Bliv leder for vejledning, studieinformation og karriere på Aarhus BSS

Profilbillede
dato

Har du lyst til at bidrage til en sammenhængende og professionel administration på fakultetet Aarhus BSS? Vil du være med til at levere driftssikker service til fakultetets uddannelser, de faglige miljøer og til vores studerende, og er du samtidig udviklingsorienteret og i stand til at understøtte fakultetets strategiske mål? Så er du måske vores nye leder af afdelingen Vejledning, Studieinformation og Karriere.

Strategisk driftsleder med fokus på samarbejde og udvikling

Som leder for Vejledning, Studieinformation og Karriere står du i spidsen for én ud af seks afdelinger i fakultetets studieadministration, Aarhus BSS Studier. Afdelingen varetager en bred række opgaver inden for studie- og karrierevejledning, herunder studieinformation, studenterkommunikation, arrangementer, udveksling og fastholdelse af danske og internationale studerende, studiestart og forskellige karriereindsatser. Afdelingen omfatter også ”Aarhus BSS Student Services”, som er vores ”front-desk”, der håndterer henvendelser fra kommende, nuværende og tidligere studerende.

Du vil som personaleleder have det daglige personalemæssige og faglige ansvar for hele afdelingen. Afdelingen har p.t. 16 fuldtidsmedarbejdere samt ca. 30 deltidsansatte studentermedhjælpere og studenterstudievejledere.

Afdelingens kerneaktiviteter

Afdelingens kerneaktiviteter er studie- og karrierevejledning, som skal understøtte fakultetets strategiske prioriteringer og omfatter således:

  • Vejledningsindsatser i både det digitale og fysiske rum
  • Udvikling af fastholdelsesindsatser ud fra statistik og analyser af frafald for bl.a. førsteårsstuderende
  • Udførelse af målrettede indsatser inden for karriereområdet med fokus på arbejdsmarkedsrelevans og på at skabe gode jobmuligheder for vores dimittender danske såvel som internationale
  • Virksomhedssamarbejde i sammenhæng med karriereindsatser
  • Gennemførsel af trivselsindsatser og bidrag til udvikling af studiemiljøet
  • Studenterudveksling – både ud- og indkomne studerende
Alt foregår i tæt samarbejde med hele fakultetet, herunder de faglige miljøer og øvrige interne såvel som eksterne samarbejdspartnere. Dine gode relationelle evner og dit blik for faglig sammenhæng og høj kvalitet i opgaveløsningen kommer dermed i spil.

Som afdelingsleder for Vejledning, Studieinformation og Karriere samarbejder du bredt på fakultetet og universitetet som helhed. Du deltager i faglige netværk og arbejdsgrupper på tværs af universitetet og er i nogle sammenhænge selv den udførende og i andre sammenhængende en faglig sparringspartner for ledelsen eller for dine medarbejdere. Du har også en rolle i at bidrage til at udvikle og vedligeholde fakultetets partnersamarbejde med virksomheder og andre eksterne samarbejdspartnere i tæt samarbejde med studiechefen, de faglige miljøer og den øverste ledelse på fakultetet Aarhus BSS.

Ledelsesopgaven

Du indgår i lederteamet i Aarhus BSS Studier, som arbejder tæt sammen om den samlede ledelsesopgave, og består af fire afdelingsledere og en studiechef. Du refererer til studiechefen for Aarhus BSS Studier.

Du har den daglige ledelse af afdelingen, herunder daglig drift, den faglige udvikling, løbende procesoptimering og effektivisering. Det er vigtigt, at du sikrer sammenhæng, samarbejde og videndeling både internt i afdelingen og med de øvrige afdelinger i Aarhus BSS Studier. Du afholder MUS, GRUS og sikrer løbende kompetenceudvikling. Ledelsesopgaven rummer derfor både personale- og driftsledelse, herunder procesoptimering og udvikling og strategisk ledelse, – alt dette med understøttelse af Aarhus BSS’ strategiske mål for øje.

Krav og kvalifikationer

Du matcher kravene til jobbet, hvis du har en relevant akademisk uddannelse gerne suppleret med relevant ledelseserfaring. Det er en fordel, hvis du har viden om eller erfaring med studie- og karrierevejledning samt indsatser i relation til fastholdelse af studerende og relevante karriereaktiviteter. Vigtigst er dog, at du brænder for området og kan bidrage til at understøtte fakultetets mission om at uddanne dygtige dimittender, som skal udgøre fremtidens arbejdsstyrke og skabe værdi for samfundet.

Du formår at koble uddannelses- og fagpolitiske områder med driftssikre administrative løsninger af høj kvalitet. Det er derfor helt afgørende, at du har forretningsforståelse og kan begå dig på alle niveauer i en politisk organisation, hvor der skal navigeres mellem mange interessenter.

Hvad kan vi tilbyde?

Vi tilbyder et job med en høj grad af selvstændighed, hvor du selv har mulighed og ansvar for at planlægge din arbejdsdag inden for de rammer og deadlines, der findes. Du vil opleve at have afvekslende arbejdsdage, særligt som følge af vores meget brede kontaktflade til de studerende, andre afdelinger på AU samt eksterne virksomheder. Som leder for afdelingen vil du indgå i et dynamisk arbejdsmiljø, der indbyder til åben diskussion, hvor humor og godt kollegaskab betyder meget.

Om Aarhus BSS

Aarhus BSS, Aarhus Universitet, leverer førende forskning inden for de erhvervs- og samfundsvidenskabelige fag og dimittender, som er eftertragtede på både det danske og internationale arbejdsmarked.

Aarhus BSS Studier udgør ét af seks funktionsområder i Aarhus BSS’ Administrationscenter, som er fakultetets fælles tværgående administration. Her supporterer vi fakultetets seks institutter med rådgivning, sparring, ledelsesinformation og sagsbehandling inden for økonomi, HR, ph.d.-administration, it, digitalisering, kommunikation, bygningsdrift og uddannelses-/studieadministration. Aarhus BSS Studier ledes af studiechefen og består af 78 medarbejdere fordelt på seks afdelinger.

Du kan læse mere om de enkelte afdelinger i Aarhus BSS Studier her og mere om Aarhus BSS her.

Løn og ansættelsesvilkår

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til overenskomst mellem akademikere i Staten eller anden relevant overenskomst (med indplacering som chefkonsulent med personaleledelse). Der er tale om en 37 timers stilling med forventet tiltrædelse den 1. januar 2025. Arbejdsstedet er Tåsingegade 3, 8000 Aarhus C med tilhørende lokationer.

Yderligere information om stillingen

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos studiechef Anni Bækgaard Langberg, mobil: 23 35 68 57, mail: abl@au.dk.

Hvis du har spørgsmål vedrørende rekrutteringsprocessen, kan du kontakte HR- supporter Jeannette Guldborg Petersen, mail: jeannette.petersen@au.dk.

Ansættelsesprocessen

Ansøgningsfrist er den 20. oktober 2024. Der afholdes to samtalerunder, som forventes afholdt den 28. oktober 2024 og 2. samtaler den 5. november 2024. Kandidater, der går videre fra første samtalerunde, vil skulle forvente at deltage i en ledervurdering.

Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.

Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.


Om Aarhus Universitet

Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Universitet, Tåsingegade 3, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-10-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6121088

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet