Demenskoordinator i Demensteamet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi leder efter en kollega som er procesorienteret og som evner at se udviklingspotentiale, og som anvender dette konkret i sit arbejde med at understøtte andre i at lykkes.

Vi leder efter en kollega som både formår at arbejde selvstændigt, men som samtidig i høj grad er en teamplayer som aktivt bruger, involverer samt tilbyder sig selv, til sine kolleger i demensteamet

 

Som demenskoordinator er du en del af demensteamet som arbejder for at sikre borgere med demens det bedst mulige liv på trods af sygdom. Du medvirker til at skabe sammenhæng og relevant indsats på rette tid og sted. Du faciliterer læring og inspirerer kolleger i plejeboliger, med sigte på at understøtte samt viderekvalificere den demensfaglige indsats omkring borgere i plejeboliger.

Vi arbejder med udgangspunkt i Personcentreret Omsorg og arbejder ud fra, en i demensteamet, fælles faglig retning og kvalitet. Vi udvikler til stadighed vores demensfaglighed i sammenhæng til nyeste viden på området.

 

Dine opgaver består bl.a. i sparringsmøder og undervisning hos Aarhus Kommunes plejehjem, hvor sigtet er sammen at finde den gode vej i samarbejdet med samt omkring den demensramte borger.

Du koordinerer særlige træningsforløb for plejehjem, i samarbejde med dine kolleger i demensteamet.

Du rådgiver og vejleder pårørende, f.eks. i form af pårørendegrupper og -kurser, samt i samarbejdsmøder sammen med plejehjem.

Du vurderer evt behov for indstilling til specialplejebolig, sammen med plejehjem og familier, samt forestår en sådan indstilling.

Du underviser bredt ift demensfaglighed, til såvel kolleger i Aarhus Kommune samt civilsamfund og private samarbejdspartnere.

Opgaverne er mangeartede, med fokus på og afsæt i demensfaglighed.

 

Der arbejdes hverdage og fortrinsvis dagtimer. Der forekommer af og til aftenundervisning.

 

Kandidatens profil:

  • Du  har social- eller sundhedsfaglig uddannelse, helst på bachelorniveau samt du har erfaring fra arbejde med mennesker med demens - gerne i både tidlig, moderat og sen fase, og/eller du har viden indenfor neuropædagogik/senhjerneskade
  • Det er en fordel såfremt du har diplomuddannelse i demens, alternativt forventes det at du er parat til at videreuddanne dig
  • Du er i stand til at arbejde ud fra en rehabiliterende og sundhedsfremmende tankegang, hvor du er tydelig og anerkendende i din kommunikation og tilgang til andre mennesker
  • Du evner at balancere høj faglighed og professionalitet sammen med humor, nysgerrighed og ydmyghed overfor såvel borgeres som kollegers perspektiver
  • Du evner at give følgeskab til ledelse og kolleger
  • Du har lyst til at være en del samt medskabende af et stærkt team, hvor faglighed og sammenhold står højt på vores dagsorden  
  • Vi ønsker os en kollega, der er nysgerrig og reflekterende, fordomsfri, selvstændig ikke for selvhøjtidelig, har et godt humør
  • Du er god til at iagttage samt omsætte den iagttagede adfærden til meningsfuld adfærd i relationen til borgeren
  • Du er serviceminded i din tilgang til de mennesker, du arbejder med og omkring
  • Du arbejder med kontinuerligt udgangspunkt i borgerens behov, hvilket betyder, at du møder både borger og kolleger med ligeværdighed og anerkendelse
  • Du er interesseret i pårørendesamarbejde
  • Du mestrer relationel koordinering ift. vores brede palet af samarbejdspartnere; både interne i demensteamet samt ift. organisationens øvrige demensindsats og eksterne parter
  • Du har øje for at arbejde målrettet ud fra organisationens retningslinjer og strategiske fokus og samtidig er du i stand til at tænke kreativt og tage utraditionelle metoder i anvendelse for at skabe den ønskede succes under nødvendig hensyntagen til faglighed i opgaveløsningen
  • Du evner at reflektere over såvel egen som kollegers praksis og deler dette åbent, som led i kontinuerlig fælles faglig udvikling
  • Du skal have lyst til at videreuddanne dig
  • Du skal gerne have erfaring med og lyst til undervisning, da dette er en løbende opgave

 

Derfor skal du vælge os:

  • Fordi du her kan gøre en forskel for en særlig målgruppe – nemlig borgere og pårørende med demens tæt inde på livet.
  • Fordi du bliver en del af demensteamet som vil hinanden, vil fagligheden, har ambitioner og stærke kompetencer.
  • Fordi du får mulighed for stor indflydelse på tilrettelæggelse af opgaverne, sammen med dine nærmeste kolleger samt leder.
  • Fordi du bliver del af demensteamet, som er et team bestående af ambitiøse kolleger med høj faglighed og stor lyst til faglig udvikling og gensidig læring.
  • Fordi vi tilbyder et uhøjtideligt miljø, med godt kollegialt sammenhold.
  • Fordi du bliver en del af et miljø hvor vi arbejder åbent og bevidst med faglige dilemmaer og ser det som et led i fortsat faglig udvikling.
  • Fordi der vil være faste afdelingsmøder, faglige sparringsmøder og løbende dialog med afdelingsleder, som kontinuerlig led i at udvikle vores team og vores kompetencer.

 

Så vil du være med til at præge et område, som er i stor faglig udvikling? 

Og dermed være med til at tilbyde demensramte borgere en kvalificeret og helhedsorienteret indsats? 

Så ser vi gerne en ansøgning fra dig.

 

Om afdelingen:

Demensteamet

Demensteamet er etableret sommeren 2021 og består af demensfaglige aflastere, demenstrænere, demenskoordinatorer, en deltids jurist BA samt en afdelingsleder og udgør som samlet team en grundpille i demensindsatsen i Aarhus kommune. Teamet arbejder på tværs af hele Aarhus Kommune og medvirker i sin indsats til at borgere med demens og deres familie/netværk oplever et sammenhængende forløb, hvor borgerens ønsker og behov er i centrum. 

 

Stillingens ansvarsområder løses i et samarbejde mellem det øvrige demensteam, leder af demensteamet og øvrige samarbejdspartnere på demensområdet i MSO.

I Aarhus kommune MSO, er vi sammen om et bedre liv. Det kræver, at alle arbejder ud fra de samme værdier. Disse værdier bygger på troværdighed, respekt og engagement. I demensteamet arbejder vi konkret med disse værdier ved en vision om at øge livskvaliteten for borgere igennem tilvejebringelse, anvendelse og formidling af demensfaglig viden. 

 

Løn og ansættelsesvilkår:

Stillingen ønskes tiltrådt 1. januar 2024.

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og efter konkret forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

 

Hvis du vil vide mere:

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til:

Afdelingsleder Maj Bærentzen på tlf. 20 70 23 81.

Demenskoordinator Maja Winther, tlf. 41 85 94 62

Demenskoordinator Laura Primdahl, tlf. 41 85 43 57

 

Ansøgning:

Klik på ”søg jobbet” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning. 

 

Ansøgningsfristen er den 1. november 2023.

 

Vi forventer at afvikle jobsamtaler den 8. november 2023. 
 

I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.
  
Om Sundhed og Omsorg og Aarhus Kommune: 
Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.

Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
Via linket nedenfor finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Ankersgade 21, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5921907

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet