Bliv en dygtig virksomhedskonsulent og åbn døre for jobsøgere!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du vejlede jobsøgere og åbne døre hos virksomheder?

Vi søger pr. 1. august to resultatorienterede virksomhedskonsulenter, der lige som os, kan lide at understøtte jobsøgere, hvor udfordringerne strækker sig ud over ledighed. 

Der er tale om midlertidige stillinger på 37/t om ugen frem til 31/7 2025.

Kort beskrivelse af centeret:

I Center for Dagpenge, Job og Karriere er der ca. 125 medarbejdere fordelt på 5 afdelinger. Vi har en bred samarbejdsflade til de aarhusianske virksomheder, hvor fokus på virksomhedernes efterspørgsel er med til at sikre effekt og resultater i beskæftigelsesindsatsen. Målet er at tilbyde en indsats, der bringer borgeren hurtigst muligt i job, og samtidig sikrer et godt match mellem virksomhed og ledig.

Om jobbet:

Vi søger to kolleger, der kan indgå i en stor gruppe af job- og virksomhedskonsulenter i den ene af to afdelinger for akademikere og professionsbachelorer. Hovedfokus i jobbet vil være at understøtte et mindre team af jobkonsulenter med særligt fokus på borgere, hvor problemstillingerne kan være af fysisk, psykisk eller social karakter.

I ”Genvej til job” indsatsen har de fleste borgere været igennem en sygemelding eller er måske i risiko for at blive sygemeldt. De er alle dagpengemodtagere og står til rådighed hos deres a-kasser. Derfor er indsatsen altid jobvendt, men vi sikrer ved en håndholdt og dedikeret indsats, at jobsøgers udfordringer adresseres sideløbende med jobsøgningsprocessen.

Arbejdsopgaver:

  1. At lave opsøgende kontakt til virksomheder for at afsøge muligheder og afdække behov for arbejdskraft. Du skal være indstillet på telefoncanvas og virksomhedsbesøg
  2. At skabe det rette match mellem jobsøgendes kompetencer og virksomhedernes efterspørgsel 
  3. At etablere virksomhedspraktikker, løntilskud og isbryderordninger
  4. At medvirke aktivt til opfyldelse af teamets mål
  5. At deltage aktivt i kampagner og events 
  6. At dokumentere indsatsen i vores fagsystem

Vi søger en kollega der:

  • kan arbejde selvstændigt og selvdrevet med virksomhedskontakt
  • har erfaring med virksomhedsopsøgende arbejde og gerne har et veludbygget virksomhedsnetværk, du kan bringe i spil
  • har en interesse i og forståelse for målgruppens udfordringer og problemstillinger
  • kan arbejde i et team på tværs af afdelinger
  • arbejder fokuseret, systematisk og resultatorienteret, så du medvirker til at teamet når sine måltal
  • kan kommunikere på engelsk 
  • Kan indgå professionelt i samarbejdet med erhvervslivet
  • har en relevant uddannelse og kendskab til målgruppen 

Derfor skal du vælge os: 
Vi er en spændende arbejdsplads i en af landets største kommuner, som har mod på at udfordre og tænke nyt. Vi kan tilbyde et alsidigt og udfordrende job i en organisation under stadig forandring. 

Du bliver en del af et stærkt kollegaskab med højt til loftet, fleksible arbejdsvilkår, mange udfordringer og spændende arbejdsopgaver samt gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Vi er ambitiøse, fleksible og alle hjælper, når det brænder på.

Løn og ansættelsesvilkår:

Ansættelsesvilkår vil være i henhold til overenskomst mellem KL og HK eller DS. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

Hvis du vil vide mere:
Vi er et mindre team, der sætter en ære i at være tilgængelige med kollegial sparring, vi har let til smil og en god, indbyrdes dialog.

Hvis du har yderligere spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Anita Gandrup Ernst på tlf. 41 85 65 90 eller mail angae@aarhus.dk

Ansøgning:
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansøgningsfrist: 13.06.2024.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 21. eller 24. juni 2024.
 

Tiltrædelse: 1. august 2024

Om Job og Virksomhedsservice:
Jobcenter Aarhus, Job og Virksomhedsservice er ét af seks driftsområder i Aarhus Kommunes Magistrat for Sociale Forhold og Beskæftigelse. Vi består af tre centre, hvoraf to er placeret i Værkmestergade og ét på Silkeborgvej. Vi har et tæt samarbejde med de lokale virksomheder og er optaget af, at udvikle og kvalificere den virksomhedsrettede indsats for vores borgere via vores Virksomhedsstrategi, som er den styrende strategi i vores daglige arbejde.

Du kan læse mere om Aarhus kommunes beskæftigelsespolitik og virksomhedsstrategi på vores hjemmeside:  

https://www.aarhus.dk/demokrati/politikker-og-planer/erhverv-og-beskaeftigelse/

 

  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

13-06-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 5, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6053652

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet