BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du solid erfaring med offentlige regnskaber og revisionsfaglige opgaver? Kan du sikre den røde tråd fra bogføring til årsregnskab i én af Danmarks største offentlige fonde? Er du en dygtig og nærværende personaleleder med blik for dine medarbejderes faglige og personlige udvikling? Og trives du samtidigt i et uformelt men tempofyldt miljø med højt til loftet, plads til humor og store ambitioner? Så har du nu muligheden for at få en nøglerolle i vores velfungerende finansielle team i Innovationsfonden med gode muligheder for at sætte din faglighed og ledelseserfaring i spil i både opgaveløsning, organisering og samarbejde.
Vi skaber fremtidens fundament
I Innovationsfonden investerer vi hver dag i landets dygtigste forskere, vidensiværksættere og virksomheder, der med innovative idéer, viden og teknologi styrker Danmark og samfundets bæredygtighed. I 2024 investerer fonden små 2 mia. kr. i nye forsknings- og innovationsprojekter, og fonden har en samlet investeringsportefølje på mere end 7 mia. kr. med behov for aktiv faglig og økonomisk opfølgning. Det er en spændende og væsentlig samfundsopgave, vi løser – og den kan du nu blive en del af!
Sammen med 75 engagerede og dygtige kolleger, der brænder for at gøre gode idéer til virkelighed, bliver du en vigtig del af Innovationsfondens maskinrum – og får sammen med dit team en meget central rolle i udøvelsen af den økonomiske styring og kontrol.
Afdelingen og dine opgaver
Du vil blive ansat i afdelingen for Økonomi, Jura & Styring og vil få det daglige ansvar for teamet for Projekt- & Institutionsøkonomi (PRINS) og dets ca. 10 dygtige og engagerede medarbejdere. Teamet løser en lang række af fondens opgaver inden for økonomistyring, regnskab, revision og kontrol og bidrager derved sammen med de øvrige administrative og programfaglige kolleger til at understøtte fondens strategi og vision.
Du vil få et særligt ansvar for at tilvejebringe og implementere ny viden på områderne for regnskab, revision og kontrol, men det forventes derudover, at du tager ansvar for tværgående opgaver i fonden samt bidrager proaktivt og engageret til vores velfungerende chefteam. Du får direkte reference til fondens CFO.
Dine vigtigste opgaver bliver at sikre:
- faglig retning, kvalitet og tempo i PRINS teamets mange drifts- og udviklingsopgaver
- en kundeorienteret økonomisk rådgivning af Innovationsfondens bevillingshavere i både skrift (kommunikation i e-grant og funktionspostkasse) og tale (telefonisk kontaktcenter)
- opdatering, kvalitetssikring og forankring af fondens regnskabsinstruks
- korrekt og rettidig regnskabsaflæggelse og udarbejdelse af årsrapport
- løbende monitorering og afstemning af finanskonti og kapitalbevægelser
- udvikling af relevante styringstavler på økonomiområdet i samarbejde med fondens team for BI, Impact og IT
- videreudvikling af fondens koncept for økonomisk opfølgning og revision af eksterne bevillinger, herunder en samlet Anti Fraud Policy
- løbende dialog med eksterne stakeholders såsom Rigsrevisionen, fondens revisor og relevante fagkontorer i Uddannelses- og Forskningsstyrelsen samt Økonomistyrelsen
- bidrag til analyser, bestyrelsesoplæg, årsrapport mm. i samarbejde med CFO og det øvrige Finansteam
- kontinuerlig optimering, effektivisering og forankring af alle økonomiprocesser, herunder robust systemunderstøttelse i hhv. Navision, e-grant og Power BI
- løbende sparring med kolleger og ledelse på tværs af fonden i økonomiske og revisionsfaglige spørgsmål samt udarbejdelse af solide økonomiske beslutningsoplæg inden for eget fagområde
- rene kontorfaciliteter og god intern service (Facility Management) i samarbejde med leverandøren og dedikerede medarbejdere
Vi forestiller os, at du er uddannet cand.merc.aud. eller HD(R), cand.oecon. eller lignende. Alternativt har du en anden økonomisk uddannelse med mange års erfaring inden for offentlig revision og regnskab. Det vil være et særligt plus, hvis du har kendskab til administration af offentlige forskningsbevillinger. Du har stor erfaring med personaleledelse, er fuldt fortrolig med Navision og besidder dyb indsigt i bevillingsadministrative IT systemer, gerne e-grant.
Du bliver en del af et stærkt engageret miljø, hvor du vil blive udfordret både fagligt og personligt. Det er en fordel, hvis du har:
- en stærk revisionsmæssig faglighed og høje analytiske kompetencer
- viden om relevant lovgivning og teori inden for dit fag
- gode IT-kundskaber og evnen til hurtigt at sætte dig ind i nye systemer
- skarpt blik for detaljen med øje for helheden
- kompetencer som selvstændighed, initiativrigdom og stort engagement
- gode relationelle egenskaber og formår at skabe gode rammer i samarbejdet med både kolleger og eksterne samarbejdspartnere
- lysten til at bruge din faglighed til at udfordre og effektivisere arbejdsgange
- evnen til at samarbejde, tage ansvar og lære fra dig
Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads med dedikerede og fagligt stærke kolleger, hvor vi prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi mener nemlig, at en god kultur med dialog og samarbejde er forudsætningen for, at vi lykkes. Derfor er her plads til grin i den travle hverdag. Samtidig får du gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv.
Løn og ansættelsesvilkår
Du ansættes i Innovationsfonden efter overenskomst mellem Finansministeriet og relevant faglig organisation. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.
Stillingen er på fuld tid og med ansættelsesstart pr. 1. juli 2024 eller snarest herefter.
Arbejdsstedet er Innovationsfonden, Europaplads 2, 8000 Aarhus C.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte CFO Michael Friis Lindinger på tlf. 6190 5090.
Søg stillingen
Klik på knappen ”søg stillingen”.
Vi skal have din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante dokumenter senest den 5. juni 2024.
Der kan i forbindelse med rekrutteringsprocessen blive anvendt personlighedstest. Denne kan om nødvendigt blive udført af tredjepart.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Århus Europa plads, Europa Plads , 4 sal, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6052845