BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ungecenter Kalkværksvej arbejder målrettet med at optimere og videreudvikle den beskæftigelsesrettede indsats for unge mellem 18-29 år i udsatte boligområder. Vi søger derfor en erfaren virksomhedskonsulent med faglig koordinatorfunktion til fagligt at understøtte afdelingen for fremskudte virksomhedskonsulentindsatser i udsatte boligområder og samtidig understøtte at flest muligt kommer ud på arbejdsmarkedet. Stillingen er til besættelse den 1. november eller snarest muligt/derefter.
Om jobbet:
Stillingen indebærer to funktioner; virksomhedskonsulent og faglig koordinator.
Som faglig koordinator vil din dagligdag bestå af driftsunderstøttende arbejdsopgaver såvel som specifikke opgaver i et beskæftigelsesrettet team som sikrer, at alle i afdelingen kan præstere på et fagligt højt niveau.
Du bliver en nøgleperson, der som fagligt bindeled bidrager til at skabe sammenhæng imellem den retning, der udstikkes af ledelsen, og medarbejdernes konkrete opgaveløsning. Du bliver sammen med centerets øvrige faglige koordinatorer endvidere et vigtigt fagligt bindeled mellem Ungecenterets indsatser i arbejdet med at;
- Sikre implementering af og opfølgning på investeringsmodeller med fremskudte virksomhedskonsulentfunktioner i udsatte boligområder.
- Tilegne dig ny viden om lovgivning og seneste viden på området og sikre implementering heraf til praksis, herunder udarbejde arbejdsgangsbeskrivelser, forestå undervisning m.m.
- Bistå med løbende faglig sparring og understøttelse af de fremskudte virksomhedskonsulenter, herunder afholde 1:1 samtaler med medarbejderne. Dette med formålet at sikre, at medarbejderne er fagligt klædt på til at håndtere opgaverne samt at samle op på generelle faglige udfordringer.
- Sætte fokus på temaer, som kalder på generel eller individuel kompetenceudvikling på den uddannelses- og beskæftigelsesrettede indsats i teamet.
- Projektkoordinering af netop implementerede investeringsmodeller, herunder løbende opfølgning på fremdriften i tæt dialog og samarbejde med afdelingsleder, de lokale boligsociale helhedsplaner og andre relevante lokale aktører.
- Deltage i diverse samarbejdsfora med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere
Som virksomhedskonsulent vil dine arbejdsopgaver bestå af;
- I tæt samarbejde med den unge og dennes uddannelseskonsulent at afdække den unges kompetencer og interesser og at matche dem med muligheder på arbejdsmarkedet og i valg af uddannelse
- At kontakte virksomheder for job- eller praktikåbninger og at lave det gode match mellem virksomhed og ung samt lave opfølgning og planlægning af videre virksomhedsrettet forløb
- At have skarpt blik for bæredygtige virksomhedspraktikker, hvor den unges ressourcer bedst kommer i spil og kan udvikles og at sikre progression og justering af praktikker eller jobs hen imod opnåelse af den unges eget udviklingsmål
- At opdyrke og pleje virksomhedsnetværk
- Udarbejde arbejdsevnebeskrivelser
Din profil:
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende. Muligvis er du uddannet socialrådgiver/socialformidler eller har en anden relevant uddannelsesmæssig baggrund – afgørende for varetagelse af stilling som faglig koordinator er, at du har et godt indblik i lovgivningen på området (Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og Lov om en aktiv socialpolitik) og kan omsætte denne til praksis, er stærk i relationer og har gode samarbejdskompetencer, er en skarp formilder i skrift og tale, herunder evner at være konstruktiv i din feedback og faglige sparring, arbejder selvstændigt og tør sætte en faglig retning.
Ideelt set er du en erfaren virksomhedskonsulent – gerne med erfaring med virksomhedsrettet indsats for borgere der er længere fra arbejdsmarkedsmarkedet. Det er vigtigt, at du har solidt kendskab til arbejdsmarkedet og erhvervslivet i og omkring Aarhus samt erfaring med dialog med virksomhederne om muligheder og behov. Det er vigtigt, at du på egen hånd kan opbygge dit eget netværk af virksomheder, hvoraf du kan høste frugtbart samarbejde, så du kan understøtte Aarhus Kommunes virksomhedsstrategi. Derudover at du er motiverende, inspirerende og anerkendende i dit arbejde med den unge og skaber tillidsfulde relationer til de unge, du arbejder med.
Derudover søger vi en kollega, der:
- Har troen på, at en aktiv og virksomhedsrettet indsats er et virkningsfuldt element til selvforsørgelse
- Har lyst til at arbejde i en organisation, hvor vi løbende udvikler praksis i tæt samarbejde med kolleger og ledelse
- Har let ved administrativt arbejde og er indstillet på kontinuerligt at tilegne dig viden om ny lovgivning, ændrede administrative arbejdsgange og ændringer i IT-systemer samt systematisk kan arbejde med løbende journalisering og registrering i vores fagsystemer: Fasit og VITAS
- Har en god systematik, let ved at skabe overblik og er grundlæggende struktureret anlagt
- Trives med at arbejde i en politisk styret organisation, hvor ny lovgivning ofte stiller krav til omstillingsparathed, højt fagligt niveau og personlig fleksibilitet
- Trives i rollen mellem ledelse og medarbejdere, hvor der kan opstå et krydspres, hvorfor rolle- og ansvarsfordeling skal stå tydeligt.
- Har blikket for helheden og forståelse for de organisatoriske sammenhænge og rammer, som centret indgår i.
Derfor skal du vælge os:
Ungecentret Kalkværksvej er en del af Driftsområdet Unge Job og Uddannelse, som varetager de beskæftigelses-, uddannelsesrettede indsatser for borgere under 30 år, der har udfordringer udover ledighed og som har behov for en koordineret og helhedsorienteret indsats. Hos os får du:
- En unik mulighed for at gøre en stor forskel for de unge i deres vej ind på arbejdsmarkedet
- Vi tilbyder en udfordrende og spændende stilling, som du kan være med til at sætte dit præg på.
- Vi arbejder for en åben dialogkultur og med en tillidsdagsorden – både til hinanden, samarbejdspartnere og ikke mindst de unge.
- Vi samarbejder med kolleger både i og uden for Unge, Job og Uddannelse og tager afsæt i koblingskompetencer og kuvertmodellen Aarhus kommune - koblingskompetence og kuvertmodel - YouTube
- Vi sætter faglighed og trivsel højt bl.a. ved at tilbyde supervision til alle medarbejdere
- Alle medarbejdere tilbydes flekstidsordning
- Vi har et tæt samarbejde med de lokale virksomheder og er optaget af, at udvikle og kvalificere den virksomhedsrettede indsats for vores borgere via vores Virksomhedsstrategi, som er den styrende strategi i vores daglige arbejde.
Du kan læse mere om Aarhus kommunes beskæftigelsespolitik og virksomhedsstrategi på vores hjemmeside: https://www.aarhus.dk/demokrati/politikker-og-planer/erhverv-og-beskaeftigelse/
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst og lokale aftaler mellem DS/HK og KL. Som faglig koordinator får du derudover et månedligt funktionstillæg. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Der er en vis tranport forbundet med stillingen. Såfremt man som medarbejder efter aftale med nærmeste leder benytter eget transportmiddel i den forbindelse, vil refusion ske efter gældende regler herfor i Aarhus Kommune, hvilket sædvanligvis vil være den lave kilometertakst
Ugentligt timetal: Fuldtid
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Helle Medegaard på telefon +4581615795.
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgning vedlægges CV og eksamensbevis(-er)
Ansøgningsfrist: 21-09-2023
Udvælgelse af ansøgere til samtaler sker den 22-09-2023
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 27-09-2023
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
21-09-2023
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Kalkværksvej 40, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/virksomhedskonsulent-med-faglig-koordinatorfunktion-til-den-fremskudte-beskaeftige/2o6vla/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5901018