Bliv specialist i Åben Dialog kompetenceudvikling i Aarhus Kommune

dato

Har du lyst til at styrke medarbejdernes Åben Dialog kompetencer og være med til at understøtte udviklingen af Åben Dialog på social- og beskæftigelsesområdet? Har du erfaring med og viden om Åben Dialog kompetenceudvikling og/eller praksiserfaringer med Åben Dialog så har du mulighed for at blive vores nye kollega.

Du bliver en del af et kontor med forskellige faggrupper i Center for Botilbud i Driftsområdet for Job, Udsatte og Socialpsykiatri. Der vil være opgaver som varetages på tværs af Driftsområder og Centre i Sociale Forhold og Beskæftigelse. 

Om jobbet:
Din hovedopgave bliver at udvikle og tilrettelægge kompetenceudviklingsforløb til og sammen med organisationens medarbejdere, ledelse og borgere. Opgaverne vil være en variation af behovsafklaring, udvikling, planlægning, koordinering, gennemførelse og evaluering i tæt samarbejde med stabsenheder, ledere og medarbejdere og borgere på tværs af organisationen. Du vil have en bred berøringsflade og mange samarbejdspartnere både i og uden for organisationen, men selve kollegaskabet deles med din Åben Dialog kollega. Det stiller store krav til din selvstændighed og eget initiativ.

Vi arbejder behovsorienteret og forsøger hele tiden at byde ind med det, der viser sig at kunne være hjælpsomt – fra en til en sparring med medarbejdere og borgere til sparring på det mere strategiske arbejde i chefgruppen.

Om opgaverne 

Dine kerneopgaver bliver:

At tilrettelægge læringsforløb i Åben Dialog. I spændet mellem 1 times workshop/oplæg til et års læringsforløb. Du skal være med til at udvikle, planlægge, tilrettelægge, afvikle og facilitere både kortere og længere forløb. Og kunne byde ind fra inspiration til fordybelse omkring Åben Dialog og Åben Dialogisk praksis. 

At understøtte udvikling og arbejde med den fortsatte implementering af Åben Dialog både indenfor områder af organisationen der har arbejdet med det i mange år og områder, hvor det er helt nyt. 

  • Facilitering og afholdelse af Åben Dialog netværksmøder på tværs af organisationen og særligt i medarbejdergrupper med fokus på trivsel.
  • Vejledning og supervision af medarbejdere, der arbejder med Åben Dialog
  • Opgaven indeholder diverse aktiviteter fra a – z, bl.a. udviklingsopgaver, skriftlig og mundtlig kommunikation, administrative opgaver, udvikling af materiale, kontrakter med undervisere og kursussteder og udarbejdelse af og opfølgning på budgetter. 
  • Samarbejde med ledere og medarbejdere i driften og de øvrige faglige stabe om udvikling af nye kompetenceudviklingsforløb.
  • Være med til at skabe rød tråd mellem de faglige tilgange i organisationen.
  • Opsøgende på hvad der rører sig i det nationale og internationale miljø omkring Åben Dialog

 
Din profil:
Vi lægger vægt på at:

  • Du har en relevant mellemlang eller lang videregående uddannelse
  • Du har viden om og erfaring med at arbejde med Åben Dialog og recovery
  • Du har erfaring med kompetenceudvikling og pædagogiske tilgange og implementeringsprocesser – herunder procesfacilitering
  • Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til det sociale-og/eller beskæftigelsesrettede område (indsigt og forståelse for medarbejdergrupperne, deres fagligheder, tilgange og opgavefelter)
  • Du sætter pris på et tæt samarbejde med dine kollegaer, samarbejdspartner og ledelsen samtidig med at du kan arbejde selvstændigt og strukturere dine egne opgaver.
  • Du er parat til at påtage dig ansvaret for den samlede opgaveløsning, inkl. administrative og praktiske opgaver
     

Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder et spændende og udfordrende job i en organisation med engagerede kolleger. Vi er en fleksibel arbejdsplads med gode muligheder for personlig og faglig udvikling. Vi er som organisation ambitiøse på Åben Dialog og recovery og har et stærkt fagligt miljø, hvor sparring og samarbejde er en vigtig del af opgaveløsningen. 

Den enkelte medarbejder har en høj grad af eget ansvar i opgaveløsningen samt medindflydelse på opgaveorganisering og arbejdsmiljø. 

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37 timer

Der er kontor på Nørre alle 31 i Aarhus C, men arbejdsopgaverne ligger fordelt over hele byen. 

Arbejdstid ligger hovedsageligt i dagtimerne, men det forventes, at du afvikler internater med overnatning – mellem 14-20 overnatninger i løbet af et år.

Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest.

Hvis du vil vide mere:
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte: 

Udviklingskonsulent, Mie Leer                                                       tlf.: 41873535 mail miele@aarhus.dk

Center chef Preben Bøgelund                                                         tlf.:29204039 mail: pbog@aarhus.dk

Du kan læse mere om vores arbejde med Åben Dialog her:

 Læringscirkler (aarhus.dk)

Om Åben Dialog (aarhus.dk)

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Relevante eksamensbeviser og udtalelser skal medsendes i kopi.
 
Ansøgningsfrist:  07-01-2025
 
Vi forventer, at 1. samtalerunde afholdes den 13. og 16. januar 2025 mellem kl. 12.30-17.00, og

2. samtalerunde afholdes den 23. januar 2025 kl. 12.30 - 17.00. Til anden samtale vil der være en case, der danner baggrund for samtalen. 

Vi ser forskellighed som en styrke og opfordrer derfor alle til at ansøge uanset baggrund. 


Om os
Center for Botilbud består af 20 socialpsykiatriske botilbud under servicelovens §85, §107 og §108. De ansatte i Center for Botilbud har forskellige faglige baggrunde og er også uddannelsessted for flere uddannelsesretninger. Der er derfor også en forventning om, at alle ansatte i Center for Botilbud udover at bidrage til kerneopgaven også bidrager til at sikre et godt læringsmiljø for de studerende
 
 
Om Sociale Forhold og Beskæftigelse

I Sociale Forhold og Beskæftigelse (MSB) er vi flere end 5.000 medarbejdere, som hvert år samarbejder med 80.000 børn, unge og voksne. Uanset om vi støtter med sociale- eller beskæftigelsesrettede indsatser, følger vi sammen den vision og mission, som vi kalder Fælles Formål. Vi fremmer Aarhusianernes handlekraft, så de kan skabe den tilværelse de ønsker - på trods af livets udfordringer. Det er vores eksistensberettigelse. Der er derfor, vi kan gå på arbejde hver dag med rank ryg og faglig stolthed.  

Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

07-01-2025

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Nørre Allé 31, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6151364

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet