HR-konsulent med fokus på ledelsesudvikling og onboarding i dynamisk team

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet

Bliver du motiveret af at designe og samarbejde om den gode proces – og mestrer du faciliteringsgreb, der kan inspirere og flytte mennesker omkring dig? 

Trives du med at arbejde med både drifts- og udviklingsopgaver indenfor HR og ledelsesudvikling i en kompleks organisation med mange og skiftende dagsordener?

I HR og Organisation i Borgmesterens Afdeling (BA) savner vi en kollega, der søger netop det. 
 
Opgaver

Du vil i HR og Organisation blive en del af Team Ledelse og følgende opgaver vil præge din første tid:

  • Løfte planlægning og facilitering af faglige temadage samt ledergruppeforløb og udviklingstiltag i afdelingerne i BA.
  • Bidrage til drift og udvikling af vores onboardingproces og introduktionsprogrammer for nye medarbejdere og ledere i BA.
  • Videreudvikle vores igangværende arbejde med at sikre god ledelsesunderstøttelse, herunder konkrete HR-værktøjer (fx samtaleguides, processkabeloner og lign.) 
  • Udvikle og gennemføre kompetenceudviklingsforløb i såvel BA som på tværs af Aarhus Kommune målrettet ledere, tillidsrepræsentanter og arbejdsmiljørepræsentanter.

Vi er en dynamisk arbejdsplads og del af en politisk ledet organisation. Dine opgaver vil derfor med garanti variere over tid. Det er derfor vigtigt, at du er åben overfor at forme dine opgaver løbende. 

Foruden den stærke faciliterings- og procesfaglighed, som stillingen kræver, at du bærer med dig, vil du have gavn af at være nytænkende i forhold til involvering og inddragelse. Vi har ofte opgaver som indebærer, at vi har blik for mange aktører og interesser, og som tilsiger, at vi er optaget af at skabe et bredt ejerskab. 

Din profil

Som person er du:

  • Relationelt stærk – du evner at omsætte viden og indblik til handling, og du værdsætter relationel koordinering og dialog. 
  • Motiveret af opgaver, hvor du er ’på gulvet’ - og du har gennemslagskraft, når du faciliterer møder og arrangementer.
  • Tydelig i din kommunikation – både mundtligt og skriftligt. Vi øver os på at kommunikere vores indsatser og budskaber endnu mere effektivt og målrettet til vores modtagere.
  • Fagligt nysgerrig og fleksibel i din tilgang til opgaverne. 
  • Systematisk, struktureret og med et godt overblik. Det er vigtigt ift. at sikre et godt arbejdsmiljø for dig, for du har ofte gang i mange indsatser og processer på samme tid.
  • En stærk holdspiller – og du finder arbejdsglæde i at være en del af en afdeling, hvor vi prioriterer faglig sparring såvel som godt kollegaskab.

Din baggrund kan være mangeartet, men vi forventer, at du har en relevant uddannelse på kandidatniveau. Du må gerne være nyuddannet, men det er vigtigt, at du har appetit på og indsigt i HR og ledelse som du kan sætte i spil i stillingen. Som ansættelsesudvalg lægger vi desuden positiv vægt på, at du har forståelse for, hvad det vil sige at være en del af en politisk styret organisation.

Derfor skal du vælge os

I Borgmesterens Afdeling møder politiske dagsordener og strategisk udvikling tværgående drift og samarbejde. Vi har stærke udviklingsfællesskaber, fagligt høje ambitioner og fleksible arbejdsvilkår.  

Som vores nye kollega i HR og Organisation vil du, af dine 15 kollegaer, blive budt indenfor i et nysgerrigt og uformelt arbejdsmiljø, der er præget af tillid og rummelighed. Vi har aktivitetsbaseret indretning og lægger stor vægt på medarbejdertrivsel og den enkeltes balance mellem privat- og arbejdsliv. HR og Organisation er organiseret i 3 teams, Team Administration, Team Arbejdsmiljø og Team Ledelse, og du vil blive en del af sidstnævnte.

Vi arbejder også kontinuerligt med at udvikle vores egen afdeling. Vores fokus er både på at skabe et stærkt fagligt og socialt miljø. Vores afdeling har de seneste år været under stor forandring, og vi er fortsat optaget af at konsolidere os – både organisatorisk og opgavemæssigt - hvilket du også får mulighed for at bidrage til.

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37 timer.

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til leder af HR og Organisation Camilla Staniok på telefon 2364 3162.

Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Kopi af eksamensbevis skal vedlægges. 

Ansøgningsfrist: 18. oktober 2024 kl. 12.00.
 
1. samtale finder sted den 25. oktober 2024.

2. samtale finder sted 28. oktober 2024.

Du får besked den 23. oktober, hvis du bliver indkaldt til 1. samtale.


Aarhus Kommune ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion og nationalitet til at søge.

Om os
HR og Organisation i Borgmesterens Afdeling varetager opgaver indenfor ledelses- og organisationsudvikling både på tværs af Aarhus Kommunes magistratsafdelinger og internt i Borgmesterens Afdeling. Målet er i begge henseender at bidrage til at skabe en attraktiv og bæredygtig arbejdsplads, der kan tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere og ledere. Foruden ledelsesunderstøttelse- og udvikling beskæftiger vi os også med blandt andet sekretariatsbetjening af kommunens øverste samarbejdsudvalg og tværgående styregrupper og arbejdsgrupper på HR-området, arbejdsmiljøindsatser, sygefravær, personalemålinger og kompetenceudvikling. 

Aarhuskompasset, vores fælles afsæt for ledelse, styring og velfærdsudvikling, hjælper os med at sætte fokus på den værdi, vi som kommune skal bidrage til at skabe for – og ikke mindst med – samarbejdspartnere, borgere og det omgivende samfund. Som medarbejder i HR og Organisation bruger vi ligeledes Aarhuskompasset som en del af vores værktøjskasse, når vi skal udvikle og skabe forandringer i organisationen.  Læs mere om Aarhuskompasset her.


Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle. 

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!


 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Rådhuspladsen 2, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6118294

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet