BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
De selvejende dagtilbud Øgaderne søger en ny dagtilbudsleder, til den 1. august 2024.
Om os
De selvejende dagtilbud Øgaderne blev dannet i 2021 da de to selvejende dagtilbud Arveprinsesse Carolines Børneasyl og Børnehuset Thunfisken fusionerede. Begge institutioner har en lang historie og deres egne unikke kulturer, værdier og traditioner. I fusionen har det været vigtigt at beholde disse kulturer, værdier og traditioner i de to huse. Samtidig har det givet personalet nye muligheder for at inspirere og lære af hinanden på tværs. Dette har resulteret i et nyt fællesskab mellem de to huse, hvor der stadig er plads til selvstændighed og individualitet.
Fysisk er begge huse centralt placeret i Aarhus' Øgadekvarter, kun 5 minutters gang fra hinanden. Det er essentielt at en ny leder fremadrettet respekterer at dagtilbuddet består af to selvstændige huse og anerkender, at visse procedurer er forskellige.
Du kan læse mere om de to huse på deres hjemmeside:
Arveprinsesse Carolines Børneasyl: http://www.arveprinsessen.dk/hvem-er-vi
Børnehuset Thunfisken: http://www.thunfisken.dk/forside
Om at være et selvejende dagtilbud
Som selvejende dagtilbud er det vores bestyrelse, og ikke Aarhus kommune, der formelt er vores arbejdsgiver. Vores bestyrelse består af to forældre og en personalerepræsentant fra hvert dagtilbud, samt dagtilbudslederen. Dette giver ofte et større råderum til at træffe de beslutninger, vi synes er de rigtige. Det gør også vejen fra tanke til handling kortere, da vores bestyrelsesmedlemmer har daglig gang i institutionerne. Bestyrelsen er også med til at ansætte og afskedige personale.
Vi har en driftoverenskomst med Aarhus kommune, som sikrer os et fast budget. Dette forpligter os til at overholde dagtilbudsloven og de retningslinjer for institutionsdrift, som byrådet vedtager.
Da de selvejende dagtilbud Øgaderne består af to huse, har vi udover den fælles bestyrelse også et forældreråd i hvert hus. Som leder er det derfor vigtigt at man kan samarbejde med både bestyrelsen og forældrerådet.
Lederopgaver
Den daglige ledelse varetages af et lederteam bestående af de tre pædagogiske ledere og dagtilbudslederen. Lederteamet løser opgaver i samarbejde gennem dialog og sparring. Derfor er det vigtigt at du som leder har lyst til at lære og at udvikle både dig selv og dit team. Så teamet også fremadrettet kan hjælpe, støtte og udfordre hinanden.
En vigtig del af lederens ansvar er at skabe de optimale vilkår for både lederteamet og det øvrige personale, således at både personale, børn og forældre får den bedst mulige dagligdag.
Du skal have evnen til at motivere og opfordre til gensidig inspiration og læring, både i de enkelte huse og på tværs af dem.
Som leder deltager du i forskellige netværk, heriblandt 20-12, som er et netværk af 4 selvejende dagtilbud i byen. Disse netværk giver mulighed for sparring og vidensudvikling.
Det primære forældrekontakt varetages af pædagogerne og de pædagogiske ledere, men som leder skal du som deltage i bestyrelses- og forældrerådsmøder og samarbejde med dem.
De to huse har hver deres kontor, det er vigtigt både for personalet og forældrene at vores leder er synlig og tilgængelig i begge huse, det betyder at lederen skal dele sin tid mellem de to huse. Præcis hvordan denne opdeling skal foregå, har den nye leder selv mulighed for at få indflydelse på.
Vi forventer at du:
- Er forankret i den pædagogiske praksis
- Har ledelseserfaring, hvis ikke du allerede har ledelseskurser, forventer vi at du er villig til at efteruddanne dig.
- Har økonomisk sans.
- Enten har erfaring med at være en del af en selvejende institution eller ser det som en ny spændende mulighed.
- Deler din tid mellem de to huse, det er vigtigt at du er synlig og tilgængelig i begge huse.
- Er god til at samarbejde både med de pædagogiske ledere, pædagoger og bestyrelsen.
- Kan indtræde i og repræsenterer dagtilbudet i forskellige netværk.
- Vil være med til at udvikle de selvejende dagtilbud Øgaderne, med respekt for de to huses allerede eksisterende kulturer og visioner.
Hvad vi kan tilbyde
- Diplomuddannelse i ledelse, eller andre evt. relevante ledelseskurser.
- En plads i to velfungerende institutioner med højt til loftet.
- Et dagtilbud hvor der er kort fra tanke til handling.
- En arbejdsgiver der er tæt på i form af bestyrelsen.
- Et stærkt netværk med andre dagtilbudsledere i selvejende institutioner.
- Sparringspartnere i de pædagogiske ledere.
- Mulighed for overlap med den eksisterende leder i forbindelse med overlevering.
Kontakt
Ved spørgsmål eller hvis du ønsker en rundvisning, kontaktes pædagogisk leder i Børnehuset Thunfisken Mai-Britt på
Tlf.nr: 2920 9443
Mail: majma@aarhus.dk
Løn og ansættelsesforhold
Løn efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.
Ansøgningsproces
Ansøgningsfristen er den 21. april 2024
Første samtalerunde forventes afholdt onsdag den 1. maj
Anden samtalerunde forventes afholdt tirsdag den 7. maj
Der vil i forbindelse med 2. samtalerunde være en test.
Tiltrædelse 1. august 2024 eller snarest herefter.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning!
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Hjarnøgade 9, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6024357