Bliv administrationschef hos Danmarks største musikkonservatorium og få ansvaret for økonomi, HR og strategisk udvikling

Profilbillede
dato

Det Jyske Musikkonservatorium (DJM) søger en administrationschef med strategisk tæft, solidt administrativt og økonomisk overblik og med stærke relationelle kompetencer.

Vi søger en lederprofil, der kan indgå i ledelsen af Danmarks største musikkonservatorium og lede og udvikle vores administrative funktioner med fokus på fortsat sund drift af konservatoriet. Vores kommende administrationschef er ambitiøs, en udpræget holdspiller og kan spille en stærk rolle i at forme og implementere konservatoriets strategiske mål.

Som administrationschef træder du ind i rektoratet, hvor du sammen med rektor og vicerektor skal bidrage til et levende og engageret uddannelsesmiljø for konservatoriets studerende og ansatte, og hvor vi sammen driver DJM’s strategiske udvikling. Det er afgørende, at du ser dig selv og de administrative funktioner som en del af den samlede kerneopgave, og at du sammen med både rektoratet, den øvrige ledelse og medarbejderne kan bidrage proaktivt ind i alle konservatoriets opgaver, med fokus på, at vi lykkes i fællesskab.

Det Jyske Musikkonservatorium har i dag en velfungerende administration med dygtige og dedikerede medarbejdere. Du får ansvaret for økonomi og nøgletal, HR, administration samt ansvaret for særlige opgaver under strategien.

Om Det Jyske Musikkonservatorium Det Jyske Musikkonservatorium er en videregående kunstnerisk uddannelsesinstitution under Kulturministeriet. Konservatoriet udbyder et bredt spektrum af uddannelser inden for klassisk, rytmisk og elektronisk musik på bachelor-, kandidat- og solistniveau. Dertil kommer en række efter- og videreuddannelser.

Konservatoriet er også et kulturhus, der faciliterer et væld af koncerter, kunstnermøder, talks, seminarer og konferencer. Konservatoriet har afdelinger i Aarhus, Aalborg og Holstebro og har ca. 420 studerende, 60 fastansatte undervisere, ca. 100 timelærere og 30 teknisk/administrativt personale.

Jobprofil Dine opgaver bliver at lede og optimere interne processer, sikre sund og sikker økonomistyring, producere nøgletal og analyser samt ansvar for HR-området, biblioteket, studieadministration, internationalisering og særlige opgaver ift. strategien.

Administrationschefen bliver blandt andet ansvarlig for følgende opgaver:

  • Administrationen - ledelse af studieadministrationen og IT på alle 3 afdelinger, generel bestyrelses- og ledelsesunderstøttelse samt opgaver i forbindelse med akkreditering, rammeaftaler og årsrapporter mv.
  • Økonomi - herunder ledelse af økonomimedarbejdere, budgetlægning - og opfølgning, analyser, nøgletal, kontakter og eksterne projektmidler.
  • HR-området - herunder ansættelser og afskedigelser, personalesager, kompetenceudvikling og arbejdsmiljø.
  • Strategi og udvikling - herunder arbejdet med diversitet, kunstnerisk medborgerskab, udviklingen af Holstebro-afdelingen samt samarbejde på tværs af kunstskolerne og andre samarbejdspartnere.
Om dig Vi forventer, at du

  • har en videregående uddannelse inden for administration, ledelse, økonomi eller tilsvarende
  • har erfaring med ledelse – gerne fra en uddannelsesinstitution
  • har stærke lederegenskaber med en dialogbaseret tilgang til ledelse og samarbejde
  • er venlig, imødekommende og bevarer overblikket, selv i pressede situationer
  • er handlekraftig og vedholdende, når det er påkrævet
  • viser forståelse for Det Jyske Musikkonservatoriums samlede ledelsesopgave og kan bidrage ind i rektoratets samlede ledelsesopgave
  • har en god økonomiforståelse, der bidrager til strategisk udvikling af organisationen og forståelse af langsigtede prioriteringer
  • kan formidle økonomi og nøgletal klart og forståeligt på mange niveauer (Kulturministeriet, bestyrelse, rektorat, organisation)
  • kan kommunikere på engelsk på højt niveau i både skrift og tale
  • prioriterer et inkluderende og mangfoldigt miljø for ansatte og studerende
Løn- og ansættelsesvilkår Stillingen er en åremålsansættelse på 5 år på overenskomstvilkår med mulighed for forlængelse. Stillingen er indplaceret som chefkonsulent med personaleledelse. Vi forventer at vores kommende administrationschef starter den 1. januar 2025.

Stillingen kræver tilstedeværelse på DJM's afdelinger i Aarhus, Aalborg og Holstebro, men det primære arbejdssted er Aarhus.

Administrationschefen refererer til rektor og indgår i rektoratet og konservatoriets ledergruppe.

Ansøgning Ansøgningen sendes via konservatoriets elektroniske ansøgningssystem via ansøgningsskema senest mandag den 28. oktober 2024 kl. 12.00.

Samtaler gennemføres af ansættelsesudvalget. Samtaler afholdes mandag den 4. november 2024 og en eventuelt 2. runde samtaler mandag den 11. november 2024.

Den motiverede ansøgning vedlægges relevant dokumentation for uddannelse og tidligere beskæftigelse.

Yderligere oplysninger For yderligere spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte rektor Keld Hosbond på mobil 5117 6461 eller på keho@musikkons.dk

Vi betragter forskellighed som en ressource, og opfordrer alle med de fornødne kvalifikationer til at søge stillingen; uanset alder, kønsidentitet, etnicitet og religiøs overbevisning.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus, Skovgaardsgade , 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-10-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6118772

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet