Bliv en del af teamet bag Aarhus' kommende naturhistoriske museum som projektudvikler eller projektplanlægger

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:

Vi søger to nye kolleger til at hjælpe med forberedelserne til at bygge en ny landmark af et naturhistorisk museum i Aarhus. Er du en erfaren projektudvikler (fundraiser) eller projektplanlægger – og har du lyst til at være med til at sætte et varigt præg på Aarhus – så læs videre her. 

Som en del af Projektsekretariatet for Nature & Science Museum vil du spille en vigtig rolle i at samarbejde med projektets mange interessenter, sikre fremdrift i projektet og forberede beslutningsmateriale til byråd/magistrat og museets bestyrelse. Du vil være med til at skaffe funding fra både danske og internationale fonde og bidrage til udvikling af finansieringsmodeller for museet. Med fokus på både helheden og detaljerne vil du hjælpe med at drive projektet frem mod målet: et nyt, ikonisk museum i Aarhus, der sætter naturhistorie og videnskab i centrum.

Vi tilbyder en travl, varierende og spændende hverdag med en høj grad af tillid og selvstændighed. Du vil få rig mulighed for at udfordre og udvikle dine faglige kompetencer i et team af kollegaer, der alle har stor interesse for udviklingen af Aarhus. Hos os får du dermed en arbejdsplads med et højt fagligt niveau, hvor der samtidig er et godt kollegialt miljø.

Vi tilbyder to projektansættelser frem til december 2026, med mulighed for et års forlængelse, hvor du vil blive en del af Projektsekretariatet for Nature & Science Museum. 

  1. Projektudvikler/fundraiser hvor hovedopgaven er fondsarbejde
  2. Projektplanlægger hvor hovedopgaven er projektstyring

Om Nature and Science 

Et nyt Nature & Science Museum er et ambitiøst udviklingsprojekt. Vi ønsker at udvide Aarhus’ i forvejen markante internationale profil på museumsområdet og planlægger derfor at etablere et nyt Natur- og Science museum på havnefronten i Aarhus som en markant og banebrydende landmark for natur og naturvidenskab. Det nye museum vil skabe store oplevelser og forene naturhistorie og naturvidenskab i en bæredygtig retning.  

Om det nyoprettede projektsekretariat 

I forbindelse med at udforme og udtænke det nye museum, er der etableret et projektsekretariat for Nature & Science Museum i Borgmesterens Afdeling i Aarhus Kommune.Projektsekretariatet er en del af kontoret Sekretariat, Projekt og Analyse. I projektsekretariatet vil der være tilknyttet 4 medarbejdere og en projektdirektør, som har det faglige ansvar, mens den personalemæssige ledelse vil ske af ledelsen i kontoret. Medarbejderne vil desuden indgå i opgavevaretagelsen i Borgmesterens Afdeling på samme vilkår som øvrige medarbejdere i kontoret.

Projektsekretariatet kommer til at varetage følgende opgaver:

  • Udarbejde vision og indhold af Nature & Science Museum i samarbejde med Naturhistorisk Museum.
  • Konceptudvikle projektet med fokus på fundraising og eksterne finansieringsmuligheder.
  • Sikre samarbejde mellem museets bestyrelse og Aarhus Kommune. 
  • Understøtte det politiske niveau i Aarhus Kommune og museets bestyrelse.
  • Sikre ekstern involvering og kommunikation af projektet. 
  • Forberedelse og gennemførelse af arkitektkonkurrence.
  • Forberedelse og gennemførelse af udbud.
  • Sekretariatsbetjening af borgmester og stadsdirektør.

I Sekretariat, Projekt og Analyse betjener vi borgmesteren og den øverste ledelse. Du kommer til at indgå i et kontorfællesskab med 23 fagligt dygtige og engagerede kolleger. Vi har en omskiftelig hverdag, hvor den politiske virkelighed er med til at forme ugens gang. Som ny kollega bliver du en del af en behagelig arbejdsplads med let til smil, støtte og sparring. Vi har en uhøjtidelig omgangstone og et godt kollegialt fællesskab.

Sekretariat, Projekt og Analyse varetager sekretariatsbetjening, koordinering samt projekt- og analyseopgaver i Borgmesterens Afdeling og i Aarhus Kommune som helhed. Kontoret er omdrejningspunkt for sager og strategiske projekter og fungerer som fælles indgang for kommunens øvrige magistratsafdelinger. 


Din profil:
Kandidat 1: Projektudvikler/Fundraiser

Vi søger en visionær projektudvikler med fokus på finansiering og indholdsudvikling inden for kulturprojekter. Som projektudvikler vil du være ansvarlig for at etablere og lede processer med finansieringspartnere, herunder både danske og internationale fonde samt fundraising. Det er afgørende, at du har en solid forståelse for økonomi og erfaring med fonde, så du kan bidrage til at realisere projektets visioner og, sammen med museets ledelse, være med til at sikre, at projektet opnår den nødvendige finansiering.

Vi forventer, at du har et kendskab til kulturområdet, og det er en fordel, hvis du har erfaring med offentlig virksomhed. Du vil spille en central rolle i at udvikle og formidle indhold og vision for museet. Gode formuleringsevner er essentielle, da du skal kunne præsentere komplekst materiale på en klar og inspirerende måde, både på dansk og engelsk.

 

Kandidat 2: Projektplanlægger

Vi søger en erfaren medarbejder til at arbejde med projektstyring af det komplekse udviklingsprojekt. Du vil indgå i et tæt samarbejde med den projektansvarlige leder og bidrage til at styre projekterne sikkert gennem alle faser. Din forståelse for forskellige projektfaser og evnen til at finde løsninger i samarbejde med interessenter er afgørende for at sikre fremdrift i projektet.

Vi forventer, at du har erfaring med strategi, planlægning og udvikling af projekter, gerne inden for kulturområdet. Du bliver ansvarlig for at planlægge, følge op på projektets mål samt styre tidsplaner og budgetter. En byggeteknisk forståelse, herunder samarbejde med eksterne rådgivere eller entreprenører, vil være en fordel.

Som medarbejder arbejder du systematisk og struktureret med et skarpt fokus på vision og detaljer. Derudover vil du være ansvarlig for udarbejdelse af beslutningsmateriale til den politiske proces. Det er vigtigt, at du har stærke kommunikationsevner på dansk og er i stand til at kommunikere effektivt på engelsk, både skriftligt og mundtligt.


Fælles for begge stillinger:
Fælles for begge stillinger er, at du har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau. Dertil er det vigtigt, at du har analytisk sans og forstår at sætte din viden i spil både skriftligt og mundtligt. Du skal trives med mennesker på alle niveauer. Du har en stærk organisationsforståelse, herunder for det politiske niveau. 

Du skal kunne indgå i en tæt samarbejds- og løsningsorienteret projektgruppe med stærke relationer til eksterne samarbejdspartnere. Da vi er et lille team, bliver du en vigtig del af den daglige opgaveløsning, hvor dit faglige og sociale engagement vægtes højt. Derfor skal du kunne arbejde effektivt med kompleksitet og et højt fagligt niveau. Du skal være klar på, at stillingen kan indebære deltagelse i møder udenfor normal arbejdstid. Arbejdsmængden i projektsekretariatet vil naturligt variere, hvor nogle perioder vil være mere travle end andre. Du skal derfor være klar på at hjælpe til, der hvor vi har mest brug for det.

Derfor skal du vælge os:
Du får:

  • Får lov til at arbejde på et signaturprojekt, der er med til at udvikle Aarhus.
  • Et dynamisk og afvekslende arbejdsliv, hvor du kan gøre en forskel.
  • En spændende arbejdsplads, hvor to uger ikke er ens.
  • En arbejdsplads med højt fagligt niveau med mange udfordringer og spændende arbejdsopgaver, samt gode muligheder for faglig og personlig udvikling. 
  • Fleksibel arbejdstid og mulighed for aftale om hjemmearbejde, når det passer med opgaverne
  • Gode kollegiale rammer med venskabelig og humoristisk omgangstone.

Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingerne er tidsbegrænset i 2 år med ansættelse i perioden 1. januar 2025 til 31. december 2026 med mulighed for forlængelse i et år.

Begge stillinger er på 37 timer ugentligt og aflønnes efter overenskomst/forhandling med den relevante faglige organisation. 

Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. 

Ansættelsen er forankret i Borgmesterens Afdeling, men kan på et senere tidspunkt overgå til anden organisationsform.


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til projektdirektør Hardy Pedersen (tlf. 29 33 53 64). 

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansøgning med relevante bilag bedes fremsendt elektronisk senest den 17. november via nedenstående link. 

Første samtalerunde afholdes den 22. november. Eventuel anden samtalerunde afholdes den 28. november. Aarhus Kommune ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion og nationalitet til at søge.


Om os
Sekretariat, Projekt og Analyse er en del af Borgmesterens Afdeling med ca. 400 ansatte. 

Borgmesterens Afdeling varetager de centrale opgaver i Aarhus Kommune inden for politisk betjening, økonomi, HR, jura, it, integration, samt erhvervsudvikling. 

Vil du vide mere om Borgmesterens Afdeling, så se på: https://aarhus.dk/borgmesterensafdeling


Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle. 

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Naturhistorisk Museum Aarhus

Du kan læse mere om det eksisterende Naturhistoriske Museum på Naturhistorisk Museum.
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Rådhuspladsen 2, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6141957

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet