Bliv SOSU-hjælper i Generationernes Hus og skab generationsfællesskaber

dato

Om jobbet:
En fantastisk mulighed for at arbejde i et særligt hus for fællesskaber – lyder det som noget for dig?

Vi søger uddannet SOSU-hjælper til fortrinsvis dagvagt ved Generationernes Hus hus 9.

Generationernes hus er et særlig hus der både rummer ældreboliger og plejeboliger. 

Udover ældreområdet rummer Generationernes Hus 40 ungdomsboliger, 40 familieboliger, 24 handicapboliger og et dagtilbud med plads til 150 børn. Endelig rummer stueetagen i huset en cafe, en multisal og en sundhedsklinik. Ideen med huset er at skabe de bedst mulige forudsætninger for positive fællesskaber på tværs af generationer. Og det synes vi, at vi er godt i gang med, men der er stadig mange muligheder for udvikling.

Børn og ældre træner, bevæger og hygger sig sammen til musik og aktivitet, og vi har beboere i handicaptilbuddet og på plejehjemmet, der arbejder i cafeen. Udover Leg på Plejehjemmet har vi netop startet Samspil på Plejehjemmet. Begge aktiviteter finder sted ugentligt og indebærer at både vuggestue- og børnehavebørn kommer på plejehjemmet og har leg med beboerne.

Som ansat bliver du en del af det tværfaglige team af social- og sundhedsassistenter, social- og sundhedshjælpere, sygeplejersker, ergo- og fysioterapeuter, ernæringsassistent. I teamet forventes du at tage aktiv del i at finde løsninger, sætte fokus på faglighed, kvalitet, nytænkning samt være en god kollega og bidrage med godt humør til praksisfællesskabet. Vi arbejder for en læringskultur og insisterer på at være dygtige sammen.

Vi gør opmærksom på, at stillingen ligger inden for det døgndækkede område.

Din profil:
Vi lægger vægt på, at du: 

  • er færdiguddannet social- og sundhedshjælper – eller bliver det lige om lidt
  • kan og vil være en del af et tværfagligt team og bidrage både fagligt og relationelt
  • hver dag tager ansvar for at gøre brug af din faglighed og kompetencer
  • er stabil, fleksibel og vedholdende
  • formår at kommunikere konstruktivt og være positiv i relationen med både beboere, pårørende og kolleger
  • har et godt overblik og kan arbejde struktureret
  • kan planlægge og prioritere egne opgaver
  • har kendskab til Cura
  • tilrettelægger pleje, praktisk hjælp og aktiviteter sammen med beboerne
  • har lyst til at arbejde på en arbejdsplads, der på mange måder kan betragtes som en moderne landsby
  • ønsker at være med til at understøtte en kultur med fokus på læring og udvikling
  • vil bidrage til samarbejde og kvalitet i kerneopgaven
  • vil indgå i vores praksisfællesskab som kollega og være en del af vores fokus på psykologisk tryghed
  • aktivt vil bidrage løsningsorienteret til vores fortsatte udvikling og være med til at prøve nye arbejdsgange



Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder dig:

  • tæt samarbejde og sparring med tværfaglige kolleger
  • en åben og ordentlig tone, hvor vi ser hinanden og gør os umage hver eneste dag
  • fokus på trivsel for både beboere og ansatte
  • en flok kolleger, som glæder sig til at byde dig velkommen – vi går langt for at hjælpe hinanden og ser først opgaven som løst, når alle er i mål. Vi hjælper hinanden på tværs af etager i alle vagtlag
  • et hus med højt til loftet og plads til alle
  • en arbejdsplads hvor vi har fokus på både det fysiske og psykiske arbejdsmiljø
  • et introforløb samt makkerordning
  • kompetence-understøttelse samt muligheder for udvikling

 

Om afdelingen:

Generationernes Hus er organisatorisk forankret i Sundhed og Omsorg og er et nyskabende bolig- og velfærdsprojekt, der er opstået gennem et visionært samarbejde mellem Brabrand Boligforening og tre magistratsafdelinger i Aarhus Kommune; Sundhed og Omsorg, Børn og Unge, Sociale forhold og Beskæftigelse. Selve huset er meget moderne og rummer en række lækre fælleslokaler, som alle beboeren kan benytte sig af; træningslokale, musikstudie, forsamlingshus, orangeri, træværksted, sanserum m.v. 

Du kan læse mere om Generationernes Hus her:

https://generationerneshus.aarhus.dk/

(www.aarhus.dk/kaerligkommune)


Løn og ansættelsesvilkår:
Stillingen ønskes tiltrådt 1. januar 2025 eller efter aftale.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter konkret forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation.
  
Ugentligt timetal: 37 timer.


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til:

Forstander Stine Rose på tlf. 25540638 eller mail rost@aarhus.dk.

Viceforstander Marte Kroman tlf. 21578424 eller mail mavak@aarhus.dk


Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfristen er den 24. november 2024.

CV og uddannelsespapirer skal vedhæftes for at komme i betragtning til stillingen.

Vi forventer at afvikle jobsamtaler efter aftale. 

I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.
Vi gør opmærksom på, at der i forbindelse med rekrutteringsprocessen vil blive foretaget opslag i vores referenceregister. Referenceregisteret omfatter tidligere medarbejdere i Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg, der er blevet bortvist grundet væsentlig misligholdelse af ansættelsesforholdet.

  
Om Sundhed og Omsorg og Aarhus Kommune: 

Sundhed og Omsorg (MSO) i Aarhus Kommune arbejder med omsorg for ældre og sundhed for alle borgere.


Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.
Aarhus Kommune er en af Jyllands største arbejdspladser, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle. Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Thit Jensens Gade 3, Aarhus Ø, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6140910

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet