Her er muligheden for ergoterapeuten, der brænder for at gøre en forskel for den ældre borges hverdag på Plejehjemmet Ankersgade

Profilbillede
dato

Da vores nuværende ergoterapeut tager til Grønland, søger Plejehjemmet Ankersgade 25 og 27 søger en ergoterapeut til arbejdet med vores skønne beboer.

Vi søger derfor en ergoterapeut, der blandt andet gennem den daglige ADL hos beboerne, er med til at identificerer og udrede beboerens behov for mono- og tværfaglige indsats, i forbindelse med rehabilitering, således vi sammen skaber, genskaber eller fastholder beboerens meningsfulde hverdagsliv på et plejehjem.

Du vil indgå i et tværfaglig team bestående af social-og sundhedshjælper, social-og sundhedsassistenter, ernæringsassistenter, sygeplejersker og fysioterapeuter, der alle er med til at sætte fokus på den kompleksitet der er blandt vores beboer. Det er derfor også vigtigt, at du kan se mulighederne i den komplekse hverdag, og tager del i den daglige pleje når der kaldes på det, da det alt sammen er med til at højne den sundhedsfaglig kvalitet i et sammenhængende borgerforløb hos vores beboer.

Vi arbejder ud fra Aarhus kommunes strategi og de 5 ledetråde. Vi vægter beboernes hverdagsliv højt, med udgangspunkt i den enkelte beboer. Du har stor indflydelse på det daglige arbejde, hvor du selv og sammen med teamet planlægger den bedste hverdag for vores beboere.

Aarhus kommune arbejder med forløbsmodellen, og du vil derfor også skulle varetage opgaven som forløbsansvarlig i alle borgerforløb, hvilket også indebærer et samarbejdet med borgerens familie og netværk.

Plejehjemmet Ankersgade 25 og 27, der er et af to plejehjem i Ankersgade, har i alt 46 lejligheder, hvoraf enkelte er beboet af ægtepar. Der er et tæt samarbejder mellem de to plejehjem og teamet af bachelorer i de to plejehjem arbejder tæt sammen, hjælper hinanden i hverdagen og mødes derfor ofte. 

Vi gør opmærksom på, at stillingen ligger inden for det døgndækkede område. P.t. forventes tjenesten fortrinsvis at være i dagvagt.

 

Kandidatens profil:

Du ønsker at gøre en forskel i ældreplejen og arbejde tværfaglig i det nære sundhedsvæsen.

•                           Uddannet ergoterapeut og mod på at arbejde med den ældre og demente borger.

•                           Har et anerkende menneskesyn, der udtrykkes gennem dit arbejde med beboerne.

•                           Har et godt overblik og kan prioritere opgaverne, også i de situationer, hvor der er ”flere bolde i luften”, - og kan lide at tage ansvar.

•                           Du arbejder målrettet med borgeren i centrum, ser det tværfagligt samarbejde og samarbejdet med beboernes familie/netværk, som en helt naturlig del af dit arbejde.

•                           Tager aktivt del i såvel stabile, som komplekse borgerforløb.

•                           Træner med borger, enkeltvis eller i grupper, efter service- og sundhedsloven.

•                           Varetager bevillinger og bestille hjælpemidler, samt følge op på disse. 

•                           Du ser det tværfaglige samarbejde med SOSU-personale, sygeplejersker, fysioterapeuten og ergoterapeuten som en helt naturlig del af dit arbejde.

•                           Du deler gladeligt ud af din faglighed og har såvel gode kommunikative som pædagogiske evner.

•                           Du ser dokumentation som et vigtigt redskab i at opnå kvalitet i borgerforløbene og har kend-skab til anvendelse af elektroniske journaler – i Aarhus Kommune arbejder vi med CURA.

•                           Du arbejder selvstændigt, er fleksibel og kan lide at blive udfordret i dit arbejde.

•                           Du arbejder for et konstruktivt og positivt arbejdsmiljø – og har let til smil og latter.

Derfor skal du vælge os:

Du skal vælge at arbejde på Plejehjemmet Ankersgade 25 og27 fordi:

•                           Fordi vi er et plejehjem, hvor vi kan lide vores beboere, vi kan lide hinanden og de udfordringer, der er på et plejehjem, fordi vi står sammen.

•                           Vi kan tilbyde dig et spændende job, med mange udfordringer og stor handlefrihed. 

•                           Vi arbejder tværfagligt, hvor sparring, vidensdeling og nysgerrighed er en naturlig del, og hele tiden har fokus på at udvikle vores faglige kvalitet og vores mange forskellige kompetencer, som vi bruger aktivt i hverdag med borgerne.

•                           Vi ved det er vigtigt, at du kommer godt fra start, og derfor vil vi gennem et intropro-gram, sikre, at du bliver godt oplært, hvilket er til gavn for både dig, borgerne og dine kollegaer. I dit intro-forløb vil du også få tilknyttet en læringsmakker.

•                           Vi prioriterer ledelsesmæssig opbakning og nærvær

•                           Der er netværksmøder for terapeuter i Område Midt Øst. 

•                           Vi vægter medarbejdertrivsel højt, det betyder at vi dyrker det gode samarbejde og tør også at snakke om det der er svært.

•                           Der er også mulighed for at socialt kollegasamvær uden for arbejdstiden, f.eks. tager vi ud og bowler eller spiser sammen.

 

Løn og ansættelsesvilkår:

Stillingen ønskes tiltrådt 1. juni 2024 eller efter aftale.

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og efter konkret forhandling med den for-handlingsberettigede organisation.

 

Hvis du vil vide mere:

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til forstander Karin Fenger Ellekrog på tlf. 2320 6314, mail kfe@aarhus.dk eller til viceforstander Charlotte Jobe på tlf. 2920 7936, mail chaj@aarhus.dk 

 

Ansøgning:

Klik på ”søg jobbet” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning. 

 

Ansøgningsfristen er den 5/05 2024.

Vi forventer at afvikle jobsamtaler den 14. maj. 

 

I Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg har vi en generel politik om, at der ved ansættelser indhentes referencer og evt. straffeattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen.

  
Om Sundhed og Omsorg og Aarhus Kommune: 
Aarhus Kommune betragter mangfoldighed som en ressource og opfordrer derfor alle - uanset alder, køn, handicap, livsstil, religion eller etnisk tilhørsforhold - til at ansøge stillingen.

Aarhus Kommune er en af Jyllands største arbejdspladser, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle. Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Ankersgade 25, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-05-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6032201

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet