Bliv venskabskoordinator i Aarhus og gør en forskel for børn og unge som barselsvikar hos Børns Voksenvenner

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Trives du i en udadvendt rolle, hvor dit vigtigste formål er at lede og engagere frivillige? Kan du have mange bolde i luften i hverdagen og hvile i din stærke evne til at prioritere og koordinere? Vil du bidrage til at skabe glæde og trivsel hos flere børn og unge? Så er det måske dig, vi leder efter!   

Alt for mange børn i Danmark har for lidt voksenkontakt og dermed mangel på rollemodeller og fortrolige. Det gør vi noget ved i Børns Voksenvenner. Vi arbejder for at skabe venskaber mellem børn og frivillige voksne, som gør en positiv forskel for børn og giver dem øget selvværd og nyt mod på livet. Børns Voksenvenner har aktiviteter i omkring 60 kommuner og kontorer fem steder i Danmark. Vi søger en venskabskoordinator (barselsvikariat) med base på vores kontor i Aarhus.

 

DIN ROLLE HOS OS:

Dit ansvar bliver at understøtte antallet og kvaliteten af de venskaber, der etableres af Børns Voksenvenner. Hos os er det både frivillige venskabsmatchere og medarbejdere, der etablerer og understøtter venskaber. Du skal derfor selv i arbejdstøjet og opbygge fortrolighed med vores godkendelses- og matchproces i praksis. Den viden skal du sammen med dine øvrige erfaringer bringe i spil, når du leder og understøtter vores lokale teams af frivillige venskabsmatchere over hele landet.

Et af dine ansvarsområder er at bidrage til Børns Voksenvenners lokale rekrutteringsindsatser, særligt dem som er målrettet frivillige voksenvenner og venskabsmatchere. Vi vil gerne sikre, at ingen børn skal vente for længe på et venskab og her spiller dine lokale indsatser sammen med fx de nationale kampagner på sociale medier.

Vi står lige nu midt i en organisationsændring, som betyder at opgaver og roller skifter hænder og tilrettelægges på nye måder. Du skal derfor kunne se dig selv på en arbejdsplads, hvor der ikke er et klart svar på det hele og hvor du selv forventes at bidrage konstruktivt til at finde de bedste løsninger under de givne rammer.

Du vil indgå i et nationalt team med 11 andre kollegaer, hvis fokus er at sikre flest og bedst mulige venskaber over hele landet. På vores matcheruddannelse og gennem sidemandsoplæring vil du blive klædt på til at forstå vores kerneopgave og arbejdsprocesser.

 

DINE VIGTIGSTE ARBEJDSOPGAVER:

  • Rekruttere frivillige voksenvenner og matchere gennem lokale indsatser (fx informationsmøder og events)
  • Godkende børn og frivillige gennem telefonsamtaler og hjemmebesøg og klæde dem godt på til rollen
  • Etablere venskaber, facilitering af matchbesøg og sikre grundig forventningsafstemning
  • Understøtte venskaber ved at følge op telefonisk og afholde netværksmøder for voksenvennerne
  • Lede og understøtte teams af frivillige venskabsmatchere og tilbyde relevant faglig sparring
  • Afholde godkendelseskurser for nye voksenvenner i tæt samarbejde med de lokale matchere
  • Bidrage til udvikling af kvaliteten i vores arbejde med venskaberne og sikre et attraktivt frivilligmiljø.

 

DIN PROFIL:

Vi søger en kollega der kan genkende sig selv i følgende:

  • Er stærk på relationskompetencen og kan opbygge og vedligeholde professionelle relationer til kollegaer og frivillige
  • Er initiativrig og kan udtænke ideer og udføre dem i praksis - både selvstændigt og i samarbejde med andre
  • Ser muligheder og løsninger og har et grundlæggende konstruktivt og optimistisk livssyn
  • Arbejder systematisk og effektivt med dine opgaver og kan bevare overblikket i en varieret hverdag
  • Har både viden og arbejdsmæssig erfaring fra det børne- eller socialfaglige område
  • Har solid erfaring med ledelse af og samarbejde med frivillige – gerne på tværs af geografiske afstande
  • Er velskrivende og tydelig kommunikator både på skrift og i tale
  • Har flair for it-systemer og digitale værktøjer som fx Office 365.

Din uddannelsesmæssige baggrund kan fx være indenfor det børnefaglige, frivillige eller socialfaglige område, men din samlede erfaring er vigtigere for os end din specifikke uddannelsesbaggrund.

 

VI TILBYDER

Vi tilbyder en spændende stilling med stort ansvar og alsidige arbejdsopgaver. Du bliver en del af en mindre NGO med en flad struktur, hvor vi er afhængige af at hjælpe hinanden i et tæt samarbejde.

Din base bliver på Børns Voksenvenners kontor på Frivilligcenter Aarhus, som du deler med en kollega fra dit team og en foreningskonsulent. Du refererer til organisationschef, Signe Dolezal.

Der vil være arbejde udenfor normal kontortid, f.eks. møder med frivillige og hjemmebesøg, som typisk ligger i eftermiddags- og aftentimerne og enkelte weekendarrangementer i løbet af året. Du har i høj grad selv indflydelse på planlægningen. Adgang til bil er nødvendigt, da du vil bevæge dig rundt geografisk (fortrinsvist i Midtjylland) i forbindelse med dine opgaver.

Den ugentlige arbejdstid er 30 timer (inkl. frokost). Du har mulighed for 2 ugentlige hjemmearbejdsdage. Aflønning efter aftale.

 

ANSØGNING OG ANSØGNINGSFRIST

Motiveret ansøgning og CV fremsendes senest søndag d.17. november 2024 til job@voksenven.dk. Mærk venligst mailen ”Venskabskoordinator Aarhus”. Samtaler afholdes torsdag 21. november i Aarhus. Forventet tiltrædelse er den 20. januar 2025.  

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte organisationschef Signe Dolezal på 28 26 50 98 / sd@voksenven.dk eller venskabskoordinator Anne Sofie Osmundsen på 28 30 62 16 / aso@voksenven.dk

 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Børns Voksenvenner Midtjylland, Sønder Allé, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6140255

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet