Bliv vagt- og servicemedarbejder ved Retten i Aarhus 2025

dato

Da vores nuværende vagt- og servicemedarbejder går på efterløn, søger vi efter en ny medarbejder. Der er tale om en fuldtidsstilling til besættelse den 1. februar 2025.

Vagterne er de første som møder rettens besøgende, og derfor er det altafgørende at du er imødekommen, hjælpsom og professionel i din indstilling og adfærd.

Vagterne er dagligt i kontakt med borgere fra alle samfundslag og derfor skal du være en god menneskekender, der møder alle folk med respekt og værdighed. Det er desuden vigtigt at du har en god situationsfornemmelse og kan træde i karakter når det er nødvendigt, alt imens du bevarer professionalisme og en rolig udstråling.

Vi har i dag et godt og positivt samarbejde med eksterne samarbejdspartnere herunder politiet, kriminalforsorgen, advokater m.m. og det er vigtigt at du bidrager konstruktivt til dette fortsatte samarbejde. Da du også på daglig basis har en tæt kontakt til alle som er ansat ved Retten i Aarhus, så er det vigtigt at du er dygtig til tværfagligt samarbejde på alle niveauer.

Det forventes, at du trives med en bred vifte af arbejdsopgaver og har en positiv indstilling til en omskiftelig arbejdsdag, hvor du er ansvarlig for Rettens sikkerhed og mange af Rettens praktiske opgaver. Dit arbejde er både selvstændigt men indgår også i et samarbejde med 7 andre vagter og en servicemedarbejder.

Arbejdsopgaver er blandt andet:

  • Vagtopgaver – herunder at fortage adgangskontrol og håndtering af scanningsudstyr
  • Runderer i rettens bygninger og i den forbindelse sikre ro og tryghed for alle
  • Åbne og lukke retsbygningen
  • Betjening af låse, - alarm – og overvågningssystemer
  • Indgå i turnus i forbindelse med åbne- og lukkevagter
  • Bistå som sikkerhedsvagt ved retsmøder, fogedmøder m.m.
  • Kontakt til Kriminalforsorgen, politiet og anklagemyndigheden
  • Indgå i turnus i forbindelse med weekendvagter til grundlovsforhør (vagt hver 8. weekend)
  • Klargøre retssale, voteringslokaler og mødelokaler
  • Serviceopgaver herunder køkkenopgaver, oprydning, forberedelse til afholdelse af møder, planlægning af møder, diverse ad-hoc- opgaver
Det er et krav at du har vagtuddannelse og tidligere har arbejde som vagt.

Vi lægger desuden vægt på følgende:

  • At du har en rolig og venlig udstråling og fremtræder med autoritet også i meget pressede situationer ved adgangskontrollen
  • At du har en god situationsfornemmelse
  • Har erfaring med vagt- service- og sikkerhedsopgaver
  • At du er meget serviceminded
  • Har gode samarbejds- og konflikthånderingsevner
  • Kan tale og forstå dansk og behersker engelsk op et forståeligt niveau
Vi tilbyder:

Retten i Aarhus har i alt ca. 125 medarbejdere, heraf ca. 35 jurister og 8 vagter, som er delt på to adresser ved siden af hinanden på Vester Allé 10 og 12, 8000 Aarhus C. Desuden har vi en retssal på Paludan Müllers Vej 82, 8200 Aarhus N. Du må forvente, at du skal varetage din vagt- og servicefunktion på alle tre adresser.

Du kan forvente ansættelse i en god og meget velfungerende vagtgruppe hvor der er en uformel omgangstone fyldt med humor og fleksibilitet, men hvor alle kender sin plads og selvstændigt udfører de opgaver, som der forventes. Du vil blive taget godt imod af 7 kollegaer, som står klar til at introducere dig til vagtgruppen. Du vil få en introplan for de første 4 uger og en grundig oplæring.

Vi har frugtordning og mulighed for parkeringsplads.

Løn- og ansættelsesvilkår:

Stillingen forventes besat i henhold til OAO-S-fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og OAO (Offentlige Ansattes Organisationer) samt organisationsaftalen for vagtfunktionærer i staten.

Stillingen er omfattet af reglerne for Ny løn og er som udgangspunkt indplaceret i løngruppe 2 svarende til en månedsløn på 25.216,75 kr. + eventuel pension. Der vil være mulighed for at aftale et personligt tillæg afhængig af dine faglige kvalifikationer og forudgående erfaring.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt af PET og opretholde din sikkerhedsgodkendelse under hele din ansættelse.

Ansøgning:

Du sender din ansøgning online via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ”Søg stillingen” nederst på siden. Udover din ansøgning bedes du medsende cv, eventuelle anbefalinger, relevante uddannelsespapirer m.v.

Ansøgning skal være modtaget i rekrutteringssystemet seneste den fredag den 6. december 2024. Vi forventer at afholder samtaler i uge 50.

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Yderligere oplysninger:

Hvis du har spørgsmål angående stillingen, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Kamilla Olsen på karu@domstol.dk eller mobil 20 93 78 01.

Danmarks Domstole er den tredje statsmagt og dermed uafhængig af politiske interesser. Vi værner om vores demokrati, retssamfund og den enkeltes retssikkerhed. Domstolene pålægger straf og afgør tvister mellem personer, virksomheder og myndigheder. Det er også domstolene, der afgør fogedsager og skiftesager samt står for tinglysning af rettigheder. Danmarks Domstole består af Højesteret, to landsretter, Søog Handelsretten, Tinglysningsretten og 24 byretter. Hertil kommer retsvæsenet på Færøerne og i Grønland, Procesbevillingsnævnet, Ungdomskriminalitetsnævnet og Domstolsstyrelsen. Vi beskæftiger i alt ca. 2.400 medarbejdere. Vores værdier er ansvarlighed, respektfuld behandling, troværdighed samt åbenhed og lydhørhed.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Retten i Århus, Vester Allé , 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6149804

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet