Dygtige uddannelseskonsulenter søges til arbejdet med ressourceforløb eller ordinær beskæftigelsesindsat for unge under 30 år i Ungecenter Kalkværksvej, Århus Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi har fået 2 ledige stillinger i henholdsvis afdelingen for ressourceforløb samt afdelingen for aktivitetsparate. Der er tale om 2 faste stillinger med tiltrædelse 1/1-2024 eller snarest mulig. Den ugentlige arbejdstid er 37 timer. 

Fælles for begge stillinger gælder, at du kommer til at arbejde med en målgruppe af unge ml. 18 og 30 år, der har komplekse udfordringer ud over ledighed. 

Om jobbet:
Din opgave som uddannelseskonsulent er at tilrettelægge et beskæftigelsesrettet forløb, hvor der ofte vil være behov for en koordineret og helhedsorienteret indsats. Særligt for de unge, der har fået tilkendt et ressourceforløb. Målgruppen er unge med komplekse udfordringer såsom hjemløshed, misbrug, psykiatriske diagnoser, handicap mv., hvor der typisk er behov for en understøttende indsats på tværs af forvaltninger og øvrige samarbejdspartnere. Uddannelseskonsulenten har den koordinerende rolle og er ansvarlig for sammen med den unge at udarbejde en plan og sætte aktiviteter i gang. Disse kan f.eks. være virksomhedspraktikker, særlige kursusforløb, mentor/bostøtte eller særlige trænings- eller behandlingsforløb. 

Dine arbejdsopgaver som uddannelseskonsulent:

  • Du er den koordinerende sagsbehandler i de unges beskæftigelsesforløb
  • Du skal sammen med de unge udarbejde deres uddannelses- eller jobplan for de aktivitetsparate unge, eller indsatsplan for de unge, der er tilkendt ressourceforløb. 
  • Du arbejder efter gældende lovgivning om rettidige indsatser og afholdelse af jobsamtaler. 
  • Du udarbejder den forberedende rehabiliteringsplan og deltagelse på rehabiliteringsmøder samme med de unge.
  • Du varetager igangsættelse af- og opfølgning på indsatser igennem løbende samtaler med de unge, samarbejdspartnere og evt. pårørende
  • Du arbejder tæt sammen med mentorer, tilbudssteder, myndighed på sociale indsatser og sundhedssystemet
  • Du har blik for at iværksætte tværfaglige indsatser, som skal understøtte vejen til job, uddannelse eller andet forsørgelsesgrundlag

Din profil:
Vi lægger vægt på, at du:

  • Er uddannet socialrådgiver/formidler eller har en anden relevant erfaring med beskæftigelsesområdet.
  • Har troen på, at en aktiv og virksomhedsrettet indsats er et virkningsfuldt element til selvforsørgelse
  • Har fokus på at understøtte, at den unge selv tager ansvar for eget forløb
  • Har fokus på at understøtte progression, så den unge hurtigst muligt kommer i uddannelse eller i beskæftigelse eller afklares til andet forsørgelsesgrundlag
  • Deltager aktivt i at være med til at løfte i flok og at skabe resultater i afdelingen og center 2
  • Kan bevare overblikket og evner at arbejde struktureret
  • Kan påtage dig myndighedsrollen og arbejde selvstændigt
  • Har lyst til at udvikle praksis i samarbejde med kolleger og ledelse
  • Har let ved administrativt arbejde og er indstillet på kontinuerligt at tilegne viden om ny lovgivning, ændrede administrative arbejdsgange og ændringer i IT-systemer
  • Har en god systematik, let ved at skabe overblik og er grundlæggende struktureret anlagt
  • Evner at arbejde i en politisk styret organisation, hvor ny lovgivning ofte stiller krav til omstillingsparathed, højt fagligt niveau og personlig fleksibilitet

Derfor skal du vælge os:

  • I Unge, job og Uddannelse får du en unik mulighed for at gøre en stor forskel for de unge i deres vej ind på arbejdsmarkedet
  • Vi sætter den unge i centrum for indsatsen og arbejder målrettet med at understøtte den unge i at deltage aktivt og tage ansvar for eget liv
  • Vi samarbejder med kolleger både i og uden for Unge, Job og Uddannelse og tager afsæt i koblingskompetencer og kuvertmodellen. https://www.youtube.com/watch?v=pPIrcAQFF0M 
  • Vi arbejder ud fra Aarhus Kommunes virksomhedsstrategi og i tråd med kommunens værdier – Troværdighed, Respekt, Engagement og Sammenhæng.
  • Alle medarbejdere tilbydes flekstidsordning
  • Vi har et tæt samarbejde med de lokale virksomheder og er optaget af, at udvikle og kvalificere den virksomhedsrettede indsats for vores borgere via vores Virksomhedsstrategi, som er den styrende strategi i vores daglige arbejde.

Du kan læse mere om Aarhus kommunes beskæftigelsespolitik og virksomhedsstrategi på vores hjemmeside: https://www.aarhus.dk/demokrati/politikker-og-planer/erhverv-og-beskaeftigelse/

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst og lokale aftaler ml. HK/DS eller KL. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: Fuldtid

Tiltrædelse 1. januar 2024 eller før hvis muligt


Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til henholdsvis afdelingsleder for ressourceforløb, Stephanie Liborius Fønsler på telefon +45 4187 4363 eller afdelingsleder for aktivitetsparate, Line Halling på telefon +45 5157 5986. 

Ansøgning

Du bedes oplyse i din ansøgning om du søger stillingen til ressourceforløb, aktivitetsparate eller ønsker at komme i betragtning til begge stillinger.


Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.    

Ansøgning vedlægges CV og eksamensbevis

Ansøgningsfrist:  19-11-2023

Vi udvælger kandidater d. 20. november 2023 og afholder samtaler d. 22. november 2023
 
  
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.    

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement

19-11-2023

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Kalkværksvej 40, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5937578

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet