BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Juridisk Institut søger eksterne lektorer til varetagelse af holdundervisning i Familie- og Arveret med start i slutningen af august 2024.
Ansættelse sker normalt for tre år, evt. med mulighed for forlængelse. Arbejdsopgaver og timetal aftales med instituttet forud for hvert semester. Der kan ikke garanteres undervisning i hvert semester.
Om stillingen
Undervisningen i familie- og arveret ligger på 1. semester af bacheloruddannelsen. Faget er vægtet med 15 ECTS-point og afsluttes med en skriftlig eksamen. Der undervises på hold af ca. 35 studerende to gange ugentligt i ugerne 35-41 samt igen i ugerne 43-50. Derudover forelæses der i faget 1-2 gange ugentligt i samme periode, hvor der også er en række instruktortimer. Som ekstern lektor forbereder man sin egen undervisning i overensstemmelse med en på forhånd fastlagt undervisningsplan. Der stilles i alt 6 skriftlige øvelsesopgaver i løbet af semesteret, og de afleverede opgaver rettes og bedømmes individuelt af holdunderviseren. Afleveringstidspunktet er defineret på forhånd for at understøtte undervisningsplanen, og der udleveres udførligt materiale til støtte for både undervisningsforberedelse og opgaveretning.
Man bliver en del af en undervisergruppe, der består af både interne og eksterne undervisere, hvoraf mange har undervist i længere tid, men det er ikke et krav, at man har undervisningserfaring i forvejen.
Der afholdes 3-4 fælles undervisermøder, hvor man drøfter faglige forhold med de øvrige holdundervisere, instruktorerne og forelæserne.
Undervisningens tidsmæssige placering fastlægges endeligt af Studienævnet på baggrund af nærmere drøftelse forud for ansættelse. Der vil derefter kun være begrænset ændringsadgang.
Kontakt
Har du spørgsmål til er stillingsindholdet, faget, undervisningen eller lignende, er du meget velkommen til at kontakte Eva Naur, tlf. 24261775, e-mail: ena@law.au.dk for at høre nærmere om stillingen.
Hvis du har behov for hjælp til at uploade din ansøgning eller har spørgsmål vedr. rekrutteringsprocessen, bedes du kontakte HR-supporter Lene Engelst Christensen, e-mail: leneengelst@au.dk
Hvem er vi?
Juridisk Institut er et af de seks institutter ved Aarhus BSS - et af Aarhus Universitets fem fakulteter. Aarhus BSS samler de kernefaglige erhvervs- og samfundsvidenskabelige forskningsområder og bringer dem tættere sammen for at afspejle det tætte forhold mellem samfund og erhvervsliv. Aarhus Universitet er på listen over verdens 100 bedste universiteter, og Aarhus BSS og Juridisk Institut har opnået de prestigefyldte AACSB, AMBA og EQUIS-akkrediteringer.
Vi har et dynamisk, ambitiøst og akademisk mangfoldigt forsknings- og undervisningsmiljø med knap 60 akademiske medarbejdere, et kompetent sekretariat med godt 10 teknisk-administrative medarbejdere og ca. 20 ph.d.- studerende.
På Juridisk Institut tilbyder vi undervisning og forskning af høj kvalitet inden for dansk, europæisk og international retsvidenskab. Vi vægter den praktiske anvendelighed af vores forskning for det danske retsliv højt. Vi ønsker at udvide og udvikle vores centrale forskningsområder og lægger stor vægt på, at vores forskning tager aktuelle juridiske problemer og udfordringer i samfund og erhvervsliv op til undersøgelse. I vores undervisning ønsker vi at bygge bro mellem teori og praksis, bl.a. ved at trække på eksterne lektorers praktiske erfaring.
Du kan læse mere om Juridisk Institut på: http://law.au.dk/
Arbejdssted
Bartholins Allé 16, 8000 Aarhus C.
Kvalifikationskrav
Kvalifikationskravet er kandidatniveau.
Ansættelse som ekstern lektor forudsætter enten:
- Relevant praksiserfaring på højt niveau, der ikke er opnået gennem en universitær, videnskabelig ansættelse, eller
- Ansættelse i en videnskabelig hovedstilling på et andet universitet.
En ekstern lektor, som ansættes i kraft af sin relevante praksiserfaring, skal have indgående, aktuel viden om fagets/fagområdets anvendelsesmuligheder. Det opnås/er opnået gennem beskæftigelse inden for faget/fagområdet.
Stillingsindhold og kvalifikationskrav er yderligere beskrevet i Bekendtgørelse om stillingsstruktur for videnskabeligt personale ved universiteter
Formalia
Ansættelse sker i henhold til Cirkulære om aftale om eksterne lektorer ved universiteter.
Ved spørgsmål vedrørende ansøgning og bilag hertil henvises til vejledning for ansøgere.
Ansøgningen skal vedlægges kopi af eksamensbevis og eventuel dokumentation for tidligere undervisningsvirksomhed.
Ansøgning samt bilag sendes online via nedenstående link.
Materiale, der ikke kan uploades sammen med ansøgningen, kan indsendes i 3 eksemplarer til Aarhus BSS HR & Ph.d., Aarhus School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet, Tåsingegade 1, bygning 1447, 8000 Aarhus C, og må være afdelingen i hænde senest ved ansøgningsfristens udløb. Det indsendte materiale mærkes med det ID nummer, som er anført i den mail, du modtager som kvittering for online fremsendelse af ansøgningen.
Aarhus Universitet vil være en attraktiv og inspirerende arbejdsplads for alle og ønsker en kultur, hvor hver enkelt kan udfolde og udvikle sig. Vi ser ligestilling og diversitet som en styrke og opfordrer derfor alle interesserede til at ansøge.
Ansøgning sendes via Aarhus Universitets rekrutteringssystem, som kan tilgås under stillingsopslaget på Aarhus Universitets hjemmeside.
Om Aarhus Universitet
Aarhus Universitet er et fagligt bredt og forskningsintensivt universitet med høj kvalitet i uddannelse og forskning, og et stærkt engagement i samfundsudviklingen nationalt og globalt. Universitetet tilbyder et inspirerende uddannelses- og forskningsmiljø for 38.000 studerende og 8.300 medarbejdere med en årlig omsætning på 7,0 mia. kr. Læs mere på www.au.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Tidsbegrænset ansættelse: deltid (0-20 timer ugentligt)
-Arbejdsgiver:
Aarhus Universitet, Bartholins Allé 16, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6017565