Effektiv systemunderstøttelse og planlægning - Vær med til at optimere studieadministrationen på Arts Studier

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Trives du i en omskiftelig hverdag omgivet af gode, kompetente kolleger og med masser af planlægning og kommunikation? Og brænder du for effektiv systemunderstøttelse og for at yde dit aktive bidrag til optimering af processer og samarbejde på tværs af funktioner og afsnit? Så er det muligvis dig, vi er på udkig efter.

Om os
I Arts Studier understøtter vi gode studieforløb gennem planlægning, vejledning, sagsbehandling og uddannelsestilrettelæggelse, og vi medvirker til at omsætte de faglige og ledelsesmæssige beslutninger på uddannelsesområdet. Vi er en afdeling præget af stærk faglighed, fleksibilitet og nysgerrighed, og vi har et tæt samarbejde med de faglige miljøer på fakultetet og med hinanden i studieadministrationen.

Stillingen er placeret i afsnittet for undervisnings- og eksamensadministration (UVAEKA), hvor vi er 35 medarbejdere. Afsnittet er organiseret i mindre teams, hvor vi sammen løser og udvikler de administrative opgaver i forbindelse med undervisnings- og eksamensplanlægningen i tæt dialog og samarbejde med afdelingsledere og undervisere på vores tre institutter samt vores kolleger i de andre afsnit.

Jobbet
Du bliver en del af et arbejdsfællesskab og spiller en central rolle i den studieadministrative drift: Du holder styr på frister, regelgrundlag og studieordninger, og du er hele tiden optaget af, hvordan vi bedst understøtter og formidler rammer og regler til studerende og kolleger.
For at lykkes med opgaven skal du have flair for teknik og systemer, så du med indgående kendskab til vores IT-systemer aktivt kan være med til både at løse opgaver, som de ser ud her og nu, men også være med til at udvikle dem, hvis der er hjørner, der kan skæres eller løsninger, der med fordel kan se helt anderledes ud. Du er ambitiøs på afdelingens vegne og har lyst til at arbejde teambaseret og deler gerne viden og opgaver. Du arbejder struktureret og systematisk og er god til at spotte muligheder og løsninger.

Arbejdsopgaver

  • Varetage driftsopgaver i forbindelse med undervisnings- og eksamensplanlægningen for en vifte af uddannelser. Driftsopgaverne er afdelingens suverænt vigtigste og største opgave, og alle hjælper til, hvor (og når) der er behov for det. Eksempler på opgaver:
    • Udarbejde eksamensplaner og detaljerede planer for afviklingen af mundtlige eksamener
    • Klargøre og opsætte eksamener i eksamenssystemet WISEflow
    • Besvare mails fra studerende, undervisere og kolleger
    • Opsætte blanketter til indhentning af prioritering i forbindelse med valgfag
  • Beskrive og optimere processer og services
  • Sikre gode og stringente metode- og arbejdsgangsbeskrivelser på tværs af afdelingen samt metode for vedligehold og opfølgning
  • Afdække og omsætte ideer og behov til konkrete administrative og/eller digitale løsninger.
Din profil
Vi lægger derfor vægt på, at du har:
  • en relevant uddannelse
  • god forretnings- og organisationsforståelse
  • evne til at arbejde metodisk og struktureret og have fokus på detaljen
  • gode kommunikations- og samarbejdsevner både i det nære team og på tværs af organisationen  
  • talent og motivation for at arbejde med planlægning, koordination og effektiv systemunderstøttelse.
Da forandring er en del af vores hverdag, er det vigtigt, at du har gåpåmod og er indstillet på skiftende opgaver og samarbejdsrelationer.

Vi tilbyder blandt andet flekstid, gode kompetenceudviklingsmuligheder, gode og kompetente kolleger og udfordrende opgaver, som du i stor udstrækning kan være med til at præge og udvikle.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Stillingen er en fast stilling på fuldtid og tiltrædelse er 1. oktober 2024 eller snarest muligt.

Arbejdsstedet er Tåsingegade 3, 8000 Aarhus C.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til afsnitsleder Mette Qvist Jensen, mqj@au.dk, tlf. 2980 1034.

Ansøgningsfrist
Ansøgningen indsendes online og skal være modtaget senest den 6. september 2024.

Vi forventer at ansætte en eller flere kandidater på dette stillingsopslag.

Vi glæder os til at læse din ansøgning. Samtaler forventes afholdt uge 38.
 

Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.



Faculty of Arts

Arts er et af fem hovedområder på Aarhus Universitet.

Arts bidrager til Aarhus Universitets forskning, talentudvikling, videnudveksling og uddannelser.
Med omkring 550 videnskabelige medarbejdere, 240 ph.d.-studerende, 9.500 bachelor- og kandidatstuderende samt 1.500 studerende på efter/videreuddannelse udgør Arts et stærkt og mangfoldigt forsknings- og uddannelsesmiljø.

Arts består af Institut for Kommunikation og Kultur, Institut for Kultur og Samfund og Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse. Enhederne huser hver især stærke fagmiljøer og danner udgangspunkt for interdisciplinær forskning og uddannelse.

Fagmiljøerne og uddannelserne på Arts indgår i internationale samarbejder og har et fælles mål om at bidrage til udviklingen af viden, velfærd og kultur i interaktion med det omgivende samfund.

Læs mere på arts.au.dk

Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.



Om Aarhus Universitet


Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Universitet, Tåsingegade 3, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6102025

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet