Afdelingsleder til Center for Bosteder til Voksne

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en afdelingsleder til Bocenter Tranbjerg - et bosted i en stærk udvikling

Brænder du for at gøre en forskel på et vigtigt og spændende kernevelfærdsområde? Er du passioneret omkring samarbejdet med beboere og pårørende og ønsker du at understøtte det gode liv for beboerne? Vil du være leder for et hold engagerede og dygtige medarbejdere? Og ønsker du at blive en del af et stærkt og trygt lederteam?  Så er vi muligvis et godt match.

Bocenter Tranbjerg består af 4 bo-enheder, hvor du vil blive leder for de to af enhederne, hus 4 og hus 5. Hus 4 er et skærmet tilbud til 4 borgere efter servicelovens § 108, samt tilhørende internt aktivitetstilbud. Hus 5 er et bofællesskab til 6 borgere samt et aflastningstilbud efter §§ 105 / 85.

Din nærmeste lederkollega, er leder for de andre enheder i Tranbjerg. I har derfor en fælles opgave omkring det samlede Bocenter Tranbjerg, samtidig med at I har hvert jeres lederansvar for de forskellige enheder. I det daglige betyder det, at du har et selvstændigt ansvar og spillerum samtidig med, at du har en sparringspartner helt tæt på. 

På Bocenter Tranbjerg er visionen, at beboerne skal kunne varetage og deltage i så mange beslutninger vedrørende eget liv som muligt. Livsmestring og livskvalitet for den enkelte beboer er vigtige pejlemærker. 

Vi har med en organisationsændring fra efteråret 2022 sat skarpt fokus på faglig specialisering. Vi har store ambitioner om at udvikle specialet, der er udviklingshæmning. Hertil har vi udarbejdet en udviklingsplan for det samlede Center for Bosteder til Voksne. Implementeringen bliver igangsat i sensommeren 2023. Du får mulighed og ansvar for at understøtte og udvikle den pædagogiske faglighed og arbejdet med kerneopgaven i tæt samarbejde med beboere og medarbejdere. Og selvfølgelig også i dialogen med de pårørende. 

Foruden den faglige ledelse får du også ansvaret for den daglige drift af afdelingen, hus 4 og 5. Dette indebærer mangeartede opgaver som blandt andet personaleledelse, økonomiansvar, arbejdsplanlægning, koordinering, indberetning af løn, rekruttering og fastholdelse af medarbejdere.

Vi vægter arbejdsmiljøet højt, hvorfor du som leder skal kunne bidrage aktivt til at understøtte trivsel samt et sundt og sikkert arbejdsmiljø for medarbejderne i Tranbjerg samt i lederteamet.

Vi ved, at Bocenter Tranbjergs historie er velbeskrevet i aviser og på internettet. Heldigvis er Bocenter Tranbjerg et andet sted i dag. Vi har respekt for, at historien er, som den er, men vi ved også, at vi har rykket os langt – både hvad angår det pædagogiske arbejde og arbejdsmiljøet. Samtidig er vi også bevidste om, at vi skal fortsætte det gode arbejde og udviklingen af Bocenter Tranbjerg

Vi søger derfor en leder, der kan fortsætte det igangværende arbejde og videreudvikle tilbuddet. Der er fortsat meget vi vil gøre endnu bedre og derfor har vi brug for dig.

Din profil:
Vi forestiller os, at du har en relevant faglig baggrund indenfor socialområdet f.eks. en pædagog-, social-, eller sundhedsfaglig baggrund. Samtidig har du erfaring med samarbejde med voksne med udviklingshæmning og forståelse for muligheder og vilkår på et døgntilbud eller har interesse herfor.

I Center for Bosteder til Voksne har vi udviklingshæmning som speciale og tager udgangspunkt i en dialektisk handicapforståelse og du skal derfor udvise interesse for at udvikle din egen og andres faglighed på dette område. 

Vi forventer, at du 

  • er empatisk og synlig i sin daglige ledelse, så der er mulighed for dialog og opfølgning med medarbejdere, borgere og pårørende.
  • vil bidrage konstruktivt ind i pårørenderåd og det daglige pårørende samarbejde.
  • udviser en inddragende tilgang i samarbejdet og samtidigt evner at træde i karakter og sætte en tydelig retning med afsæt i vores Fælles Faglige Strategi og de politiske ambitioner på området.
  • evner at sige til og fra, samt bede om hjælp.
  • har interesse og flair for de nære dagligdagsopgaver og samtidigt kan kommunikere visioner og strategiske mål for bostedet.
  • vil bidrage aktivt og positivt ind i det samlede center både fagligt og ledelsesmæssigt.
  • har erfaring med koordineringsarbejde fx omkring arbejdsplanlægning og er struktureret omkring de administrative dele af ledelsesopgaven.

Beboerne i hus 4 og 5 forventer, at du 

  • prioriterer at lære dem hver især at kende og at du medbringer empati og humor som en stor del af den daglige kontakt. 
  • prioriterer tid til at tale med dem og deres pårørende både i formelle og uformelle rammer. 
     

Derfor skal du vælge os:
Hvis du ønsker dig et job i et fagligt stærkt miljø med fokus på kerneopgaven, ledelse, en positiv og uformel tone og en høj grad af samarbejde, skal du vælge os. Vi arbejder ambitiøst med faglig og organisatorisk udvikling i tråd med driftsområdets fælles faglige strategi og fundament og vi har hele tiden blik for, hvordan vi kan forbedre vores indsats.

Vores lederteam i CBV består af både erfarne og nye ledere. De fleste har været i Aarhus Kommune i en årrække og kender således organisationen og opgaverne godt. Vi vægter højt, at alle ledere får mulighed for at være med til at præge udviklingen og samarbejdskulturen i centeret. Fokus er på, hvordan vi støtter hinanden bedst muligt og på vores fælles ledelsesudvikling – fordi ledelse er noget, vi gør sammen.

Du vil få en centerchef, der sætter tydelige rammer i arbejdet, har høje forventninger og samtidig giver plads til stor selvstændighed og til at udfylde og påvirke dit eget ledelsesrum. Der er plads til at udfordre og blive udfordret.

Vi ser gerne, at du har erfaring med ledelse, men vi har også mod på at ansætte en, der træder ind i sin første lederstilling, hvis der i øvrigt er engagement og kompetencer, der matcher opgaverne. Uanset om du er erfaren eller ny leder, vil du få sparring og bistand med blik for det sted, du er i dit ledelsesliv, fra din centerchef og centerets stedfortræder. Vi vægter lederuddannelse højt og forventer, at alle ledere har - eller starter på - en lederuddannelse indenfor de første to års ansættelse.

Vi prioriterer at nye kollegaer får en mentor og et godt introforløb til afdelingen, centeret og organisationen.

Vi har for nyligt ansat en afdelingsleder i hendes første lederstilling i en anden afdeling i centeret. Trine fortæller, at hun forud for sin ansættelse som leder, havde hørt mange historier om, at man som leder står meget alene. Heldigvis er Trines egen historie en anden. 

”Jeg oplever ikke at stå alene. Jeg har en tæt og lokal ledermakker og et stærkt samlet lederteam at trække på. Vi har et formaliseret sparringsrum, vi deler viden på ledermøderne og så har vi desuden en stærk kultur for mere uformelt at opsøge og give hinanden hjælp og sparring.”

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37 timer

Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest.

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til centerchef Mette Thorsgaard Erhardsen på telefonnummer 21 34 52 88, eller stedfortræder og p.t. fungerende afdelingsleder for hus 4 og 5 Torben Nygaard Hansen på telefonnummer 41 85 65 70 (holder ferie i uge 30, 31 og 32).

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist: 20 august 2023.

Udvælgelse af kandidater til samtale foregår mandag den 22. august.

Vi forventer, at 1. samtale afholdes den 25. august og 2. samtale den 29. august.

Om os
Bocenter Tranbjerg hører under Center for Bosteder til Voksne, der er en del af Voksne, Job og Handicap i Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse (MSB) i Aarhus Kommune. 

I Center for Bosteder til Voksne samles 5 større bosteder hvoraf flere har interne aktivitetstilbud. Alle 5 bosteder er kendetegnede ved at bestå af flere mindre specialiserede/målgruppeopdelte bo-enheder. Der bor borgere med meget forskelligt støttebehov i alle tilbud, hvor nogle har behov for konkret hjælp til alle aspekter af livet imens andre primært har behov for vejledning.
  

 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

20-08-2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Trankærgårdsvej 118, 8310 Tranbjerg J

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/afdelingsleder-til-center-for-bosteder-til-voksne/8hl7zu/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5881881

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet