Digitaliseringskonsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:
Har du et godt blik for hvordan digitalisering og teknologi kan styrke og optimere opgaveløsningen?  Kan du bygge bro mellem teknologi og mennesker? Så har vi jobbet til dig i Kultur og Borgerservice!

Vi søger en kollega, der skal være med til at udnytte digital teknologi til at effektivisere sagsgange og processer, samt skabe værdi internt i organisationen og over for kommunens borgerne. Du skal være bindeleddet mellem forretningen og IT, og have forståelse for brugernes behov, og kunne omsætte og bruge denne viden proaktiv sammen med afdelingerne.

Du skal forvente at arbejde med følgende områder: 

  • Konkrete digitaliseringsopgaver og services i Kultur og Borgerservices afdelinger
  • Analyse af forvaltningernes eksisterende processer og identifikation af digitaliseringsmuligheder
  • Procesbeskrivelser, kravspecificering og løsningsforslag baseret på tilgængelige teknologier (workflows, integrationer, RPA, selvbetjeningsløsninger [OS2forms])
  • Projektledelse og evt. opgaver med systemanskaffelser / -udskiftning
  • Teknisk systemansvar for løsninger tilknyttet Kultur og Borgerservice, herunder samarbejde med “faglig systemejer” og leverandører
  • Sørge for overholdelse af tekniske standarder og krav, dokumentation, hjælp ift. udbud, tilbudsindhentning mm. 
  • Ad hoc-opgaver i tilknytning til it-området i Kultur og Borgerservice
  • Værdiskabende digital udvikling og dokumentation af gevinster i forbindelse med digitalisering

Jobbet er placeret i ITK Digital, hvor du sammen med kompetente kollegaer, varetager support, drift og udviklingsopgaver. Vi arbejder tæt sammen for at løse vores opgaver.  Du vil primært arbejde sammen med de øvrige digitaliseringskonsulenter i afdelingen og derudover have dine egne fokusområder.


Din profil:
Vi forventer:

  • At du følger med i den digitale udvikling på it-området, og løbende holder dig up-to-date ift. teknologi, nationale krav og standarder  
  • At du kan facilitere og understøtte samarbejde med interessenter og har forståelse for forandringsprocesser
  • At du har interesse for rationalisering af arbejdsgange og udvikling af nye løsninger
  • At du arbejder professionelt og bestræber dig på at levere til aftalt tid
  • At du har et godt humør og et åbent sind
  • At du kan bevare overblikket trods flere samtidige opgaver
  • At du kender værdien af rettidig kommunikation
  • At du kan agere i en politisk styret organisation
  • Du kan arbejde systematisk og selvstændigt, men er også en team-player

Du er stærk i Microsoft 365-platformen og dets forskellige applikationer.
Du skal være stærk på implementering og have lyst til at få jord under neglene og komme ud i marken for at få indsigt i den praksis, som skal understøttes digitalt. Du har stærke samarbejds- og kommunikationsevner og kan sætte ord på brugernes behov og oversætter dem til nye løsninger i samarbejde med kommunens it-driftspartnere og leverandører. 

Og så er vi selvfølgelig nysgerrige på at høre, hvad netop du kan bringe med til afdelingen.


Derfor skal du vælge os:
ITK er en moderne udviklingsafdeling med fokus på innovation, teknologi og kreativitet. Du vil som en del af teamet i ITK Digital få indflydelse på udvikling af ydelser og services.

Du skal vælge os, hvis du kan lide at have mange bolde i luften samtidigt, og har lyst til at gøre en forskel, med det overordnede mål, at gøre Aarhus til en endnu bedre by at være borger i.

Du skal vælge os, hvis du vil arbejde et sted, hvor der både bliver fokuseret på at levere brugervenlige løsninger til borgerne i Aarhus, og samtidigt er rum til at tænke nye tanker og afprøve nye idéer. Frirummet til at være innovativ vægtes højt, og er med til at skabe en god og spændende stemning i et fagligt stærkt miljø.


Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37,00


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Tonny Jensen, telefon 4185 6699


Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist:  27. november 2023.
 
Vi forventer, at 1. samtale finder sted i uge 49. 


Om os
ITK er akronym for Innovation | Teknologi | Kreativitet. Vi er placeret i Magistratsafdelingen for Kultur & Borgerservice, og løser opgaver for hele Aarhus Kommune. Vi understøtter innovative processer, udvikler og drifter IT løsninger og digitale services, og vi afprøver ny teknologi i relation til kommunes opgaveløsning. På den måde bidrager vi til, at endnu flere borgere bliver en del af den digitale virkelighed, og Aarhus bliver en smart by. 

ITK.AARHUS.DK
 

Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgerne og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt, og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus en god by for alle. 

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med! 
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Hack Kampmanns Plads 2, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5937154

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet