Godsbanen søger administrationschef med mulighed for at præge Godsbanens fremtidige udvikling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

En af Aarhus’ mest markante kulturinstitutioner søger en administrationschef til en nyoprettet stilling. 

Godsbanen er et kulturproduktionscenter med det overordnede mål at styrke byens kulturelle udvikling. Med ønsket om at styrke Godsbanens profil og byens kulturtilbud, vedtog Byrådet den 21. februar 2024, at alle Godsbanens aktiviteter pr. 1. april 2024 samles i én selvejende institution. Sammen med Godsbanens direktør og det øvrige ledelsesteam vil du som administrationschef få en central rolle i processen med at fusionere den kommunale del (GDO) og den selvejende institution Godsbanen (DSIG).  

Du finder byrådsbeslutningen her: Aarhus Byråd – Byrådssalen


Stillingen som administrationschef

Som administrationschef bliver du en del af ledelsen og skal i tæt samarbejde med direktøren, og de øvrige ledere og medarbejdere, føre Godsbanen ind i en ny tid. Du vil få stor indflydelse på, hvordan og i hvilken rækkefølge vi skal arbejde for at nå vores mål med fusionen. 
Du bliver ansvarlig for Godsbanens samlede økonomi, administration og HR og er nærmeste personaleleder for 4-5 medarbejdere. Under den administrative afdeling, som du er leder for, hører også salg, IT, udlejning og betjening af de øvrige afdelinger, herunder at understøtte ledelsesinformation til direktør og bestyrelse. Det er et bredt og udvidet fagområde, hvorfor en af dine første opgaver vil være at rekruttere en ny medarbejder til afdelingen. 

En væsentlig opgave bliver at navigere i en økonomi bestående af egen-indtjening, offentlige tilskud og støtte fra fonde samt at være ansvarlig for projektregnskaber og afrapporteringer. Udover en sund økonomi og en god administration er et godt arbejdsmiljø afgørende for Godsbanens succes. Derfor forventer vi, at du som administrationschef står i spidsen for en professionel HR- og personalehåndtering med en empatisk og uformel ledelsesstil.

 Der venter både drift og udvikling, og du skal trives med begge dele. Denne stilling er en unik mulighed for selv at være med til at rammesætte administrationsfunktionen på Godsbanen. 


Fusion
Ønsket med fusionen er på længere sigt at skabe mere synergi, større synlighed og bedre udnyttelse af Godsbanens ressourcer til glæde for de omkring 300.000 mennesker, der årligt besøger stedet. 

Fusioner kan være krævende, men de er også den optimale mulighed for læring og udvikling. Sandsynligheden for en vellykket fusion stiger, når der er opbakning til fusionen hele vejen rundt. Det er der på Godsbanen, som er en arbejdsplads præget af åbenhed og samarbejde. Fusionsprocessen er præget af medarbejderinddragelse, og der er er et stort fokus på kommunikation. Til trods for en grundig forberedelse er vi bevidste om, at ikke alt fungerer snorlige fra dag et. Der vil være en lang implementeringsfase, der kræver vedholdenhed og ledelsesmæssig opmærksomhed. Det arbejde skal du have lyst til og mod på at gå positivt ind i.  

Kvalifikationer og kompetencer 
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men det kunne være en videregående økonomisk administrativ/samfundsfaglig uddannelse f.eks. HD, cand.merc. eller lignende. 

Vi forventer, at du: 

  • har erfaring med personaleledelse, gode lederkompetencer og gerne en lederuddannelse på CV’et
  • har erfaring med økonomistyring fra organisationer på sammenligneligt niveau med Godsbanen
  • har stærke analytiske evner og en god økonomi- og forretningsforståelse
  • har et veludviklet strategisk blik, kan se udviklingsmuligheder og kan skabe synergi 

Som person:

  • er du god til at samarbejde og møder mennesker med en anerkendende tilgang og god tone
  • trives du i et uformelt og kreativt miljø og befinder dig godt i balancegangen mellem de kunstneriske og administrative hensyn
  • kan du bevare overblikket og beholde roen i en travl hverdag med mange bolde i luften
  • er du beslutsom og bakker loyalt op om de beslutninger, der træffes i organisationen

Vi forventer, at du indenfor de første seks måneder:

  • har overblik over organisationen og den rolle, som Godsbanen har internt og eksternt
  • har overblik over Godsbanens samlede økonomi samt det økonomiske og juridiske overblik
  • har sat det rigtige hold
  • har sikret en effektiv og kvalificeret administration, der understøtter Godsbanens visioner og mål 
  • kan klæde bestyrelsen og direktør på i forhold til den samlede økonomi, nye forretningsmodeller og har en plan for, hvordan Godsbanen kan få en mere bæredygtig økonomi

 

Ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling med forventet tiltrædelse den 1. juni 2024.

Årslønniveauet er mellem kr. 600.000 - 660.000 inkl. pension. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling på baggrund af kvalifikationer.   

Ansøgning
Hvis stillingen har vakt din interesse, beder vi dig sende en motiveret ansøgning samt CV med relevante oplysninger om og dokumentation for faglige og ledelsesmæssige erfaringer. 

Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
 
Ansøgningsfrist: 31. marts 2024
 
Vi forventer, at 1. samtale finder sted d. 11. april, og 2. samtale finder sted d. 23. april 2024. Mellem de to samtaler vil der være personlighedstest og færdighedstest.  

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset baggrund til at søge.
 

Kontakt vedr. stillingen

Interesserede er velkomne til at rette henvendelse til direktør Marianne Grymer Bargeman (mgb@godsbanen.dk), mobil 22712550, hvor yderligere information om stillingen kan fås. Alle henvendelser behandles fortroligt.


Om Godsbanen
Godsbanen er et 10.500 m2 stort kulturproduktionscenter for professionelle indholdsproducenter og for alle andre, der er nysgerrige på kunst og kultur. Det er en af byens mest relevante og borgernære kulturinstitutioner og har til huse centralt og midt i den nye bydel Aarhus K. 

Godsbanen består af forskellige værksteder, et teater, et spillested, et spisested, atelierer, gæsteværelser, et kontorfællesskab og meget, meget mere. Der er knyttet ca. 70 cvr-numre til adressen. Udlejning af Ridehuset hører også under Godsbanen.

Godsbanen har efter fusionen 25 årsværk. Det forventes en årlig omsætning på ca. 32 mio. kr., hvoraf 11,4 mio. kr. stammer fra lejeindtægter og øvrige indtægter. Hertil kommer et driftstilskud på 17,5 mio. kr. 

Find vores strategi, playbook, den seneste årsberetning og meget mere her: https://godsbanen.dk/om-godsbanen-2/ 

I 2020 blev der lavet en analyse af Godsbanen. Den kan du finde her: https://aarhus.dk/media/s42mczwz/analyse-af-godsbanen_opslag_inkl_bilag_web.pdf

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Skovgaardsgade 3, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6004862

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet