AFDELINGSLEDER TIL CENTER FOR SÆRLIG JOBRETTET INDSATS

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Center for Særligt Jobrettet Indsats søger vi pr. 1. juni 2024 en afdelingsleder til kommunens tværgående sanktionsenhed. Der er tale om en fast stilling på 37 t. ugentligt 

Ansættelsesstedet er på Jægergården, Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C.

Om jobbet:
I Center for Særlig Jobrettet Indsats varetager vi den beskæftigelsesrettede indsats for aktivitetsparate modtagere af kontanthjælp og overgangsydelse over 30 år, samt kommunens samlede Sanktionsenhed. 

Den ledige stilling er i vores sanktionsenhed, som understøtter kommunens beskæftigelsesindsats på tværs af centre og driftsområder. Sanktionsenheden er en by-dækkende enhed og varetager den tværgående sanktions- og rådighedsvurdering for alle kommunens borgere på offentlig forsørgelse. Centret er en del af driftsområdet Job, Udsatte og Socialpsykiatri i Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse.

Vi er i centret optaget af at udvikle den virksomhedsrettede og tværfaglige indsats og arbejder for at flere borgere opnår beskæftigelse. Vi sætter borgeren i centrum for indsatsen og arbejder målrettet med at understøtte den ledige i at deltage aktivt og tage ansvar for egen jobsøgning. 
Vi arbejder med den virksomhedsrettede vinkel ud fra tesen om, at man bliver klar til arbejdsmarkedet  arbejdsmarkedet. Det betyder, at borgerens jobmål samt udvikling af arbejdsevnen bedst nås, når borgeren løser relevante arbejdsopgaver på en ordinær arbejdsplads og er en del af et kollegialt fællesskab. Indsatsen bygger derudover på en viden om, at langt de fleste borgere har mulighed for at bidrage til arbejdsmarkedet, hvis der etableres det rette jobmatch, og der tages de nødvendige skånehensyn på arbejdspladsen.  

Du kan læse mere om Aarhus Kommunes beskæftigelsespolitik og vores virksomhedsstrategi på vores hjemmeside her.

Kerneopgaven for Sanktionsenheden er at sikre en ensartet, kontinuerlig og målrettet indsats i arbejdet med ikke blot de borgere, der betjenes i den øvrige del af centret – men alle borgere på tværs af målgrupper og centre, der kan sanktioneres efter Lov om Aktiv Socialpolitik (LAS). Målet er at øge borgerens rådighed ift. de igangsatte beskæftigelsesrettede indsatser og ikke, at der gennemføres flest mulige sanktioner. 

Som leder af Sanktionsenheden vil du således – udover at få ansvar for den faglige- og personalemæssige ledelse internt i afdelingen – også få ansvar for at sikre vidensdeling og samarbejde på tværs af kommunen og de mange eksterne samarbejdspartnere.

Vi er ca.130 ansatte i Center for Særlig Jobrettet Indsats fordelt i fem afdelinger:  

  • Fire afdelinger varetager den beskæftigelsesrettede indsats for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år
  • Og en afdeling der varetager den tværgående rådighedsvurdering for alle kommunens borgere på offentlig forsørgelse

Området ledes af én centerchef og du vil sammen med de øvrige 4 afdelingsledere blive en del af vores ledelsesteam i et tværgående samarbejde. 

Som afdelingsleder vil du få ansvaret for den daglige drift og den personalemæssige og faglige ledelse af ca. 15 dygtige og dedikerede medarbejdere. 
Vi har et klart mål om at skabe mere effekt og stærkere resultater for borgerne, ved at blive skarpere på vores interne samarbejde og en fælles beskæftigelsesfaglig indsats. Vi arbejder endvidere med data i indsatsen og fokus på data og vidensinformeret ledelse. 

Arbejdet som afdelingsleder hos os omfatter følgende opgaver: 

  • At medvirke til at gennemføre centerets mål med respekt for borgere og virksomheder og igennem relevante faglige indsatser
  • At tilrettelægge arbejdet i samarbejde med medarbejderne efter faglige mål, værdier og administrative krav, så det inspirerer, motiverer, udfordrer og stiller udviklingsorienterede krav til medarbejderne
  • At sikre en høj trivsel og et godt arbejdsmiljø i afdelingen 

Din profil:
Som afdelingsleder i Center for Særlig Jobrettet Indsats er du en nøgleperson, hvor troværdighed, respekt og engagement er de grundlæggende værdier over for de mennesker, vi møder - både internt og eksternt.  Vi forventer derfor, at du vil praktisere en samarbejdende, involverende og ikke mindst tillidsskabende ledelsesstil, hvor følgeskab er et helt centralt element i din funktion.

Vi forventer, at du:   

  • Har indgående kendskab til beskæftigelseslovgivningen – gerne til sanktionsbestemmelserne -og arbejdet i en politisk ledet organisation og kan omsætte dette til praksis. 
  • Er synlig, kompetent og udviklingsorienteret og kan omsætte strategi til handling med engagement og troværdighed
  • Har gode formidlingsevner
  • Vægter dialog og samarbejde og er indstillet på at indgå i et lederteam, som tager fælles ansvar for opgaverne på tværs af fagområdet
  • Kan skabe mening, sammenhænge og retning sammen med medarbejderne.
  • Kan læse og forstå menneskelige relationer og kan reflektere over værdier og egen ledelsesstil
  • Kan omsætte ”Borgerens MSB”, Aarhuskompasset og vores virksomhedsstrategi til handling og tror på, at målgruppen og den enkelte borger kan opnå en tilknytning til arbejdsmarkedet på trods af eventuelle udfordringer

Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder et spændende lederjob med en høj grad af selvstændigt ansvar, løbende ledelsesmæssig sparring, inddragelse i beslutningsprocesser og ikke mindst dygtige og engagerede medarbejdere og lederkolleger. 

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: Fuldtid

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Mette Skou Seiersen på telefon +4541855968.

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist:  02-04-2024
 
Vi forventer, at holde samtaler d. 09-04-2024

Om os
Centeret er en del af driftsområdet Job, Udsatte og Socialpsykiatri i Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse.
I centeret varetager vi den beskæftigelsesrettede indsats for aktivitetsparate modtagere af kontanthjælp og overgangsydelse over 30 år. Vi er ca. 130 ansatte fordelt i fem afdelinger. Fire afdelinger arbejder med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år. Herudover driver vi den bydækkende Sanktionsenhed, som vurderer borgers rådighed. Fælles for alle afdelingerne er, at vi arbejder tæt sammen i et teamsamarbejde mellem jobkonsulenter og virksomhedskonsulenter. På vores hjemmeside kan du læse mere om Center for Særlig Jobrettet indsats

  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

02-04-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6017869

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet