Bliv job- og uddannelseskonsulent og gør en forskel for familier i Tilst

Profilbillede
dato

Brænder du for at skabe mærkbare forskelle for familier gennem tværfaglig koordinering er det måske dig vi søger. 
Vi søger en Job-/uddannelseskonsulent som er uddannet socialrådgiver/socialformidler og som har myndighedserfaring fra beskæftigelsesområdet. Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt, med tiltrædelse 1. december 2024. 

Du vil blive ansat i ”Opgang Til Opgang” -Tilst som er forankret i Center for Særlig Jobrettet Indsats i driftsområdet Job, Udsatte og Socialpsykiatri 

Dit daglige arbejde vil foregå fra vores fremtidige fælles lokaler i Tilst og hos familierne. 


Om jobbet:
I september 2023 besluttede byrådet i Aarhus at gøre Opgang Til Opgang til en varig indsats og udbygge indsatsen. Derfor etableres et nyt team i Tilst. 

Opgang-til-Opgang er en helhedsorienteret tilgang til det relationelle velfærdsarbejde, der altid tager udgangspunkt i, hvad det gode liv er, for de borgere man arbejder for og med. 

Det handler om at give ledige forældre en bæredygtig tilknytning til arbejdsmarkedet, at få flere unge i uddannelse og fritidsjob, at fastholde flere børn i den gode skolegang, at rådgive og hjælpe familierne hvis der er/opstår udfordringer, at hjælpe med at komme i gang i nye fællesskaber og foreningslivet og derfor helt generelt forbedre både børnenes og de voksnes trivsel og sundhed og dermed familiens.  

Opgang til Opgang tager afsæt i relationel velfærd med et stærkt JobFirst perspektiv. 

Indsatsens fundament er den tværgående medarbejdersammensætning, som består af medarbejdere fra børn og unge-, sundheds-, beskæftigelses-, social- og fritidsområdet.  

Da der således er mange forskellige fokusområder, indebærer dette også at vi både arbejder i et forebyggende, udviklende/udredende/understøttende og et fastholdende perspektiv. 

Link til mere info om Opgang-til-Opgang: 

Aarhus viser nye veje til velfærd i udsat boligområde 

Evalueringsrapport Opgang til Opgang - SUS  

Socialrådgivere får pris for at gentænke beskæftigelsesindsats - Dansk Socialrådgiverforening (socialraadgiverne.dk)  

Opgang til Opgang viser vejen til velfærd i udsat boligområde - SUS  

Arbejdsopgaver som Job-/uddannelseskonsulent 
Dine opgaver vil være todelte – du skal både bruge din faglighed til at sikre at beskæftigelsesrettede myndighedsopgaver i alle familier overholder lovgivningen og klæde din kolleger på med relevant viden på området.  Derudover vil du, sammen med en kollega, være tovholder for en gruppe af de ca. 35 familier i indsatsen og have det overordnede ansvar for at håndtere de opgaver, som familierne ønsker hjælp til. Selvom I ikke nødvendigvis selv skal løse alle opgaverne, er det jeres ansvar at række ud til de rette kolleger eller eksterne samarbejdspartnere, der kan bistå med opgaveløsningen, hvis I ikke kan selv.

Din profil:

  • Du er modig – både i.f.t. de faglige opgaver, men også i.f.t. at blive udfordret på forskellige faglige perspektiver. 
  • Du brænder for at skabe bæredygtige forandringer hos familierne. 
  • Du har solide relationelle kompetencer – du er oprigtigt åben, undrende og nysgerrig på andres perspektiver, både borgernes og kollegernes og du skal kunne sætte dig i deres sted. 
  • Du har stærke koblingskompetencer - du vil investere i at indgå i et forpligtigende samarbejde med andre fagligheder, så den samlede kvalitet af jeres indsatser øges og du skal have sproglige evner, så du formår at forklare din kernefaglighed til kolleger og samtidig evne at koble dig på deres faglige meningsunivers. 
  • Du skal være med på at tænke ”ud af boksen” i.f.t. at opnå indsatsens målsætninger. 
  • Du trives med kompleksitet og kan rumme uforudsigelighed. 
  • Du har lyst til at indgå i et tværfagligt set-up, som indebærer at du holder af din faglighed som du er velfunderet i, men at du har samtidig, har lyst og mod på at bygge ovenpå ved at løse dele af opgaver som knytter an til andre fagligheder. 

Faglige kompetencer

  • Du har erfaring og viden om at arbejde med udsatte borgere og hvordan de kan hjælpes i job eller uddannelse eller eventuelt får afklaret deres arbejdsevne. 
  • Du er nysgerrig på betydningen af at have et job og hvordan dette kan indvirke positivt på den enkeltes liv. 
  • Du har et solidt kendskab til lovgivningen på beskæftigelsesområdet og formår at formidle dette til kolleger med en anden faglig baggrund. 
  • Du har erfaring med at have myndighedsansvar og er trænet i at træffe afgørelser på et juridisk grundlag. 
  • Du har gode skriftlige kompetencer og har erfaring med at arbejde med rehabiliteringsplaner. 

Derfor skal du vælge os:

  • Inspirerende kolleger der er engagerede, fagligt stærke og som med omsorg tør udfordre hinanden på måden at arbejde på. 
  • Muligheden for at udfordre dig selv både i.f.t. faglige opgaver og faglige perspektiver. 
  • En lille arbejdsplads med højt til loftet, tillid og risikovillighed som basistænkning, og hvor vi er forankret i, familierne ejer retten til at definere, hvad de gerne vil have vores hjælp til. 
  • Muligheden for et meningsfuldt arbejde med sårbare familier, der har komplekse udfordringer – og for at gøre en forskel. 
  • At du kan være med fra start i skabelsen af en tryg og anerkendende teamkultur med plads til diversitet både fagligt og personligt. 
  • Supervision og faglig sparring 
  • Indflydelse på tilrettelæggelse af eget arbejde. 

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår for socialrådgivere/formidler vil være i henhold til gældende overenskomst og lokale aftaler med DS/HK og KL. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer. 

Ansættelsen vil ske på vilkårene i den tillidsbaserede/selvtilrettelæggende arbejdstidsregistrering. Der kan forekomme eftermiddag/aftenarrangementer. 

Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende Offentligstraffe- og Børneattest 
  
Ugentligt timetal: Fuldtid

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Lone Merling Pedersen på telefon +4589403352.

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist:  20-10-2024
 
Samtaler forventes afholdt den 25-10-2024

Om os
Centeret er en del af driftsområdet Job, Udsatte og Socialpsykiatri i Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse. 
I centeret varetager vi den beskæftigelsesrettede indsats for aktivitetsparate modtagere af kontanthjælp og overgangsydelse over 30 år. Vi er ca. 130 ansatte fordelt i seks afdelinger. Fire afdelinger arbejder med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år. Herudover driver vi den bydækkende Sanktionsenhed, som vurderer borgers rådighed. Heraf kommer Opgang til Opgang til at udgøre en afdeling. Fælles for alle afdelingerne er, at vi arbejder tæt sammen i et teamsamarbejde. På vores hjemmeside kan du læse mere om Center for Særlig Jobrettet indsats 
 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

20-10-2024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-10-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6116563

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet