Beboerserviceekspert: Kommunikativ rolle med klagehåndtering og procesforbedring hos AAB Aarhus

dato

Motiveres du af at levere god beboerservice, selv i klagesituationer og af at bruge læring som afsæt til udvikling i en organisation?

Er du stærk til kommunikation og formidling? Og kan du arbejde på tværs af en organisation? Så er det dig, vi søger! Vi har brug for en dedikeret medarbejder, der kan hjælpe med at forklare og kortlægge baggrunden for vores procedurer og beslutninger fx i en fraflytning – også når vores lejere ikke er enige.

Du vil få en central rolle i samarbejdet med forskellige medarbejdergrupper på tværs af organisationen. Din indsigt vil være værdifuld for fx. Vores synspraksis og for videreudvikling af vores beboerservice. Du vil samarbejde tæt med et korps af synsansvarlige i driftsorganisationen, juridisk afdeling og gruppen af serviceassistenter. Din opgave bliver at sikre en god og professionel sagsbehandling og du vil komme til at behandle sager af varierende omfang og kompleksitet. Dit arbejde vil have stor betydning for vores organisations kerneopgave – nemlig at udleje gode boliger til alle.

Opgaver
  • Behandle klager vedrørende fraflytninger og sager om huslejekompensation
  • Indsamle og analysere viden fra hele organisationen i overensstemmelse med gældende lovgivning
  • Fortolke lovgivning og formidle din viden videre både til kollegaer, bestyrelser og lejere.
  • Udvikling af nye løsninger og tiltag
  • Detaljeret journalisering af alle behandlede klager
  • Skabe overblik og forenkle processerne
  • Hjælpe serviceassistenter med administrative opgaver og telefonisk betjening

Er vi et godt match?

Vi forestiller os, at du kommer med en baggrund fra en lignende stilling i branchen, den almene boligsektor eller boligadministration - eller vigtigst af alt, har lyst til at lære og finder området spændende.

Som person forventer vi, at du har en positiv indstilling, er serviceminded og samarbejdsvillig og trives med at løse opgaverne selvstændigt og systematisk.

Derudover ser vi gerne at:

  • Du er ansvarsbevidst og besidder et godt humør.
  • Du kan bevare overblikket, også ved mange opgaver.
  • At du arbejder selvstændigt, struktureret og driftsorienteret, så vi kommer i mål med sagerne med kvalitet og i rette tid.
  • Kan kommunikere tydeligt skriftligt såvel som mundtligt, og du arbejder ud fra at bidrage til videndeling og samarbejdet i organisationen.
  • Du evner at sætte dig ind i forskellige problemstillinger, fortolke lovgivning og formidle din viden videre både til kollegaer, bestyrelser og lejere.
  • Du har flair for IT og er systemstærk.
  • Er handlekraftig, beslutningsdygtig og fleksibel i opgaveløsningen.

Hvad kan vi tilbyde
  • En god arbejdsplads – med inkluderede fællesskaber og godt humør.
  • Engagerede og kompetence kolleger i driftsområde Nord og på tværs af medarbejdergruppen. af serviceassistenter og synskorpset.
  • Gode muligheder for personlig udvikling.
  • Sociale arrangementer og ERFA-dage.
  • Pensionsordning og sundhedsforsikring.
  • Mulighed for hjemmearbejde.
  • Vi gør os umage med at tage godt imod dig og tilrettelægger en skræddersyet introduktion til dig. Vi er også en organisation der vægter trivsel og muligheder for videreuddannelse.

Om AAB Aarhus

AAB er Jyllands største almene boligorganisation med boliger i Aarhus og omegn. Vi beskæftiger ca. 160 medarbejdere fordelt på administration og drift. Driftsafdelingen er opdelt i fire driftsområder, som hver har sit servicecenter. Derudover består afdelingen af 11 teams, der varetager de daglige drifts- og vedligeholdelsesopgaver.

Vores fire servicecentre – Midt, Vest, Syd og Nord – er omdrejningspunktet for service og kontakt med boligafdelingerne. De 11 teams leverer service inden for fx renholdelse, ind- og udvendig vedligeholdelse og syn af boliger og beboerservice.

Du vil referere til servicelederen i driftsområde Nord. Men dine arbejdsopgaver går på tværs af alle fire driftsområder og de 11 teams. Din dagligdag vil være på servicecenteret som er et centralt omdrejningspunkt for det daglige samarbejde mellem beboere, afdelingsbestyrelser og AAB.

AAB’s kommunikationsstrategi bygger på principperne i HÅP: Hjælpsom, Åben og Professionel. Denne strategi fungerer som en fælles ramme, der sikrer en ensartet kommunikationsoplevelse på tværs af organisationen. Uanset hvor og hvordan beboere og samarbejdspartnere er i kontakt med en medarbejder, skal de opleve AAB som en sammenhængende og imødekommende organisation.

Tiltrædelse: Vi ønsker stillingen besat fra 1. juni 2025 eller snarest derefter.

Bemærk: Vi modtager kun ansøgninger gennem www.aabnet.dk

Vi læser ansøgninger løbende og i ansættelsesforløbet er der en 1. samtale og en 2. samtale. Til 2. samtale får du tilsendt en case du skal forberede inden samtalen. Casen vil vi anvende som et dialogværktøj i samtalen.

Løn og ansættelsesforhold sker efter gældende overenskomst mellem BL, Dansk Erhverv og HK. Se mere på www.bl.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Arbejdernes Andels Boligforening, Langelandsgade, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-05-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/a766fbff-48cf-4c02-af40-1bf96a0b811b

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet
Boliger til salg i Aarhus

FÅ TRE GRATIS SALGSVURDERINGER AF DIN BOLIG

FÅ TRE GRATIS SALGSVURDERINGER

Adresse
Dine oplysninger deles med op til tre lokale ejendomsmæglere, som efterfølgende vil kontakte dig vedr. salgsvurdering.