Dygtig udviklingskonsulent, der skal understøtte centerchef, ledelse og centeret med at nå i mål

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en dygtig udviklingskonsulent til at understøtte vores udviklings-, implementerings- og koordineringsopgaver i Center for Særlig Jobrettet Indsats (CJI). 

Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt med tiltrædelse pr. 1. januar. Ansættelse vil være på Jægergården, værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C.  

Stillingen er med direkte reference til centerchefen og de konkrete arbejdsopgaver vil være i relation til centrets opgaver og afdelinger, hvor vi er stærkt optaget af, at sikre borgere på kanten af arbejdsmarkedet størst mulig tilknytning til arbejdsmarkedet, så alle får mulighed for at udnytte deres beskæftigelsesmæssige potentiale mest muligt.

Vi er ca. 130 medarbejdere i Center for Særlig Jobrettet Indsats, hvor vi varetager den beskæftigelsesrettede indsats for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år og herudover driver den bydækkende sanktionsenhed, hvor vi vurderer rådighed for alle målgrupper i jobcentret. 

Indsatsen for de aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år har de seneste år været igennem en spændende udvikling med et dedikeret fokus på, og succes med, at finde job og uddannelse – herunder fleksjob og lønnede timer til målgruppen. 

Om jobbet:
Din arbejdsdag i jobbet som udviklingskonsulent vil være meget afvekslende og du vil komme til at samarbejde med ledere og medarbejdere i, at vi sammen skaber de bedste resultater. 

Nogle af de opgaver og fokusområder, som du kommer til at beskæftige dig med, er at;

  • Styrke og understøtte den beskæftigelsesfaglige praksis og kompetenceudvikling i centret
  • Varetage opfølgning på investeringsmodeller, der baserer sig på ”Flere skal med 2”, ”Afklaring af langvarige kontanthjælpsmodtagere”, ”Fremskudte virksomhedskonsulenter i udsatte boligområder” og ”F/I kvinder i arbejde”.
  • Holde styr på tal og data og synliggøre resultater – måske endda udarbejde dashboards i Fasit
  • Samle de gode historier i jobcentret, fx via vores LinkedIn profil ”Rekruttering, der gør en forskel.”
  • Udarbejde undervisningsmateriale og i nogle sammenhænge undervise, fx ifm. introduktionsforløb for nye medarbejdere
  • Udarbejde notater til belysning af aktuelle problemstillinger eller mulige projektansøgninger
  • Være tovholder på ad hoc projekter, prøvehandlinger og ansøgninger
  • Og meget, meget mere…

Du kan læse mere om Aarhus Kommunes beskæftigelsespolitik og vores virksomhedsstrategi på vores Aarhus Kommunes hjemmeside .

Din profil:
Du har indgående erfaring med det beskæftigelsesrettede arbejde i jobcentret, gerne som Job- eller Virksomhedskonsulent og/eller med en akademisk baggrund. Du kan formulere komplekse sammenhænge i en let forståelige og kort form og du har et godt blik for at tilvejebringe og bruge data i arbejdet, ligesom du er en ørn til at lave et Power point oplæg med pointerne. Du er arbejdsom og har let ved at samarbejde – også under pres når det skal gå stærkt.

Du har organisatorisk indsigt, viden og erfaring fra en politisk ledet organisation. Du kan facilitere og selvstændigt styre processer og mindre projektopgaver. Du har en analytisk tilgang til opgaver og har fokus på dokumentation og læring. Du er god til at prioritere og i stand til at opsøge nødvendig information, så opgaver løses med høj kvalitet og faglighed.

Derfor skal du vælge os:
Vi tilbyder et spændende job med en høj grad af selvstændigt ansvar, bred kontakt og mange samarbejdsflader. Du vil som intern udviklingskonsulent deltage i forskellige mødefora, samt få sparring i forhold til opgaver og udfordringer. Det er en afvekslende og spændende stilling med stort ansvar og gode muligheder for faglig udvikling. Du vil møde inspirerende, engagerede og dygtige kolleger og samarbejdspartnere 

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: Fuldtid

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Centerchef Mette Skou Seiersen på telefon nr. 4185 5968 (som dog ikke træffes i perioden 23.10-30.10.23 på grund af ferie)

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist:  05-11-2023
 
Vi forventer, at 1. samtale finder sted den 16. november 2023 og en evt. 2. samtale finder sted den 23. november 2023.

Om os
Center for Særlig Jobrettet Indsats varetager den beskæftigelsesrettede indsats for aktivitetsparate modtagere af kontanthjælp og overgangsydelse over 30 år. Vi er ca. 130 ansatte fordelt i fem afdelinger. Fire afdelinger arbejder med aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år. Herudover driver vi den bydækkende sanktionsenhed, som vurderer borgeres rådighed. Fælles for afdelingerne er, at vi arbejder tæt sammen i et teamsamarbejde mellem jobkonsulenter og virksomhedskonsulenter.

Centeret er en del af driftsområdet Job, Udsatte og Socialpsykiatri i Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse. På vores hjemmeside kan du læse mere om Center for Særlig Jobrettet Indsats  
 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 
 

05-11-2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Værkmestergade 15B, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5929298

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet