Aarhus Kommune: VIRKSOMHEDSKONSULENT TIL CENTER FOR JOB, VIRKSOMHEDSSERVICE OG INTEGRATION - INTEGRATIONSAFDELINGEN

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Center for Job, Virksomhedsservice og Integration søger snarest en virksomhedskonsulent 37 timer/uge til Integrationsafdelingen. Der er tale om en tidsbegrænset stilling frem til den 31. maj 2024. Arbejdsstedet er Jægergården Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C.

Centeret er en del af Driftsområdet Job & Virksomhedsservice - Jobcenter Aarhus, under Magistratsafdelingen for Sociale forhold og Beskæftigelse (MSB). Centeret består af afdelingerne:

  • Virksomhedsservice & Rekruttering
  • Virksomhedsservice & særlige indsatser
  • Afdeling for Jobparate kontanthjælpsmodtagere 
  • Integration afdeling 1 
  • Integration afdeling 2 (hvor den ledige stilling er opslået)

Om jobbet

Integration 1 & 2 varetager indsatsen for borgere under integrationsloven, som er 30 år eller derover. Lige nu fylder især fokus på målgruppen af ukrainske flygtninge, der skal hjælpes i arbejde og lære dansk, men vi varetager indsatsen for alle flygtninge i den 5-årige integrationsperiode. Jobbet som virksomhedskonsulent er i Integration afdeling 2, hvor de nuværende 13 virksomhedskonsulenter varetager den beskæftigelsesrettede indsats med jobformidling og virksomhedsrettede forløb. Indsatsen sker i et tæt samarbejde med jobkonsulenter og integrationsmedarbejdere, der arbejder med borgernes etablering i egen bolig, henvisning til danskuddannelse samt koordinering af den samlede integrationsindsats. Desuden i samarbejde med kolleger fra Virksomhedsservice. 

Formålet med indsatsen er gennem en håndholdt indsats at hjælpe borgerne til varig beskæftigelse på arbejdsmarkedet. Vi arbejder ambitiøst sammen med virksomheder og borgere om at opnå de bedste match mellem kompetencer og rekrutteringsbehov. Når vi ikke kan finde jobbet med det samme, arbejder vi med den virksomhedsrettede indsats ud fra tesen om, at man bliver klar til arbejdsmarkedet på arbejdsmarkedet. Vi er hele tiden optaget af at udvikle den virksomhedsrettede og tværfaglige indsats med henblik på at flere borgere opnår beskæftigelse.

Arbejdsopgaver

Du vil få et job med en afvekslende og uforudsigelig hverdag med et højt aktivitets- og serviceniveau. Der er en bred og alsidig vifte af arbejdsopgaver, heriblandt men ikke udtømmende:

  • Motivere borgere til realistiske jobønsker og progression mod job
  • Hjælpe borgere med at udarbejde CV på Jobnet
  • Opsøge virksomheder mhp. at finde relevante jobmuligheder for vores målgruppe  
  • Matche borgernes kompetencer med virksomhedernes efterspørgsel 
  • Etablere beskæftigelsestilbud gennem anvendelse af relevante værktøjer, fx opkvalificering, virksomhedspraktik, løntilskud m.m.
  • Opfølgninger på virksomhedsforløb med henblik på at udvikle og beskrive borgernes kompetencer og samlede arbejdsevne  
  • Varetage administrative arbejdsopgaver, herunder journalisere og dokumentere dit arbejde i vores fagsystem, hvilket er en stor del af opgaven som virksomhedskonsulent.
     

Din profil

Faglig profil

Vi søger en kollega, der:

  • Har erfaring med arbejdet som virksomhedskonsulent eller opsøgende salg 
  • Trives med virksomhedsvendt/opsøgende arbejde og gerne med et aktivt virksomhedsnetværk eller personligt netværk, du kan bringe i spil i denne stilling 
  • Har erfaring med at arbejde med borgere med anden etnisk baggrund end dansk - herunder anvendelse af tolk 
  • Er resultatorienteret og indstillet på at arbejde efter tydelige mål og resultater
  • Er god til at samarbejde og koordinere med andre fagprofessionelle omkring den enkelte borger 
  • Formår og vægter den respektfulde dialog med både borgere, kolleger og samarbejdspartnere  
  • Arbejder systematisk og har god datadisciplin, da der stilles høje krav til skriftlig dokumentation
  • Kendskab til fagsystemerne Fasit og Vitas vægter positivt.
     

Personlig profil:  

Vi lægger desuden vægt på, at du:

  • Trives med at lave opsøgende virksomhedskontakt 
  • Brænder for at gøre en forskel for vores borgere 
  • Kan agere i et forhandlingsrum mellem borger og arbejdsgiver
  • Har mod på mangeartede arbejdsopgaver og evnen til at arbejde i en uforudsigelig hverdag   
  • Er en teamplayer med gode samarbejdsevner og sociale kompetencer  
  • Er serviceminded og åben overfor nye udfordringer samt kan arbejde selvstændigt
     

Derfor skal du vælge os

Vi tilbyder

  • En attraktiv arbejdsplads med et udviklingsorienteret miljø
  • Engagerede og dygtige kolleger 
  • En afdeling kendetegnet ved et godt arbejdsmiljø med fokus på alles bidrag til og ansvar for fælles trivsel 
  • Systematisk oplæring af nye medarbejdere
  • Løbende fokus på faglige kompetencer og opkvalificering af den enkelte
  • Stor indflydelse på tilrettelæggelse af egen opgaveløsning
  • Et miljø præget af gensidig respekt og fokus på værdien af forskelligheder 
     

Løn og ansættelsesoplysninger

Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende lokal forhåndsaftale mellem DS og HK. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

Ugentligt timetal er fuld tid.

Hvis du vil vide mere

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Anne Gunst telefon 4187 3690

Ansøgningsfrist: mandag den 18. september 2023
Ansættelsessamtaler: Forventes afholdt torsdag den 21. september 2023.
Tiltrædelse: Snarest muligt.
Der stilles krav om indhentelse af reference.
 

Om Job og Virksomhedsservice

Jobcenter Aarhus, Job og Virksomhedsservice er ét af seks driftsområder i Aarhus Kommunes Magistrat for Sociale Forhold og Beskæftigelse (MSB). Job og Virksomhedsservice består af tre centre, hvoraf to er placeret i Værkmestergade og ét på Silkeborgvej. Vi har et tæt samarbejde med de lokale virksomheder og er optaget af, at udvikle og kvalificere den virksomhedsrettede indsats for vores borgere via vores Virksomhedsstrategi, som er den styrende strategi i vores daglige arbejde.
Du kan læse mere om Aarhus kommunes beskæftigelsespolitik og virksomhedsstrategi på vores hjemmeside:
Erhverv og beskæftigelse (aarhus.dk)
 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

18-09-2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/virksomhedskonsulent-til-center-for-job-virksomhedsservice-og-integration-inte/ootqga/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5897005

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet