske opgaver der skal løses er: 

  • Planlægning og optimering af ruter i vores planlægningssystem (PASS fra Trapeze).
  • Borgerkontakt, herunder modtagelse af ændringer og aflysninger af ture.
  • Kontakt til institutioner, skoler og afdelinger i Aarhus Kommune.
  • Kontakt til eksterne leverandører i forbindelse med opgaver.
  • Sikring af grunddata.
  • Øvrige forefaldne opgaver i afdelingen.

Øvrige opgaver:

  • Medvirke til at teamet arbejder i retningen af sine mål.
  • Medvirke til sikring af godt samarbejde mellem magistratsafdelingerne, teamet og eksterne samarbejdspartnere.
  • Diverse øvrige driftsopgaver


Din profil:
Vi søger en medarbejder, som:

  • Har relevant erfaring med disponering, meget gerne fra befordringsområdet.
  • Har stærke it-kompetencer og meget gerne erfaring med et planlægningssystem, eks. PASS eller Novus fra Trapeze, Planet fra Midttrafik el. lignende
  • Kan kommunikere klart og tydeligt mundtligt og skriftligt.
  • Er komfortabel med til tider at skulle navigere i komplekse omgivelser, hvor det kan være nødvendigt at tænke ud af ”boksen”
  • Er udviklingsorienteret og kan arbejde selvstændigt såvel som i teams
  • Har let til smil med en positiv indstilling og godt humør, også når det går lidt stærkt
  • Er ansvarsbevidst og stabil.
  • Har lyst til at arbejde i en politisk ledet organisation og med et område som er under politisk bevågenhed.

Herudover er det en fordel hvis du har et rigtig godt geografisk kendskab til Aarhus og omegn

Derfor skal du vælge os:

  • Vi er en spændende arbejdsplads i udvikling
  • Vi har en masse interessante udfordringer, som vi skal bruge din ekspertise til.
  • Vi har en arbejdsplads der vægter trivsel højt.
  • Du bliver en del af et arbejdsmiljø, hvor omgangstonen er uformel og en arbejdsplads med højt til loftet, gode sociale relationer.
  • Et spændende og udfordrende job med gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • En spændende hverdag, hvor 2 dage er aldrig ens, men højt humør er en stor del af hverdagen 
  • Frugtordning og god kaffe
  • Adgang til feriefond med stort udvalg af feriehuse


Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

Ugentligt timetal: 37 (man arbejder typisk i hverdagene indenfor tidsrummet 06.00-16.30)

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Sektionsleder, John Lyngholm Arentoft på telefon 21308722 eller email: jolya@aarhus.dk

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Kopi af eksamensbevis skal vedlægges. 

Ansøgningsfrist:  29-09-2023
 
Vi forventer, at 1. samtale finder sted i uge 40. Evt. 2. samtale finder sted i uge 41. 

Aarhus Kommune ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion og nationalitet til at søge.


Om os
Vil du vide mere om Borgmesterens Afdeling, så se her: Borgmesterens Afdeling (aarhus.dk)

Organisering i Indkøb & Udbud, Borgmesterens Afdeling.


Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Rådhuspladsen 2, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/korselskoordinator-til-korselskontoret/p9krp7/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5910214

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet